Er zijn al wat topics over geweest, maar ben gister even langs Arie Molenaar in IJsselstein geweest, die had waarschijnlijk wel een pinlockvizier voor mijn Caberg Just One Plus helm liggen, maar voor de zekerheid moest ik ff mijn helm mee nemen (was met de auto) om te zien of het wel kon ivm die vizieren met twee 'bollingen'. Nou willen zij het vizier er niet op zetten (waarom eigenlijk nietvaag..) maar er werd wat gezegd over gaatjes boren...
Ik neem aan dat er zat M-F'ers zijn die hun eigen pinlock vizier op hun vizier hebben gemonteerd, maar hoe gaat dat? Is het makkelijk of vereist het wel enige precisie? Hoe zit het met de gaatjes boren ? Moet dat op de millimeter precies? Heb geen zin om een vizier te verneuken...
ik heb een Caberg Just One met pinlock er op.
je krijgt een beetje l*llig malletje er bij maar goed kijken en dan gaat het wel goed met die 2 gaatjes boren.
de 2 pennetjes(excentrichs) waar meer het vizier op z'n plek wordt gehouden daarmee kan je het vizier een beetje mee afstellen dat de randen goed aansluiten op de helmvizier.
mocht de pinlock toch niet helemaal goed aansluiten op de helmvizier dan doet transparante silleconenkit wonderen.
ik kan niet meer zonder.
btw er bestaan antifog(FL 90,=)vizieren voor de Caberg Just One maar er zit één groot nadeel aanvast omdat als je zoiets als rainshield of X-rain wilt gebruiken dan wil dat goedje niet werken. antifog inside is prima maar rainshield of X-rain gaat dan niet werken op de buitenzijde.
Op dinsdag 26 februari 2002 20:54 schreef poohbeer het volgende:
Owjah, laatste editie motoren & toerisme:
NIET PINLOCK maar FogCity en Oxford UltraCLear zijn de beste van deze test. Beiden winnen het van de pinlock in uiterst natte omstandigheden!
Oxford UltraClear was dan nog iets beter omdat het groter was en je dus de randen minder zag dan bij FogCity
Op woensdag 27 februari 2002 16:28 schreef Spider het volgende:
Je bent me voor Pooh!
Alleen moet de Oxford UltraCLear wel in je vizier passen, die is een maatje groter dan de FogCity.
Heb dus net vanmiddag een gele pinlock dinges apparaat geval in m'n helm laten zetten. Wel weer 25 € lichter, maar toch wel de moeite. Het irritante van die plakdingen is, dat je constant tegen zo'n plakrand aan zit te kijken. Dit lijkt mij op het eerste gezicht met het pinlock gebeuren een stuk minder.
Het pinlock vizier hebben ze er bij Safe E'de (R.I.P.)ingezet met een sjabloon dat een stuk profesioneler was en waarschijnlijk aan dealers meegelevrd kan worden. Het is voor hun een fluitje van een cent en ik vind het vreemd dat ze het bij jouw dealer niet voor je doen
Ze hebben dat ding er voor mij ook opgezet. Gozer had het binnen 5 minuten voor elkaar en kostte niets extra. Lui gebruiken idd een mal, zodat het bijna niet mis kan gaan. Ga ik zelf natuurlijk niet mee lopen klooien.
Gaatjes boren is een eitje, malletje plak je op vizier, boortje is bijgeleverd, beste kan je gaatje maken met zo'n heel klein handboortje, eigenlijk is het niet meer dan een houdertje, dan met een boormachine, of gewoon boortje in je hand houden, het is maar plastic, dus dat is zo gebeurd.
Volgens mij heeft pinlock pas sinds kort die siliconen rand.Bij mijn helm zat standaard al een Pinlock vizier. De gaten zaten er al in (Nolan N-92 Xlite), dus het erin zetten was een eitje. Hoe kun je zien of je Pinlock vizier een siliconen-randje heeft? De mijne heeft dat volgens mij niet.
Gebruik het al anderhalf jaar, maar heb nog geen krassen.
Als je niet wil boren heb je nog betere alternatieven jk. Althans, motoren & toerisme vond deze 2 alternatieven nog beter werken bij slecht weer dan pinlock. Deze 2 alternatieven werken door ze erop te plakken (die dingen plakken zelf al). Beoordeling op 'handigheid' was ook erg goed.
Zoals ik al zei in ander topicaarop spinnetje me dan antwoorde: