O-ringen op maat laten maken

richard02

MF'er
31 aug 2013
66
1
lelystad
Beste leden, ik heb een cb650 van 1980 en de vorige eigenaar heeft ter afdichting van 't kleppendeksel en vlotter kamers vloeibare pakking gebruikt (bovenop de bestaande o-ring die niet meer afdichte). Nu wil ik nieuwe bestellen maar die dingen zijn best duur maar zijn er alternatieven bijv. bij bedrijven die o-ringen maken ??? Als ik een o-ring pakking van 't kleppendeksel doorknip en op meet dan zou ik denken deen bedrijf dit (waarschijnlijk goedkoper) kunnen namaken...
 
Als de diameter een normale maat is dan kun je hem zelf op maat maken van een langere.
Recht afsnijden en met secondelijm lijmen

Zijn vele diameters beschikbaar dus daar kom ik wel uit 😇.... maar is secondelijm sterk genoeg en bestand tegen olie en brandstof ??? De lijm die je van Technurub koopt is wel aan de stevige prijs... € 38, -. (wel meer dan genoeg)
 
Beste leden, ik heb een cb650 van 1980 en de vorige eigenaar heeft ter afdichting van 't kleppendeksel en vlotter kamers vloeibare pakking gebruikt (bovenop de bestaande o-ring die niet meer afdichte). Nu wil ik nieuwe bestellen maar die dingen zijn best duur maar zijn er alternatieven bijv. bij bedrijven die o-ringen maken ??? Als ik een o-ring pakking van 't kleppendeksel doorknip en op meet dan zou ik denken deen bedrijf dit (waarschijnlijk goedkoper) kunnen namaken...
Welke ringen lekken precies?
 
Zijn vele diameters beschikbaar dus daar kom ik wel uit 😇.... maar is secondelijm sterk genoeg en bestand tegen olie en brandstof ??? De lijm die je van Technurub koopt is wel aan de stevige prijs... € 38, -. (wel meer dan genoeg)

Olie ja, brandstof geen ervaring mee.

Sterkte is niet echt relevant, als de oring in de groef ligt kan hij nergens heen. Jouw toepassing is lage druk.
 

loctite is/was vreselijk duur, ik gebruik al jaren de bovenstaande, en is prima.

Okay... als ik de de o-ringen bestel die ik nodig heb dan ben ik € 80,- kwijt... daar heb ik ook dit setje voor 👍. Thnx ...
 
Olie ja, brandstof geen ervaring mee.

Sterkte is niet echt relevant, als de oring in de groef ligt kan hij nergens heen. Jouw toepassing is lage druk.
En als de zelfgeplakte O-Ring niet als een elastiek uitgerekt wordt is die las van ondergeschikt belang. Als je een half millimetertje overhoudt worden de einden tegen elkaar aangedrukt en zou de lijm alleen maar zijn om de ring even in model te houden om 'm te kunnen monteren.
Superlijm en vervormen zijn trouwens twee dingen die niet echt samengaan, superlijm wordt glashard terwijl rubber flex is, bij het indrukken van het rubber bij montage zal een deel van de superlijm het al begeven.

Het werkt, dat is belangrijk!
 
Met verbazing zie ik een enorme sub kultuur in de O-ring wereld B| Waar ik er van overtuigd was dat voor alle toepassingen een ring verkrijgbaar zou zijn blijk ik toch wat gemist te hebben :t

Ik ga weer terug onder mijn steen, waar ik net vandaan kwam
 
Je kan ook Google welke lijm je kan gebruiken

" NBR Rondsnoer
NBR Rondsnoer

NBR rondsnoer wordt veelal toegepast als afdichting in omgevingen waar het product in aanraking kan komen met olie, vanwege de goede olie-bestendigheid. kleur: zwart Temperatuur: -30° +100° C Hardheid: 60° shore A ± 5° Maattoleranties Volgens ISO 3302 E2 Rondsnoer is leverbaar in vele diameters en wordt veel gebruikt als afdichting. Door het aan elkaar te verlijmen maakt u eenvoudig oringen. Naast de groothandelslengte is dit ook leverbaar in lengtes van 10 meter. Indien u een andere of dikkere diameter zoekt, gelieve even contact op te nemen met onze afdeling verkoop. Tijdens kantooruren zijn wij telefonisch bereikbaar op tel. 0594 587087 of email ons via verkoop(at)rubberwinkel.nl LIJMADVIES t.b.v. het verlijmen van rondsnoer tot bijvoorbeeld o-ringen. Bison Rubber Repair, Max Repair (flexibele lijmverbinding) of Secondenlijm (harde lijmverbinding). Wel dient u goed te ontvetten (gebruikt u hiervoor Bison Ontvetter). Deze producten vind u in ons verkoopmenu onder lijmen. Prijzen zijn per rol van genoemde lengte, excl. BTW. "

Gevonden op de site van Rubberhuis
Al zou ik als je een lengte )-ringsnoer hebt gewoon een stukje afsnijden en uitproberen wat voor jou gaat werken .
Oje wel zuiver haaks afsnijden je kan geen spleten opvullen als je seconde lijm gebruikt
 
Genoeg revisiekits te vinden online voor de carburators van je motor. Zal vele malen sneller en goedkoper zijn dan als particulier iets op maat laten maken. Zeker voor de lage aantallen die je zal vragen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan