Dat je geen kleding moest kopen wisten we al uit (niet altijd
betrouwbare)
bronnen.
Echter ik gaf ze het voordeel van de twijfel voor het wisselen van een
achterband. Ik had een mooi prijsje afgesproken van EUR10, met wat
blijkt een
blond lang, dun-behaarde joker die nog eens Willem heet ook nog. Kom ik
daar
aan, zie ik een kalende oer-Rotterdammer staan en zeg dat ik een
prijsafspraak heb voor het wisselen van de band. Met zijn loenzende
glazen
oog bleek hij ook nog eens verbaasd te kijken: "EUR 10 euro???. Dan heb
je
zeker met Willem gesproken." Hij haalt Willem erbij en die zegt het
volgende: "ja maar dat was met het wiel los".
Na wat gezeik bleek dat ie echt niet lager dan EUR17.50 kan vanwege de
loonkosten voor ca 20 min. En.....dan moest ik wel mijn band zelf
meenemen.
Zijn antwoord op het feit dat Hans Knoppers 12.50 vraagt was : "Hans
Knoppers gaat naar de knoppen".
Nou goed, het werd steeds later dus laat maar doen. Ik geef mijn
sleutels af
en ga snuffelen tussen de 2dehands Ducati's. Na 20 min. Zag ik een
schriel
bleek lichtgevend mannetje (herkenbaar?) mijn band balanceren. Hoogstens
18
jaar geef ik hem. En aan zijn toestand te zien niet veel meer dan 5 jaar
te
gaan. Uit eerdere ervaring met Motoport (ook zo'n jong mannetje) besluit
ik
even te observeren waar hij in hemelsnaam bezig denkt te zijn.
Het mannetje besluit op een gegeven moment het achterwiel erin te
proppen.
En duwen en slaan.....en nog eens slaan. Het is geen WIJF!!!!
Godve@#^%&....
Eureka....de remklauw moest eraf!! Dan komt gelukkig een meer ervaren
uitziende medewerker aan en helpt hem de remklauw in te stellen. Het
mannetje zwaaide een beetje beteuterd dat ie het waarschijnlijk niet
helemaal snapte. De oudere, die ik ff Harley noem want hij stapte van
een
Buell af voor een testrit, stelde hem gerust en maakte samen met Willem
(3
man) het karwei af.
Na ca. 40min. "arbeid" schat ik kon ik afrekenen en wegrijden. Ik check
de
stand vh wiel en merk op dat hij wel ver naar achteren stond. En ja
hoor, na
een paar honderd meter rijden weet ik dat de ketting te strak staat. Dus
ik
ga terug ook en pakte het mannetje bij zijn neus om hem door de ketting
heen
te trekken. Gelukkig was mijn kater van Extrema al uitgewerkt en kon ik
me
beheersen. Iets waar anderen bij KFC moeite mee hebben.
Ik stond met mijn motor voor de deur en Harley vraagt of er iets niet
goed
is. Ik leg het uit en hij (ont)spant de ketting met mij erop. Kijk dat
geeft
nou vertrouwen. Hij vertelt ook dat ie wel eens een kleine Honda heeft
gehad
waarbij de ketting echt hing maar precies goed stond als je erop zat. En
dat
geeft nou eens vertrouwen. Afijn, Harley heeft het mannetje al vaker
gezegd
te spannen met de rijder erop en zou hem, zoals Niels altijd mee bluft,
een
paar klappen geven. Das nou eens service!!!
Afijn ik met mijn band achterop op weg en ik kom bij een redelijk haakse
bocht aan. In de bocht voel ik 'm glijden. Nou heb ik dat vaker, maar
dit
keer was het niet de bedoeling. Dus ik ga naar de pomp, moet ik
god^&%%@$
die pomp een halve minuut erop houden. Is toch niet te GELOVEN!!!
38,50 guldens voor het wisselen vd achterband zonder op te pompen en het
te
strak spannen van de ketting........dit is wel een ASJEBLIEF waardig.
Gelukkig weet die kale baas van Willem mij gerust te stellen met het
feit
dat een zacht opgepompte band niet invloed heeft op het uitlijnen en
balanceren. En...IK moest checken of ik er geen lekke band op heb laten
zetten......
betrouwbare)
bronnen.
