Het klopt inderdaad dat de nokkenasboring gelijnboord is, en daardoor kun je uiteraard ook geen losse lagerkapjes kopen.
Het klopt inderdaad dat de nokkenasboring gelijnboord is, en daardoor kun je uiteraard ook geen losse lagerkapjes kopen.
Het enigste alternatief zie ik in het laten lassen van het lagerkapje (daarna wel ff goed op rondheid controleren), of misschien nog beter, een brugje maken wat met de lagerkapbouten vast gedraaid wordt, en in het midden daarvan een moertje lassen.
Idd.. niet gaan lassen, dat kun je alleen doen als je hem daarna weer laat honen zegmaar (als dat uberhaupt kan bij zoiets)Nou, het is nogal kritisch wbt maatvoering, verhit materiaal heeft nogal de neiging krom te trekken. Volgens mij is het ook gietijzer of alu. Niet echt zelf te doen denk ik
De afgebroken / uitgebroken stukjes terug duwen bijelkaar klemmen
en met een TIG Lasapparaat (Heb ik) iets hechten.
Vervolgens met locktite (Lagervast) een tapeind verlijmen.
En dat moet volgens mij wel een hele poos meegaan.
Ik zit in Wageningen (Bedrijf)
(Groenewold Techniek)
Mt. vr. grt. Groen
2T carters is wat anders dan een moer! Carters komen amper krachten op, en als je je kleppendeksel met 12Nm vastzet.. dan is dat toch wel een factor heel veel meer!!!Met goede epoxy (vloeibaar staal) moet het echt wel kunnen hoor. Ik heb er verschillende 2T carters mee dichtgesmeerd (vloeibaar aluminium), en heeft jaren gehouden. Het is immers de kleppendekselbevestiging, en niet de motorbevestiging!
Zou anders echt geen oplossing weten, dan epoxy en een helicoil. Flink wat loctite aan de helicoil, en dan moet ie kunnen.
grz Thijs