Nieuwe Vespa 300 Super

Ojajoh,.. heb jij misschien geen ABS ? Kan het de stekker van het ABS systeem zijn want die zit IN het handschoenen kastje ONDER dat kapje waar jij het over hebt.
En anders,.... je boek goed door spitten :-)
 
Laatst bewerkt:
De Uitlaatpakking is er bij mij voor de tweede keer uit geknald. De eerste keer na 5000 km en nu 6000 km later weer. Ik zit nu al dik twee weken te wachten op een nieuwe pakking. Volgens de dealer staat hij in backorder. Hij heeft een ander produktnummer gekregen en het vermoeden bestaat dat er een vernieuwde versie komt. Het is immers een bekend terugkerend probleem.
 
Die uitlaatpakking,dat is toch gewoon garantiewerk lijkt mij,

ff wat anders,voor degene die met een orgineel hoog windscherm rijden,hebben jullie ook een hoge fluit/pieptoon aan de linkerkant van het scherm als je boven de 100 rijdt?zo ja,hoe hebben jullie het opgelost,of hebben jullie nergens last van?
 
ik heb ook een orgineel hoog windscherm, met bijbehorende fluittoon aan de linkerkant boven de 80 a 100 kmph. ik zal vanmidaag nog eens even kijken hoe ik dit ga oplossen. misschien een klein stripje linksonder op het windscherm bevestigen?
 
Laatst bewerkt:
Ok,als ik m'n hand tussen de linker spiegel en het windscherm hou is de fluit weg,dus is het turbulentie,ik ga ook maar 's experimenteren,andere eigenaren nog suggesties?
 
Nieuwe pakking voor de uitlaat geïnstalleerd en 83 euries lichter. Ze gaan het claimen bij Vespa maar eerst betalen. Zal mij benieuwen of we daar nog iets van terug zien. Heeft er nog iemand connecties bij Vespa Nederland?? Het is toch van de zotte dat dit zomaar kan!
 
Nieuwe pakking voor de uitlaat geïnstalleerd en 83 euries lichter. Ze gaan het claimen bij Vespa maar eerst betalen. Zal mij benieuwen of we daar nog iets van terug zien. Heeft er nog iemand connecties bij Vespa Nederland?? Het is toch van de zotte dat dit zomaar kan!


83 euro ???? ZO veel voor een nieuwe pakking ?? Een nieuwe pakking kost maar
€ 18.50 en die monteer je natuurlijk zelf. Zo gebeurd. Hoe kan het dat jij zo veel geld kwijt bent ? Als ik het had LATEN doen bij de dealer was er 20 euro bij gekomen.
 
Nieuwe pakking voor de uitlaat geïnstalleerd en 83 euries lichter. Ze gaan het claimen bij Vespa maar eerst betalen. Zal mij benieuwen of we daar nog iets van terug zien. Heeft er nog iemand connecties bij Vespa Nederland?? Het is toch van de zotte dat dit zomaar kan!


1 Ik zou per direct een andere dealer zoeken als ik jouw was, deze heeft nog nooit gehoord van een stukje service.
2 volgens mij is het een bekend probleem volgens mij en dus had deze de pakking sowieso onder garantie moeten vervangen, je mag van een product een bepaalde levensduur verwachten...
 
Nou.. arbeidsloon plus een pakking (die misschien met spoed is geleverd??) kost je al gauw 85 euro. Je bent toch een uurtje bezig met de uitlaat eraf halen en erop zetten en die pakking ertussen stoppen..

Ik doe alles lekker zelf. Gewoon het werkplaatshandboek erbij en sleutelen maar..:)

Zoals ik hierboven al schreef vroeg mijn dealer er maar 20 euro voor (motor dealer) maar uiteindelijk heeft mijn man het zelf gedaan en was in een half uurtje klaar. Als je éénmaal weet hoe je het moet doen steld het niks voor.
Maar bij de dealer incl de pakking zou ik dus maar 40 euro kwijt zijn geweest.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor jullie reactie's, ik word er alleen niet veel blijer van. De dealer is Fa. Helmstadt in Amsterdam. Pakking is volgens de bon €15.55, klein materiaal??? €6,20 Milieu toeslag €2,70 en 3/4 uur arbeidsloon a 61,50 = € 46,13 dan de BTW €13,41 maakt totaal €83,99
Ik heb ruim twee weken moeten wachten op de pakking. Het was de tweede keer, de 1ste na 5000 km en vervangen onder garantie. Nu 11.500 km en eerst betalen. De dealer gaat mij berichten als ik geld terug krijg omdat ze hem hebben kunnen claimen. Ik weet de uitslag denk ik al, ik ben gen.... zo voelt het in ieder geval wel
 
Nog even een kleine vraag met betrekking tot een slot,
welk slot kunnen jullie adviseren voor de GTS 300?
Ik heb nog een dikke ketting met schijfrem slot (abus granit victory) maar dit past dus niet lekker.
Ketting is te dik om door de spaken heen te halen, en het schijfremslot past niet door de remschijf...
 
Laatst bewerkt:
Ah, bedankt ik zal eens rondneuzen in die webshop.
Helaas heb ik de Super Sport weer tijdelijk moeten terugbrengen, ik had wat vreemde bijgeluiden bij rustig rijden en stationair. Zojuist bij Motoport laten nakijken, lagers naar de haaien van de as waar de koppeling op zit. Beetje tegenvaller dus...
Maar goed, ik heb nog een betrouwbare Sym Fiddle, dus ik kan nog een beetje scooteren.. :]
 
Die zal wel lekker vast staan Mark ! :)
Ik zal ook eens kijken voor zo'n slot.
Op het werk staat die van mij lekker binnen,dus niet op slot.
Thuis heb ik een knikslot,maar word tijd voor iets beters :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan