Als het werkelijk zo is dan lijkt me dat het risio van een tweedehands blok kopen uit een schademotor
Als ik als koper van een "goed blok" uit een schademotor hier dezelfde vraag had gesteld, dan had het hele forum nu geroepen je bent genaaid. (en meer van dat soort termen)
Misschien wel.. maar in het geval van een los blok kopen dat niet lopend te horen is weet je dat je een risico loopt...
als mij verzekerd is dat het blok nog in orde is, dan koop ik in goed vertrouwen een blok, en als er dan in het echt toch schade is, dan voel ik me dus idd genaaid.( ik ben niet de koper ff voor de duidelijkheid )
Netjes zou zijn dat TS zelf gaat kijken wat precies de schade is. als echt de kettingspanner is gebroken kun je er gerust van uit gaan dat het door het ongeluk komt, en moet je er toch samen uit komen. we hebben het niet over een bedrag van een paar tientjes.
Mee eens..Ja en Nee... want het hoeft niet door het ongeluk te komen...
eh een kettingspanner gaat niet zomaar door gebruik kapot, en als de stukken bovenin te vinden zijn, dan heeft het blok minstens schuin gelegen.
Of hij is kapot gegaan en er zijn wat stukken door de nokkenasketting meegenomen naar boven...
Dat ie niet zomaar kapot gaat ben ik met je eens, maar goed.. wat nou als het een slecht exemplaar wasspeel nu advocaat van de duivel....
het probleem is dat het blok is gekocht door een nederlander die in duitsland woont. ff er heen rijden en inspecteren is dus geen optie.
het rare aan het verhaal is dat ik me niet voor kan stellen hoe je een kettingspanner kapot krijgt zonder zichtbare schade. het blok was uiterlijk namelijk smetteloos
Spanner gebroken, resten boven in het blok bestaat niet.
Ik neem aan dat je motorblok niet ondersteboven weg zet.
Spanner breekt niet zomaar af en ook al zou die breken valt de rommel gewoon naar beneden.
Ketting spanner houd ketting onder spanning en ketting spanner van een zxr750 is d'r volgens mij eentje met een veertje die je moet opwinden.
Ik denk dat die kloot viool z'n klepjes heeft gesteld en bij de oudere modellen moet je dan de plaatjes vervangen en die kan je pas vervangen als je de nokassen los gooit.
Dus ketting ontspannen nokassen los gooien en dan plaatjes d'r uit en nieuwen d'r in.
Ik denk dat die gast het veertje van het opwindmechaniekje niet goed heeft gemonteerd en dat toen de zooi is gebroken.
Laat je niet afschepen, ketting spanner van een ouwe zxr750 staat altijd onder spanning breekt niet, en slijt niet, het enigste wat slijt is de ketting zelf en de ketting geleiding.
Het breken kan van de spanner kan dus alleen ontstaan als keting zelf in een kronkel heeft gelegen als de spanning d'r af is geweest.
Maar dat lijkt me sterk als het blok nooit open is geweest........
Ik hoop dat je d'r wat aan hebt, ik heb zelf zo'n oud gebakkie en als je voor het eerst zo'n ketting spanner in je handen hebt floept die gewoon uit elkaar en snap je het niet helemaal maar je moet hem echt opwinden.....
(edit) Dus als ze de ketting spanner in handen hebben gehad hebben ze hem niet opgewonden en gewoon terug geplaatst en dan doet die z'n werk niet.
Ketting staat te slap en rateld en zo breek je een ketting spanner......
Dat is een duidelijk verhaal...
voor mij is het totaal niet te controleren wat er stuk is, hoe het kapot is gegaan, en of het uberhaupt wel kapot is. gevalletje bocht om, garantie om. jammer en lullig voor hem, als hij de waarheid spreekt, maar niet meer dan dat