- Onderwerp starter
- #26
Het heeft even geduurd, maar ik ben inmiddels zover dat ik op een lage motorfiets kan komen, en aangezien schakelen de hobby van mijn rechterbeen niet meer gaat worden zal het een scooter worden. Ik moet mijn been dan aan een touwtje omhoog trekken en dan zwaai ik er overheen. Ziet er niet uit, maar het werkt. Ik heb een kort proefritje kunnen maken op een Forza 350, bijna nieuw, een x max bijna nieuw en, jawel, een t max sx. 2019. De Forza reed soepeler dan de X max. Verschil in optrekken voor mij niet merkbaar. X max wat mooier, maar ik zou voor de Forza gegaan zijn. Ware het niet dat ik ook op een T max pas, en als je die gereden hebt, dan wil je geen Forza 350 of X max meer.. Het was een sx met een laag ruitje en zat vol met mijn snufferd in de wind ( wennen want ik kom van een BMW R1150RT af), maar wat een genot om te rijden. Bij de X max voelde je iedere bobbel in de weg en de T max zweeft daar wat meer overheen. Waarschijnlijk door gewicht, langere wielbasis enz. Die souplesse met optrekken vond ik ook wel prettig. In de S stand idioot rap op snelheid. Ik kon met mijn 188 redelijk goed mijn voeten kwijt. En of het al niet moeilijk genoeg is om te kiezen ben ik verliefd geworden op de Forza 750. Echt mooi. Jammer van (vooral) de ketting. De Forza brengt mij wat meer terug bij waar ik vandaan kom (de 1150RT). Nu zijn er in het zuiden weinig te koop. De zithoogte van de Forza en TMax scheelt maar 1 cm, maar zijn er mensen met ervaring van een Forza naar een T max of andersom ? Dit vooral wat betreft erop komen. Verder ben ik geneigd altijd voor een verstelbaar scherm te kiezen, dat kan bij een DX of tech max wel, maar bij de Forse weer niet. Wat zijn hier de ervaringen mee, Is het scherm van een Forza hoog genoeg voor iemand van 188 ? (Proefritje is ideaal, maar voor nu even te ver weg.)