Zwaaien of niet

Hier zelfde met een quat rijder .. een knik en een duimpie voor het stoplicht.
Gozer blij en goed voor mijn karma.

Zolang ik die helm op heb maak ik wel vrienden.
 
Leuk, een zwaai topic, dat gebeurde vroeger alleen op vrijdag. (Bestaan de onzin vrijdagtopics niet meer?)

maar ontopic, ik vind zwaaien nog steeds iets van samenhorigheid hebben en zwaai naar iedereen met een helm, en sneller kan dan 50km/u
 
Gisteren nog gezwaaid naar een MP3 rijder in T-shirt en korte broek. Dus foute motor en foute kleding. Maar blij dat ie was! Ik heb soms wel eens per ongeluk naar brommers gezwaaid. Dan kan de dag van zo'n manneke van 16 ook niet meer kapot.
Ik snap het, jij discrimineert niet 😜 maar, ff een andere vraag en die gaat over de MP3.. Vinden we dit nu eigenlijk wel of geen motor. Ze rijden op een auto kenteken en staan geregistreerd als 'speciale cabriolet'. Daar schuilen weinig vraagtekens, maar, wat vinden jullie?
 
Ik kocht mijn eerste motor, een Honda 250 twin, tweedehands voor 400 gulden in 1983. Had net mijn A gehaald.

Wel zwaaien he, kreeg ik mee van de verkoper, hij wist dat ik nog geen KM zonder instructeur had gemaakt, dat werd nu anders.
Ik heb niet veel motoren gehad, 3 in totaal.
Twee Honda’s en een Kawasaki. Altijd gezwaaid, niet omdat ik het zelf nu zo nodig vond, maar gewoon omdat het erbij hoorde, en ik groete de mede motorrijder, niet zijn fiets. Dat is nu zo heel anders, me aan die verandering storen heb ik zoals eerder vermeld nooit gedaan, en ga dat ook niet anders doen.
Zwaaien, nogmaals je doet het naar alles wat meer dan 50cc heeft en geen auto is, gewoon omdat dit zo ooit ingesteld is, of we schaffen het helemaal af, want inderdaad, je groet ook niet altijd iedereen in het voorbijgaan.

Ik zwaai alleen naar mensen die ik regelmatig op M-F zie komen.
 
Een LT versie van de MP3 mag, onder bepaalde voorwaarden, met rijbewijs B bestuurd worden. Net als in het verleden een Reliant Robin. Een gewone MP3 (zonder de voetrem en de extra knippers) valt gewoon onder rijbewijs A. Wat betreft rijden en bediening is het wat mij betreft een motorscooter. Net als een Reliant Robin qua bediening gewoon een auto is. Maar dat is mijn mening. Ik heb zelf nog nooit op een MP3 gereden. Wel (helaas) met een Reliant Robin.

Ergo, ik zwaai naar MP3's.

Mijn grens ligt ongeveer bij trikes. Dat is toch wel een ander wereldje.
 
Laatst bewerkt:
Vindt het zo eng
We hadden eens camper gehuurd al paar keer mensen die naar ons zwaaiden.
We reden in fr of be.
Daar kennen we niet zoveel mensen.
Bleek nu op de Alkoof stond het merk camper.
Weet het merk niet meer.
Maar op gegeven moment als we zelfde camper aan zagen komen wij seinen en toeteren en uitbundig zwaaien.
Je zag ze glunderen.
Ik zeek zowat in m.n broek.
Mensen in de supermarkt zwaaien ook naar elkaar.
Want ze rijden hetzelfde winkel karretje.
Wat echt diep triest is als je op sjopper of harley rijd boos kijken.
Het lijkt wel of er met de dag meer debielen op de wereld komen.
 
Vindt het zo eng
We hadden eens camper gehuurd al paar keer mensen die naar ons zwaaiden.
We reden in fr of be.
Daar kennen we niet zoveel mensen.
Bleek nu op de Alkoof stond het merk camper.
Weet het merk niet meer.
Maar op gegeven moment als we zelfde camper aan zagen komen wij seinen en toeteren en uitbundig zwaaien.
Je zag ze glunderen.
Ik zeek zowat in m.n broek.
Mensen in de supermarkt zwaaien ook naar elkaar.
Want ze rijden hetzelfde winkel karretje.
Wat echt diep triest is als je op sjopper of harley rijd boos kijken.
Het lijkt wel of er met de dag meer debielen op de wereld komen.
Goed verhaal, bijna te begrijpen ook👍🏼👍🏼
 
Laatst ruig onherkenbaar gekleede Harley rijders volledig ih leer komen aanrijden bij het tankstation. We knikten naar elkaar want we zijn natuurlijk echte motorrijders. Helmpies gingen af bij de Harley mannen, en toen kwamen HendrikJan de tandarts en FlorisFreek de gynaecoloog onder de helmpies vandaan.
Was wel even een keerpuntje voor mij zeg maar :X. Bedoel, vorige week zat FlorisFreek met zijn vingers in mijn vrouw, en nu zwaai ik naar hem.
Tis dus niet altijd wat het lijkt.
 
Laatst ruig onherkenbaar gekleede Harley rijders volledig ih leer komen aanrijden bij het tankstation. We knikten naar elkaar want we zijn natuurlijk echte motorrijders. Helmpies gingen af bij de Harley mannen, en toen kwamen HendrikJan de tandarts en FlorisFreek de gynaecoloog onder de helmpies vandaan.
Was wel even een keerpuntje voor mij zeg maar :X. Bedoel, vorige week zat FlorisFreek met zijn vingers in mijn vrouw, en nu zwaai ik naar hem.
Tis dus niet altijd wat het lijkt.
Toch nog vrijdag..
 
Laatst ruig onherkenbaar gekleede Harley rijders volledig ih leer komen aanrijden bij het tankstation. We knikten naar elkaar want we zijn natuurlijk echte motorrijders. Helmpies gingen af bij de Harley mannen, en toen kwamen HendrikJan de tandarts en FlorisFreek de gynaecoloog onder de helmpies vandaan.
Was wel even een keerpuntje voor mij zeg maar :X. Bedoel, vorige week zat FlorisFreek met zijn vingers in mijn vrouw, en nu zwaai ik naar hem.
Tis dus niet altijd wat het lijkt.
de Echte HD rijders ook, maar dat vertelt ze je niet ;)

😘

aaafrans-bauer hep muh buurman gedaan.png


# EchteMannen
 
Als je d’r geen A rijbewijs voor nodig hebt is het geen motor.
ik zwaai liever naar een leuk jong moppie op een A2 motor dan naar een getatoeëerd varken op zo een 2 wieler tractor zoals jouw gebruikersafbeelding.
Wat ik express zo formuleer omdat je anders misschien in de war komt met de film Avatar met al die smurfen.

;)

:j:+
 
En toch als ik er weer een tegenkom op grote noppenbanden.
Dan trek ik toch even m.n linker wenkbrauw op.
Als groet.
En m.n wijsvinger aan de linkerkant.
Maar ja dat zien ze niet.
Crossbril op met meekleurende lens.
En handkappen op het stuur.
Dus ze zullen wel denken,wat een hork.
En ze hebben gelijk ook.
 
ik zwaai liever naar een leuk jong moppie op een A2 motor dan naar een getatoeëerd varken op zo een 2 wieler tractor zoals jouw gebruikersafbeelding.
Wat ik express zo formuleer omdat je anders misschien in de war komt met de film Avatar met al die smurfen.

;)

:j:+
Snap ik helemaal. Maar het probleem zit het hem hier dan in het terug zwaaien. De kans dat ik op mijn tractor dat naar je doe is vele malen groter dan dat een mooi moppie met haar volle verstand dat naar je doet

:j:+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wellicht omdat ik een ‘nieuwe’ motorrijder ben dat ik het wel wat vindt hebben dat er af en toe een klein gebaar van (h)erkenning zo onderling is. Ik rijd een HD als eerste motor en hier in de regio Rotterdam groet volgens mij zo’n beetje iedereen elkaar.
Zo af en toe heb je van die circuit-achtige motors waarop de man van middelbare leeftijd, die wat kilo’s teveel heeft moet hijsen in z’n strakke spandex-pakje, als een gremlin gevouwen op z’n fiets, nogal stoïcijns vooruit blijft kijken en er niks van moet hebben dat ik mn hand uitsteek….. ach voor de rest geeft het mij wel een prettig gevoel van samenhorigheid 😂
 
Weet je wat het beetje is.
Dat zwaaien moet een soort broederscap verbondenheid voorstellen.
Nog uit de tijd dat je elkaar nodig had.
Maar sta eens met pech langs de weg met je brommer er is geen hond die stopt.
En ze zwaaien dan ook niet.
Dus voor mij is het een hol leeg facebookachtig gebaar.
 
Ik zwaai eigenlijk altijd wel.
als ik twijfel of het een normale scooter is of een motor scooter dan zwaai ik ook gewoon. Idem bij brommer of kleine motor... ik zwaai gewoon :)

bij mensen met tshirt,korte broek etc zwaai ik niet altijd overigens, maar vaak wel.

Als ik een motor rijder zie met pech, stop ik altijd, ook als ik ingeblikt op pad ben
 
Terug
Bovenaan Onderaan