Echter ik gaf ze het voordeel van de twijfel voor het wisselen van een
achterband. Ik had een mooi prijsje afgesproken van EUR10, met wat
blijkt een
blond lang, dun-behaarde joker die nog eens Willem heet ook nog. Kom ik
daar
aan, zie ik een kalende oer-Rotterdammer staan en zeg dat ik een
prijsafspraak heb voor het wisselen van de band. Met zijn loenzende
glazen
oog bleek hij ook nog eens verbaasd te kijken: "EUR 10 euro???. Dan heb
je
zeker met Willem gesproken." Hij haalt Willem erbij en die zegt het
volgende: "ja maar dat was met het wiel los".
Na wat gezeik bleek dat ie echt niet lager dan EUR17.50 kan vanwege de
loonkosten voor ca 20 min. En.....dan moest ik wel mijn band zelf
meenemen.
Zijn antwoord op het feit dat Hans Knoppers 12.50 vraagt was : "Hans
Knoppers gaat naar de knoppen".
Nou goed, het werd steeds later dus laat maar doen. Ik geef mijn
sleutels af
en ga snuffelen tussen de 2dehands Ducati's. Na 20 min. Zag ik een
schriel
bleek lichtgevend mannetje (herkenbaar?) mijn band balanceren. Hoogstens
18
jaar geef ik hem. En aan zijn toestand te zien niet veel meer dan 5 jaar
te
gaan. Uit eerdere ervaring met Motoport (ook zo'n jong mannetje) besluit
ik
even te observeren waar hij in hemelsnaam bezig denkt te zijn.
Het mannetje besluit op een gegeven moment het achterwiel erin te
proppen.
En duwen en slaan.....en nog eens slaan. Het is geen WIJF!!!!
Godve@#^%&....
Eureka....de remklauw moest eraf!! Dan komt gelukkig een meer ervaren
uitziende medewerker aan en helpt hem de remklauw in te stellen. Het
mannetje zwaaide een beetje beteuterd dat ie het waarschijnlijk niet
helemaal snapte. De oudere, die ik ff Harley noem want hij stapte van
een
Buell af voor een testrit, stelde hem gerust en maakte samen met Willem
(3
man) het karwei af.
Na ca. 40min. "arbeid" schat ik kon ik afrekenen en wegrijden. Ik check
de
stand vh wiel en merk op dat hij wel ver naar achteren stond. En ja
hoor, na
een paar honderd meter rijden weet ik dat de ketting te strak staat. Dus
ik
ga terug ook en pakte het mannetje bij zijn neus om hem door de ketting
heen
te trekken. Gelukkig was mijn kater van Extrema al uitgewerkt en kon ik
me
beheersen. Iets waar anderen bij KFC moeite mee hebben.
Ik stond met mijn motor voor de deur en Harley vraagt of er iets niet
goed
is. Ik leg het uit en hij (ont)spant de ketting met mij erop. Kijk dat
geeft
nou vertrouwen. Hij vertelt ook dat ie wel eens een kleine Honda heeft
gehad
waarbij de ketting echt hing maar precies goed stond als je erop zat. En
dat
geeft nou eens vertrouwen. Afijn, Harley heeft het mannetje al vaker
gezegd
te spannen met de rijder erop en zou hem, zoals Niels altijd mee bluft,
een
paar klappen geven. Das nou eens service!!!
Afijn ik met mijn band achterop op weg en ik kom bij een redelijk haakse
bocht aan. In de bocht voel ik 'm glijden. Nou heb ik dat vaker, maar
dit
keer was het niet de bedoeling. Dus ik ga naar de pomp, moet ik
god^&%%@$
die pomp een halve minuut erop houden. Is toch niet te GELOVEN!!!
38,50 guldens voor het wisselen vd achterband zonder op te pompen en het
te
strak spannen van de ketting........dit is wel een ASJEBLIEF waardig.
Gelukkig weet die kale baas van Willem mij gerust te stellen met het
feit
dat een zacht opgepompte band niet invloed heeft op het uitlijnen en
balanceren. En...IK moest checken of ik er geen lekke band op heb laten
zetten......