nodig om bandenwarmers te gebruiken bij regenbanden????

Fanthom

Die hard MF'er
20 aug 2005
855
0
Roosendaal
Zoals de titel hierboven!!
hoor veel verschillende meningen over het wel of niet gebruik hiervan.
Wat zijn jullie meningen hierover?
Rij zelf geen wedstrijden maar wil daar komend jaar wel aan beginnen. })
 
Ik heb een setje gekocht van Ronald Beitler (onk 250 cc) en heb hem precies hetzelfde gevraagd.
Hij gaf aan dat het niet noodzakelijk is maar dat je wel rekening moet houden met een langere opwarmtijd van je band. (Lijkt me ook logisch)
 
weet wel dat de bandendruk iets hoger moet staan nl. 2.3 v. en a.
Ken me wel iets voorstellen van de warmte, maar denk dan dat een natte baan
ook weer afkoelt...
Hoe doen ze het met wedstrijden van de onk bv.??
 
Ja maar dan geen 45 min of langer zoals je bij droogweer banden doet.

10 Min. is zat. En je regenband wordt echt wel warm van het rijden in de regen! Is hiervoor namelijk ontwikkeld ;)
Maar echt nodig is het niet hoor. Is denk meer iets voor tussen de oortjes.
 
Ja maar dan geen 45 min of langer zoals je bij droogweer banden doet.

10 Min. is zat. En je regenband wordt echt wel warm van het rijden in de regen! Is hiervoor namelijk ontwikkeld ;)
Maar echt nodig is het niet hoor. Is denk meer iets voor tussen de oortjes.
okey dus eigenlijk ook wat trax zegt...
de eerste paar rondjes rustigaan bandjes opwarmen...

bedankt voor jullie antwoorden ben weer wat wijzer geworden :}
 
ook bij regenbanden inderdaad warmers gebruiken.
Als je temperatuur kan regelen: tot 60 graden.
(droogweerbanden tot 80 graden)
Als je niet kan regelen, niet te lang opwarmen, maar wat is niet te lang? proberen maar.
 
Gewoon gebruiken die bandenwarmers, ik doe het wel. Zelfs al zou het tussen de oortjes zitten je hebt er profijt van. Zeker weten. @godfather, @fanthom motor is weer klaar, :9

full
 
Laatst bewerkt:
Idd gewoon doen ... met warme banden de baan op is altijd beter, zit gelijk goed en goed tussen de oren .. banden worden door het water toch binnen een rondje terug gebracht op normale werk temp. Wel vaart erin houden met regenbanden anders koelen ze te snel af :P
 
Volgende puntje erbij nemen dan.

Stel je gaat de bandenwarmers gebruiken. Vervolgens ga je de baan op en heb je mega grip. 2 rondjes later zijn de banden koeler geworden (werk temperatuur) en heb je minder grip. Hmmm wat heb je liever :P
 
Gewoon gebruiken die bandenwarmers, ik doe het wel. Zelfs al zou het tussen de oortjes zitten je hebt er profijt van. Zeker weten. @godfather, @fanthom motor is weer klaar, :9

[afbeelding]
Hej Johnnieboy...
ziet er gelikt uit , is dat een kontje van gsx??
Hoeveel kleuren heeft ie nou al gehad sinds je m hebt _O- _O-
p.s. Heb je inschrijving van 6 okt. gister ontvangen..
nogmaals thanks :)
 
Volgende puntje erbij nemen dan.

Stel je gaat de bandenwarmers gebruiken. Vervolgens ga je de baan op en heb je mega grip. 2 rondjes later zijn de banden koeler geworden (werk temperatuur) en heb je minder grip. Hmmm wat heb je liever :P
Jaa das ook weer zo...
denk dat ik het gewoon zonder bandenwarmers hou..
zowiezo bij circuitdagen :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan