Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Dat in mijn oude Norton commando denk ik.Hoi norton 961 commando liefhebbers
ik ben nu 1 jaar in het bezit van een 961 sport bj. 2013 grijs afkomstig uit België.
de eerste weken rijden waren echt wennen, slecht sturen, hoop herrie uit het blok, bokken bij laag toerental en kromme remschijven voor.
slecht sturen is opgelost met nieuwe voorband de oude zag er niet slecht uit dus de motor is er gevoelig voor.
het bokken is wat verbeterd met het verwijderen van de katalysator en nieuwe remschijven komen van aprilia.
nu zit ik met een hoog olie verbruik, afdichting stoter stang tunnels, zuigerveren of klepgeleiders
gaarne jullie reactie
Dit is mijn oude Norton.Hoi norton 961 commando liefhebbers
ik ben nu 1 jaar in het bezit van een 961 sport bj. 2013 grijs afkomstig uit België.
de eerste weken rijden waren echt wennen, slecht sturen, hoop herrie uit het blok, bokken bij laag toerental en kromme remschijven voor.
slecht sturen is opgelost met nieuwe voorband de oude zag er niet slecht uit dus de motor is er gevoelig voor.
het bokken is wat verbeterd met het verwijderen van de katalysator en nieuwe remschijven komen van aprilia.
nu zit ik met een hoog olie verbruik, afdichting stoter stang tunnels, zuigerveren of klepgeleiders
gaarne jullie reactie
Hi, waar laat jij het onderhoud nu dan doen?. In België bij Verboven of?.Nederland heeft geen officiële Norton dealer. Voor België en Nederland ben je aangewezen op Herman Verboven motoren in Kapellen België.
Ik heb mijn Norton commando 961sf bj2014 ingeruild voor een nieuwe 961.
De andere beviel goed, maar heb nu deze Norton op mijn bedrijf gekocht.
Dit jaar ongeveer 5000km mee gereden en probleemloos.
Zit niet heel veel verschil in, maar denk dat de nieuwe injectie met EU norm 4 iets beter afgesteld staat.
Mijn Norton staat nu inmiddels bij de dealer voor een kleine beurt en een lichte lekkage bij klepdeksel (pakking vervangen schat ik)
Ik kan niet anders zeggen dat het een motor betreft die van alles wat heeft. Karakter, uitstraling, rij/stuur eigenschappen. Geen PK monster maar wel een motor met ballen.
Invoeren wordt wellicht anders door de Brexit.....Dan wissel je snel weer van motor. Koop je dan weer een nieuwe Norton?. . Bijna nieuwe word te duur voor me. Ik heb qua nieuwere motor en reis motor een Ducati Multistrada Enduro 1200 staan. Daarnaast nog een MTS 1000 en Voxan Cafe Racer. De laatste rij ik amper mee en de mts 1000 ook steeds minder. Die zou weg kunnen om ruimte te maken voor een Norton maar afgezien van de prijs van een nieuwere houdt het onderhoud of eventueel wat problemen me ook nog tegen er een te kopen. Ben geen sleutelaar en zit midden in Nederland dus om dan iedere keer naar België te gaan zie ik ook niet zo zitten. Ik kijk ook wat rond in de UK op Ebay bijvoorbeeld daar staan ze rond de 10/11000 pond. Ophalen en invoeren is geen probleem. 2012 of 2013 komt weinig kosten bij in Nederland. Maar dan praat ik over de eerste series modellen voor die prijzen en ik weet nog hoe Dimitri is gevaren met zijn eerste aangeschafte Norton. Hier nog te lezen in het begin.
Kortom it er nog steeds naar te loeren maar of ik het ga doen??.
En ik heb al heel veel motoren gehad dus dat is het punt niet.
Duurder bedoel je?Invoeren wordt wellicht anders door de Brexit.....
Dat weet niemand…..maar wordt vast niet goedkoper.Duurder bedoel je?
Deze staat nu bij Barbier Motoren bj 2012 dus de eerste serie vlgs mij :
Speurders.nl
m.speurders.nl
Dan wissel je snel weer van motor. Koop je dan weer een nieuwe Norton?. . Bijna nieuwe word te duur.
Edit :Ik zie net dat jij ook midden Nederland woont.
Oké, barbier vraagt 15000 voor die 2012.Die van mij is van dit jaar.
Gaat eind volgend seizoen waarschijnlijk in de verkoop voor nog geen €20.000 met nog fabrieks garantie.
Aangezien jij naar motoren kijkt 2014 met een prijs van €18.000,00
Ook midden Nederland idd
Er zullen altijd wel liefhebbers blijven die de huidige modellen aan de praat houden en misschien komt er nog een vervolg. Zoniet komen er misschien nog wel wat onderdelen vrij voor de toekomst. Voxan is ook failliet maar zijn nog wel onderdelen voor te koop in Frankrijk. Norton lijkt me nu wat lastiger omdat er ook amper een dealer netwerk was. Blijft jammer vindt ik als het merk weer ter ziele gaat.Ja die fabrieksgarantie gaat hem niet meer worden,onderdelen zal waarschijnlijk ook een probleem worden
aangezien ze blijkbaar al motoren van klanten aan het kaalplukken waren.
Aan de andere kant zullen er geen nieuwe meer gemaakt worden dus wie weet worden de bestaande nog wat meer waard.
Blijft toch weer jammer dat het zo eindigd,opzich hadden ze mooie modellen gemaakt,maar ja in dat dure segment van de markt verwacht men topkwaliteit
en dat is het gewoon niet,ze hadden beter de Triumph weg kunnen bewandelen en redelijk betaalbare motoren moeten maken.
Zeker jammer,een hoop onderdelen komen van toeleveranciers dus die onderdelen zullen geen probleem zijn,andere delen zullen dat wel worden,Er zullen altijd wel liefhebbers blijven die de huidige modellen aan de praat houden en misschien komt er nog een vervolg. Zoniet komen er misschien nog wel wat onderdelen vrij voor de toekomst. Voxan is ook failliet maar zijn nog wel onderdelen voor te koop in Frankrijk. Norton lijkt me nu wat lastiger omdat er ook amper een dealer netwerk was. Blijft jammer vindt ik als het merk weer ter ziele gaat.
Zeker jammer,een hoop onderdelen komen van toeleveranciers dus die onderdelen zullen geen probleem zijn,andere delen zullen dat wel worden,
maar alles is na te maken ,daar zal alleen een flink prijskaartje aan hangen.