Nordschleife 1 september

ja verdorie.. twisted paul moest ook snel ff eten en zo.. :+


schiet es op jullie :) zo hard naar de ring rijden en dan zo langzaam zijn met de verhalen en filmpjes :P :P :+ :+
 
Zo, uit gedouched..

Na vandaag is het duidelijk dat Fabian bijna net zo snel is als Paul..
Redgixx liever geen foto's maakt :P
En ik mijn 2de en 3de rondje heb gereden.

Ohw, de 4 snellen ( 2FAST4YOU, Fabian, Mar1tin en Redgixx.) hebben een rondetijd van ongeveer 8.30 neergezet als ik het goed heb.
 
Zo, uit gedouched..

Na vandaag is het duidelijk dat Fabian bijna net zo snel is als Paul..
Redgixx liever geen foto's maakt :P
En ik mijn 2de en 3de rondje heb gereden.

Ohw, de 4 snellen ( 2FAST4YOU, Fabian, Mar1tin en Redgixx.) hebben een rondetijd van ongeveer 8.30 neergezet als ik het goed heb.

Eerste videoronde achter Fabian 9.19 BTG
Tweede rondje alleen 8.39 BTG ondanks dat het heel druk was op de baan, en ik de nodige keren flink in de remmen moest.....

Het kan sneller....
 
Nou net een half uur terug :) T was een SUPER dag :}

Vanmorgen om 9 uur bij de Mac in Weert, al snel was iedereen er...en tot verassing Redgixx en Gizzmo ook nog! *D Na een kut stuk snelweg de B258 op en daar eens lekker het beest uitgehangen...niet te hard, maar zeker ook niet te zacht ;) Half 12 op de RIng, Joost was er al met de auto..meteen een rondje gereden (de baan was net weer open na een ongeluk) en in de eerste ronde lagen er over de baan verspreid een motor of 5 op de grond :(

Daarna camera gemonteerd bij Paul en een rondje gereden met Paul achter me :) hoop dat t een mooi filmpje is geworden :} En daarna heeft Paul nog een flying-lap gedaan in zn eentje en ik ben zeer benieuwd naar de rondetijd daarvan.....ik heb een ronde of 2 samen met Martin gereden en in die ronde reed ik BTG 8:45 min, dat was dus boven mn verwachting....maar een rondje later ben ik achter Paul aan gegaan en dat ging hard :9~ en ik hield m nog bij ook! Hij hield me zelfs op sommige stukken op :+ Denk dat dat een rondje was van 8:30 ofzo *D En dat voor een 600-tje, gewoon een R1 bijhouden :}

2 flinke ongelukken met auto´s, Gerco en Gizzmo waren ooggetuigen van een Golf die een 3 dubbele koprol maakte zonder met zn dak de grond te raken :} moet je ook kunnen hoor! En op t rechtestuk omhoog (Keselchen) een Porsche 911 (993) in de vangrail met de achterwielen er onderuit gebroken |( En door dar ongelukje konden we ons laatste rondje niet opmaken helaas.....

Om 5 uur naar huis gereden en nog even mn leven in 1 seconde voorbij zien komen |( Net voorbij Munschau een lekkere bocht naar links, dus vol erin....maar na die bocht was een kruising |( stak net een auto over, dus ik vol in de ankers maar ik hield de bocht niet meer en zat te zoeken naar een uitweg....ik stond eigenlijk al klaar om te springen....gelukkig gaf die vrouw toen plankgas en kon ik mn rem loslaten en mn motor weer platgooien om die auto te missen op ongeveer 5-10 cm :} Oew dat was close |( Achter me ging t ook maar net goed :)

In Nederland nog ff mn ketting ingespoten want die was na een stukje toppen helemaal blank en toen lekker door de file naar huis :)

T WAS EEN HEERLIJKE DAGJE! BEDANKT ALLEMAAL! :}

En als ik iets vergeten ben: zie andere verslagen :P
 
Al met al een LEUK dagje uit ja :} Lekker kunnen rije, alleen het rondje ikke voorop ging K*T, nog geen vertrouwen in m'n nieuwe remblokken :(
Een hoop crashes idd en daardoor niet al m'n rondjes op kunnen maken, houd dus in dat ik iig nóg minstens één keer moet gaan dit jaar :P
Heb Fabian trouwens niks zien/horen vertellen over m'n mooie handtekeningen op het asfalt ! })

Tot de volgende keer maar weer :}

:] :] :]
 
Heb Fabian trouwens niks zien/horen vertellen over m'n mooie handtekeningen op het asfalt ! })

:] :] :]

Ow ja idd! *D Jeetje wat een strepen trok jij zeg, soms wel 100 meter lang ofzo, vanaf t begin van de bocht tot t einde van uitaccelereren :} Maar Paul had t zelfde toen ik achter m aanreed...en volgens Paul maakte ik ook streep(jes) ;)
 
Wat een tijden zeg....offe scheppen jullie een beetje op ;) ,van Gerco verwacht ik dit zeker niet als aanstaande Vader *D
 
Nou net een half uur terug :) T was een SUPER dag :}

<KNIP>

T WAS EEN HEERLIJKE DAGJE! BEDANKT ALLEMAAL! :}

En als ik iets vergeten ben: zie andere verslagen :P

Het was inderdaad mooi weer vandaag, lekker uitgeslapen en allerlei klusjes gedaan :r

De volgende gelegenheid ga ik weer eens mee, zo te lezen is Gerco er na zijn 'uitspattingen' op vooruit gegaan omdat hij in één adem met jou, Paul en MaR1tin wordt genoemd qua snelheid :? !?

Zo te zien begint het er weer op te lijken Paul, je was immers niet te spreken over je eigen prestaties afgelopen keren. Jammer dat het aan het eind van het motorseizoen is! Volgende keer maar eens proberen een videootje te maken, 8:30 is een mooi richtpunt... :]
 
ow ja, het hoogtepunt van de dag:

een CBR 900 Fireblade....met 3cm schaamrand en een (echt waar!!) in het middel volledig kaalgereden voorband |( Hoe krijg je het voorelkaar :? 40000km rechtdoor rijden ofzo :z en zn 2 vrienden hetzelfde verhaal....dikke machines en 2-3 cm schaamrand |(
 
Heerlijke dag gehad. :} Het tempo begint langzaam terug te komen, zit echter nog steeds 30 sec onder de snelste tijd van afgelopen jaar. :( Zoals ik al schreef, eerste video 9.19 BTG en de 2e 8.39 BTG :]

In ieder geval toch wel lekker gereden. Vond het alleen afschuwelijk druk op de baan. |( Geen enkele ronde kon je gewoon uit rijden. Onderweg stikte het van de ongelukken, iedere keer afremmen, en daar verlies je toch veel tijd mee. Dan nog die idioten die geen spiegels kijken, en over de ideale lijn liggen te kruipen, je werd er vandaag strontziek van. :( :( Dus deze rondetijd zegt niet zo heel veel. Na een rondje vrije baan kun je meer zeggen over de rondetijd.

Wat me wel opviel was dat er tijdig gevlagd wordt bij ongelukken. Goede zaak, en dat komt de veiligheid zeker ten goede. :} :}
 
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah wat een dag,

Eerst een pleurus stuk over de snelweg naar Weert. FF lekker gebabbeld en op weg over de 258 ( verlengstuk v/d Ring) Zoals Fabian al zei om 11.30 op de Ring. Eerste rondje van vandaag was redelijk op m'n uitstapje in de zandbak na dan bij adenauer forst. Toeschouwers zullen wel gelachen hebben :) Rondje op mijn gemakkie afgemaakt. Alles nog heel. tweede en derde rondje camera gemonteerd en scheuren maar. 2 super rondjes gereden. de tijden volgen nog. vierde en laatste was matig maar wel een hoop lol gehad. Uit eidelijk naar huis en vanaf weert tot aan utrecht een :j file :( Om 22.00 uur thuis en bij het weg zetten van de fiets hoorde ik een tochwelietwat vreemd geluid aan de voorkant. FF remmetjes losgehaald en het was maar goed dat ik geen vijfde rondje heb gedaan. Tenminste als 0.1 mm remvoering voldoende is. :? :? :? :? :? :? :? :?

De volgende keer maar wat beter op letten. Waren wel lekkere remblokjes maar is 5 maanden niet een beetje snel. Heb ze 30 maart laten monteren.

Nou ga ik douchen of badderen.

De garoetjes allemaal PS over de video laat ik wel wat horen

Robert
 
DGM, the story... ;)

Vanochtend na amper 2,5 uur slapie maar weer eens opgestaan voor een lekker dagje ringen... Rond half 9 op de motor gestapt, tot aan de grens netjes max. 120 gereden, daarna op de autobahn iets vlotter... Kwam incl. de standaard tankpauze bij Krefeld (voor de zekerheid...) om 10 voor 10 aan op het afspreekpunt... Tankje gevuld, wat te knabbelen gehaald & al vast bij het stoplicht gaan staan... Sta daar amper 2 minuten, komt er een Duitser met een GSX1400 (zo'n grote naked) even een praatje maken... Kreeg te horen dat de Nordschleiffe afgelopen woensdag zeker tot half 3 dicht was wegens "nebel"... In de mist rijdt niet zo fijn... Dus mazzel dat er woensdag geen clubje is gegaan, want dan was je mooi voor l*l gegaan... Ook meteen laser-info: vroeg i/d ochtend stonden ze te lazeren na Blankenheim. Na dit babbeltje m'n afval effe weggegooid bij de pomp & helmpje opgedaan, toen kwam de groep al langs... Aangehaakt en verder gereden, bij een stoplicht Twisted Paul en Gixxerboy (nick op forum effe niet bekend, Limburger met Gixxer) gewaarschuwd voor de Laseraars... Op een gegeven moment was ik dit groepje uit het oog verloren & zag ik opeens de anderen, wat sneller gereden hadden. Maar gevolgd naar de pomp, ook effe gewaarschuwd & gebabbeld. Verdere rit was veel bochten, gelukkig kon ik het tempo redelijk bijbenen, al was dat niet zo bij elke bocht. Twee minder prettige dingetjes:

1. een paar bochten na het benzinestation (binnen 2 km) ligt een mooie doorlopende bocht... Iets te vroeg iets te veel gas voor de relatief koude banden & glijdende achterkant.

2. Op een gegeven moment hadden we een groepje Duitsers ingehaald... Ik had bij de voorste binnendoor gestoken in een linkerbocht (en ik kan niet goed linksom, kan je nagaan hoe hun tempo lag)... Even later probeert dat Wursthoofd hetzelfde weer bij mij... Alleen glijdt hij naar buiten & tikt mij aan... Bijna Bermritje waar weinig berm is... Gelukkig was dat vlak bij de BP vlakbij de ring, dus tankje effe gevuld & effe bijgekomen van de schrik... Ook effe gekeken naar schade (kenteken voor de grap maar effe onthouden), maar ik kon niets vinden, dus maar verder gereden naar de ring... Iedereen was er intussen al, dus Muis was weer eens laatste... Begint de standaard te worden.

En dan denk je dus een lekker rondje te kunnen ringen... Kaartje gehaald en gaan. Staan we in de rij voor de slagboom, roept een Duitser öl, öl en wijst naar m'n blok... Ik kijken, maar het ding lekt niet... Even later roept een andere Duitser het zelfde... Dus toch maar even gekeken... Blijkt dat het blok (kapje over het tandwiel voor tenminste onderaan wat vettig is van een tikkie te veel ketting smeren... Dat, gecombineerd met het slordige koelvloeistof bijvullen van de dealert (sporen over het zijdeksel aan die kant) liet deze vrienden geloven dat ik een lek had... Vals alarm dus... Maar beter een keer vals alarm dan een grote slippartij omdat ze niets zeggen, dus bedanken & uitleggen dat het écht geen lek is...

Rondje gedaan, rest v/d groep intussen uit beeld, maar idd, veul öl... Aan alle kanten lagen / stonden motoren in het gras, de berm of het grind, ook MSXX en pa (toch?) stonden in de berm (gelukkig als hulp)... Rondje was dus niet een daverend succes, want er lag mij te veel troep op de baan toen. igg de baan een aardig tijdje dicht... Lang genoeg om een bende volk naar de TV te jagen voor F1, want het werd aardig rustig.... :}

Later nog wat rondjes kunnen doen, maar toch ook weer veel schade gezien... Wel werd er uitstekend gevlagd... Iedere keer als er wat was, stond en binnen een paar minuten wel iemand te vlaggen...

Wel zag me achterband er na rondje 2 een beetje vaag uit... Had hem wel een paar keer iets voelen trekken, maar de sporen op de band leken meer op een blokkerend achterwiel door met grof geweld de achterrem te benutten... Op aanraden van HELLdesker de bandenspanning iets verlaagd... Gaf meteen en wat beter gevoel in de bochten & minder stuiteren bij aanremmen op sommige stukjes... Kwam na deze wijziging twee keer rond de 10 minuten uit op het Kawaklokje... De andere rondjes waren niet representatief, want er was een grapjas die z'n Golfje wat rondjes liet draaien....... Om de lengte-as! Die stond dus dwars, dus rustig erlangs. Al gelden gele vlaggen schijnbaar niet voor golfjes, want terwijl ik gas losliet, kwam zo'n gast me nog op volle vaart voorbij door Eschbach (?, iig die linker voor Brünchen). Dat je geen verstand hoeft te hebben om een dure sloep te rijden, werd gedemonstreerd door een schattig stelletje met een rode 911... Man parkeert hem in de vangrail (stond wel langs de vangrail, maar met een gebroken achterwielophanging & voorschade, dus zal wel de vangrail geraakt hebben), vrouwlief gaat wel even waarschuwen... door midden op de baan te gaan zwaaien met een rode jas! |(
Paul kon er nog net langs, zei hij...
Toen ik langkwam stond ze in de berm te zwaaien, dacht eerst aan een rode vlag... Vond het al vaag, "de race" stilleggen terwijl je einde rondje toch van de baan moet... :P

Tussendoor nog een misverstandje: TP zou met enkele anderen naar Breidscheid gaan & effe fotootjes knippen... Redgixx ging met Gizmo naar Brünchen... Na het rondje zou de groep volgen... Maar het was niet iedereen duidelijk waar we zouden samenkomen... Ook werd 1 rondje 2 rondjes... Hadden we gewoon duidelijker moeten afspreken... Nu stonden wij bij Brünchen & TP stond op ons te wachten bij Breidscheid... Errg lullig als je net gehoord hebt dat er een "unfall" was nadat wij net langs geweest waren...

Toen de terugrit: jammer genoeg bleek een deel van de groep al snel zo ver achter te liggen dat ze uit het zicht waren... Was dus een beetje werken om de rest bij te houden... Lukte desondanks wonderwel! Ze zullen wel rustig aan gedaan hebben :)

Weer bij de pomp afgehaakt & via de autobahn naar huis gegaan... Rechtuit snel gaan gaat me veel beter af... 1 uur en 8 minuten van Aachen naar huis (203.4 km, plm. 30 km in NL )... :) En dat ook nog op 1 tankje :}

Wat me wel opviel is dat ik vooral bij de doordraaiers nogal achterblijf bij de anderen & dan gewoon helemaal verkeerd uitkom... Was op een gegeven moment na iedere keer max. 120 graden bochten een serie 180+ graden bochten... Kreeg het niet voor elkaar daar goed uit te komen... Tips?

Tijdens de laatste baanafsluiting nog wat foto's geknipt, maar het meeste zijn blikfoto's & dan ook nog 30MB totaal... Heb er geen ruimte voor en het zal ook niet iedereen hier boeien... Gooi later deze week nog wel een paar pics online... :)

Het was iig weer een erg leuk en enerverend dagje... :)
 
De volgende keer maar wat beter op letten. Waren wel lekkere remblokjes maar is 5 maanden niet een beetje snel. Heb ze 30 maart laten monteren.

Tsja, t is natuurlijk maar net hoe zacht ze zijn en hoe vaak jij je ankertjes uitgooit :} Mijn blokken gaan nu al 16000km mee, maar ze beginnen nu toch wel akelig dun te worden...had vandaag ook aan het eind van de rondje wat last van fading...moest mn rem toch wel wat verder inknijpen als normaal.

Kan het trouwens zo zijn dat je met dunnere (versleten) remblokken eerder last krijgt van fading, omdat ze de warmte ofzo niet goed kwijtkunnen :? Of de warmte juist teveel afgeven aan de vloeistof :?
 
ow ja, het hoogtepunt van de dag:

een CBR 900 Fireblade....met 3cm schaamrand en een (echt waar!!) in het middel volledig kaalgereden voorband |( Hoe krijg je het voorelkaar :? 40000km rechtdoor rijden ofzo :z en zn 2 vrienden hetzelfde verhaal....dikke machines en 2-3 cm schaamrand |(

Het is een SCHANDE voor de Blade gemeenschap, het moet niet mogen :( :r |( :j Verkopen die hap en een Pan kopen, hehe...

P.S. dat is ongeveer net zo erg als mensen die met >25 graden met de kap dicht in een cabrio rijden...als je vraagt waarom dan is het antwoord, "het waait ook zo met die kap open" :( :r
 
ow ja, het hoogtepunt van de dag:

een CBR 900 Fireblade....met 3cm schaamrand en een (echt waar!!) in het middel volledig kaalgereden voorband |( Hoe krijg je het voorelkaar :? 40000km rechtdoor rijden ofzo :z en zn 2 vrienden hetzelfde verhaal....dikke machines en 2-3 cm schaamrand |(
Maatjes op een Gixxer 750 en een RGV...
De Gixxer spande de kroon... Hoe die in godsnaam de hoek om kwam :? Wat ik bij rechtdoor rijden gebruik van de band, dat was het enige met slijtage op zijn band... :?
 
Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah wat een dag,

Eerst een pleurus stuk over de snelweg naar Weert. FF lekker gebabbeld en op weg over de 258 ( verlengstuk v/d Ring) Zoals Fabian al zei om 11.30 op de Ring. Eerste rondje van vandaag was redelijk op m'n uitstapje in de zandbak na dan bij adenauer forst. Toeschouwers zullen wel gelachen hebben :) Rondje op mijn gemakkie afgemaakt. Alles nog heel. tweede en derde rondje camera gemonteerd en scheuren maar. 2 super rondjes gereden. de tijden volgen nog. vierde en laatste was matig maar wel een hoop lol gehad. Uit eidelijk naar huis en vanaf weert tot aan utrecht een :j file :( Om 22.00 uur thuis en bij het weg zetten van de fiets hoorde ik een tochwelietwat vreemd geluid aan de voorkant. FF remmetjes losgehaald en het was maar goed dat ik geen vijfde rondje heb gedaan. Tenminste als 0.1 mm remvoering voldoende is. :? :? :? :? :? :? :? :?

De volgende keer maar wat beter op letten. Waren wel lekkere remblokjes maar is 5 maanden niet een beetje snel. Heb ze 30 maart laten monteren.

Nou ga ik douchen of badderen.

De garoetjes allemaal PS over de video laat ik wel wat horen

Robert

Hihi Robert, ben je de eerste van het M-F die de eer heeft Adenauer Forst op de toeristische manier te nemen? Komt goed hoor, ff oefenen doet wonderen. Gelukkig ben je niet gevallen, altijd zonde!

Wat voor een 'blueband blokjes' heb je laten monteren joh? By the way, het is juist de kunst op de Ring níet te remmen...veel stukken lopen zo steil bergop dat gas lossen al voldoende is (aan de goede kant van de 10.000 tpm), gelukkig voor je dat je niet ijzer op ijzer hebt geremd!
 
FOTOS!!!'
Ik benheel benieuwd naar de foto's...
Of moet ik eerst zelf het goede voorbeeld geven?
Het semi-goede voorbeeld dan: een foto van onze motoren op het parkeerterrein...
Enkel verkleind en opnieuw JPG van gebouwd, dus geen kentekens verborgen, maar ik denk ook niet dat dat nodig is... Anders geef maar een gil...
 
Hihi Robert, ben je de eerste van het M-F die de eer heeft Adenauer Forst op de toeristische manier te nemen? Komt goed hoor, ff oefenen doet wonderen. Gelukkig ben je niet gevallen, altijd zonde!

Wat voor een 'blueband blokjes' heb je laten monteren joh? By the way, het is juist de kunst op de Ring níet te remmen...veel stukken lopen zo steil bergop dat gas lossen al voldoende is (aan de goede kant van de 10.000 tpm), gelukkig voor je dat je niet ijzer op ijzer hebt geremd!

>Ja hij heeft t uistapje mogen maken (leek m sneller zei hij :P ), maar vervolgens volgde hij mij en Martin wel toen we 8:45 reden :} petje af voor deze jongen!

>En zonder te remmen kan ik de RIng echt niet rijden...misschien met een V-twin maar met de mijne echt niet!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan