Ninja 250/250R

SanderA

Die hard MF'er
15 jul 2012
437
19
Groningen
Hallo mensen,
Ik ga zo gauw ik mijn bewijs heb op zoek naar een ninja 250/250R, mede om de uitstekende reviews/beoordelingen en prestaties + looks, maar ik zie helemaal niemand over deze motor praten of vragen.
Hij word op het internet aanbevolen als 1 van de beste start motoren maar op autoscout en andere occasion sites vind ik er altijd maar een paar, en die voor ontzettend duur, (3000+ €)
Iemand misschien meer weet van deze motor of waarom hij hier zo onpopulair is?
 
Ik heb in het begin ook veel naar deze motor gekeken.

De reden dat hij zo duur is komt natuurlijk omdat hij pas vanaf het jaar 2008 gemaakt word. Het zal ook best een goede beginners motor zijn omdat hij vrij licht is, standaard 25kw en er mooi uit ziet. Je hebt hierop ook best een goede zithouding.
Waarom ik er echter vanaf gestapt ben is omdat ik heb toch meer op een brommer vind lijken. De motor is vrij klein, heeft dunne bandjes en maakt (in ieder geval met de standaard uitlaat) meer een brommer dan een motor geluid.

Ik heb nu gekozen voor een honda cbr 600 f uit 2000, welke op 25kw staat. Dit is volgens vele ook een mooie motor om op te beginnen. Ik denk ook dat je op een cbr 600 minder snel uitgekeken raakt, grotendeels omdat deze 600cc is en de kawa 250.

En omdat er maar weinig te koop staan komt waarschijnlijk omdat het een beginnersmotor is, en de meeste beginnende bestuurders kopen niet meteen een motor van €3000 of meer, of hebben er gewoon het geld nog niet voor.
 
Laatst bewerkt:
Onpopulair, tja, tis een 250. De meeste bouwen zwaarder om naar 25kw.
Maar het is wél een origineel 25kw-er, dus 1 die ervoor gemaakt is, en er dus zeker goed op loopt.
Vind het zelf een érg mooi ding, maar idd dus jong en daarom duurder.
Verder vind ík de zit te toeristisch om hem 'ninja'te noemen.
 
De reden dat hij zo duur is komt natuurlijk omdat hij pas vanaf het jaar 2008 gemaakt word. Het zal ook best een goede beginners motor zijn omdat hij vrij licht is, standaard 25kw en er mooi uit ziet. Je hebt hierop ook best een goede zithouding.
Waarom ik er echter vanaf gestapt ben is omdat ik heb toch meer op een brommer vind lijken. De motor is vrij klein, heeft dunne bandjes en maakt (in ieder geval met de standaard uitlaat) meer een brommer dan een motor geluid.

Wat hij zegt..

Heb er eerst ook naar gekeken en ben dan uiteindelijk voor een ZXR 400 gegaan. Komt natuurlijk nog bij dat wanneer je 25Kw periode afgelopen is je eigenlijk wel een nieuwe motor moet kopen.. een ZX6R, ZXR 400 of een CBR600 zijn wat mij betreft de betere keuzes voor een budget van 3000.
 
ik heb mijn rijbewijs nog voor januari dus heb geen verplichte 25 kw periode, maar wil sowieso op een 250 beginnen en daar ook de eerst komende tijd dan op rijden. (lees: leren)
Zal dus even goed speuren worden gok ik
 
Ik ben onwijs tevreden met mijn Ninja en ook al mag ik zwaarder rijden, deze motor is licht, wendbaar, stoer etc etc. Mogelijk dat de prijs daarom ook wat hoger ligt dan je zou verwachten.

Dat deze motor gezien word als een beginners motor vind ik erg jammer. De mijne gaat de komende tijd echt niet de deur uit.
 
Precies daarom wil ik er ook graag 1 Mickeys, heb jij hem nieuw gekocht? Als je hem 2de hands hebt gekocht; hoeveel heb je er voor neergelegd?
 
@Mickeys wat een zwaaar vette bike is dat man

kan alleen wel met mijn 187 nog een probleem worden.
lijkt me alleen niet dat zo'n universele motor alleen voor de kleinere mens gemaakt is?

godewinus welke motor heb jij toen als eerst gekocht?
 
Laatst bewerkt:
@Mickeys wat een zwaaar vette bike is dat man

kan alleen wel met mijn 187 nog een probleem worden.
lijkt me alleen niet dat zo'n universele motor alleen voor de kleinere mens gemaakt is?

godewinus welke motor heb jij toen als eerst gekocht?
Het is een japannertje en japjes zijn nu eenmaal meer van mijn lengte. Denk wel dat ook met jouw lengte het nog wel eens lastig kan zijn/worden. Gewoon een proefritje maken, heb ik toen ook gedaan. Ik glunderde van oor tot oor, echter was mijn eerste reactie, waarmee ik al die mannen van de showroom en werkplaats keihard aan het lachen maakte: "het geluid is echt alsof je op een opgevoerde grasmaaier zit."

Ik keek dus voor een 2e hands eigenlijk, maar door die proefrit was ik verkocht en geen enkele andere motor voldeed aan mijn verwachting :$
 
Het is een japannertje en japjes zijn nu eenmaal meer van mijn lengte. Denk wel dat ook met jouw lengte het nog wel eens lastig kan zijn/worden. Gewoon een proefritje maken, heb ik toen ook gedaan. Ik glunderde van oor tot oor, echter was mijn eerste reactie, waarmee ik al die mannen van de showroom en werkplaats keihard aan het lachen maakte: "het geluid is echt alsof je op een opgevoerde grasmaaier zit."

Ik keek dus voor een 2e hands eigenlijk, maar door die proefrit was ik verkocht en geen enkele andere motor voldeed aan mijn verwachting :$


Hij is errug leuk hoor je motor :Y :Y :Y
 
De motor lijkt inderdaad op een brommer. Ongelooflijk dunne banden, spuug lelijke uitlaat en hij is erg klein en ligt.
Hij is inderdaad zo duur omdat hij jong is.

Ik raad je aan om een 500-800 cc te kopen en terug te voeren naar 25 kW (33pk).
Dat doen mijn broer en ik ook.

Groetjes.
 
De motor is inderdaad prijzig door de leeftijd. Als beginner zou ik ook niet zo'n dure fiets kopen. Ben zelf ook maar een beginner en rijdt een GSX600F uit '90, kost geen drol en loopt op 25kw ook prima.
Ik zou dus persoonlijk voor een wat oudere 600 sporttour gaan kijken, is ook prima om mee te beginnen en dan maakt het voor de motor niet veel uit als je een keer een stuurfoutje maakt en je legt 'm neer.
 
Zelf heb ik een kawa Dec 2011 250 mogen tegenkomen die 600km oud was.
Prijs was een stuk minder dan de nieuwprijs in de winkel.
eind deze maand heb ik mijn eind examen.
ik heb er even door de straat gereden en ik vind hem wel lekker zitten en het verschil valt best mee dan mijn Rs50. De kracht is natuurlijk vele male meer. zoveel evaring heb ik er nog niet mee dus ik zou er geen uitgebreide mening over kunnen geven.
Tot nu ben ik er HEEL tevreden mee!
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan