Obesitas Crossers Crossbaan meeting 2023 nr 1 Emmen 23-03-2023

oeii, dat is erg spijtig.
Gelukkig, ben je handig (zo te lezen).
Ik zal voor je duimen..

alternatief...op een volle accu alleen voor de ontsteking en de rest uit, kan je nog best lang rijden ( weet ik uit ervaring -O-) Anders lader mee en tussendoor weer een beetje bijladen ( mits je thuis <> Emmen te doen is / aanhanger)
 
Hopelijk dat het door gaat. Voor mij word volgende week ook moeilijk. Woon zelf ook in het noorden maar hier is het gelukkig nog vrij droog gebleven. Afgelopen zondag de wijk ook gereden maar was ook lekker droog. Is wel eens anders geweest.
 
Hopelijk dat het door gaat. Voor mij word volgende week ook moeilijk. Woon zelf ook in het noorden maar hier is het gelukkig nog vrij droog gebleven. Afgelopen zondag de wijk ook gereden maar was ook lekker droog. Is wel eens anders geweest.
De wijk was inderdaad behoorlijk droog, en de sneeuw en nattigheid lijkt allemaal beneden zwolle te zijn gebleven.
 
Ik ben benieuwd wat de baan doet. Verder wel spijtig nieuws voor mezelf.. zaterdag met voetbal een flinke kopstoot gehad en hierbij 2 blauwe ogen en een lichte hersenschuddig opgelopen.

Hoop dat het morgen iets beter is anders moet ii helaas overslaan.. ik kan op dit moment nog geen helm dragen :(
 
UPDATE

Ik heb zojuist contact gehad met de baan. Ze geven aan dat het simpelweg niet te doen is. De grond was vanochtend keihard bevroren, nu het langszaam aan ontdooit droogt het gewoon niet snel genoeg.
Als we op crossers waren gekomen had hij nog gezegd dat het een slecht idee was, laat staan op zware motoren!

Hoe jammer ik het ook vindt kan het dus helaas niet door gaan. Aan de de vrijwilligers van de baan licht het niet en ik wil Barry en co dan ook heel erg bedanken voor het vele werk dat ze er voor ons in hebben gestoken!

Om jullie op te beuren:
Ik heb vast een nieuwe datum aangevraagd. Donderdag 23 maart!
Bij voldoende deelnemers zet ik deze dag vast.

graag aangeven of je dan nog komt of niet. In het geval van niet even een privé bericht met daarin je naam en rekening nummer waarop je je betaalde bedrag terug wilt ontvangen. Dat zal ik dan uiteraard zsm verwerken.
Nieuwe aanmeldingen zijn uiteraard ook mogelijk!

Ik hoor graag van jullie.
 
Jammer dat het niet door kan gaan, maar begrijpelijke redenen
Donderdag de 23ste kan ik, even wat werkafspraken verzetten maar dat moet lukken.
 
Nog een kleine update. De trainer ''Adventure-shield'' heeft aangegeven de training de 23e vanwege andere verplichtingen niet te kunnen vervullen.

Voor de mensen die er echt belang bij hebben wil ik samen @Gwiedert (en een pooltje rijders die lekker rond komen?) best wat basale instructie verlenen en wat begeleid rijden de baan rond doen.
Het is zo dat ik (en de rest) uiteraard geen instructeurs zijn, maar we kunnen een beginner prima op weg helpen, al zeg ik het zelf.
 
Laatst bewerkt:
Als je een goede instructeur zoekt kan ik je aanraden contact op te nemen met Erik van Klinken. Is onder andere instructeur bij de MX academy en ex GP rijder. Verder ook een sympathieke kerel.
 
Als je een goede instructeur zoekt kan ik je aanraden contact op te nemen met Erik van Klinken. Is onder andere instructeur bij de MX academy en ex GP rijder. Verder ook een sympathieke kerel.
Heeft die ook ervaring met Adventure motoren? De basis is natuurlijk vergelijkbaar, maar wel een andere orde van grootte.
 
Heeft die ook ervaring met Adventure motoren? De basis is natuurlijk vergelijkbaar, maar wel een andere orde van grootte.
Of hij ook ervaring heeft met Adv motoren weet ik niet, of hij zin en tijd heeft weet ik ook niet maar ik noemde hem alleen maar als mogelijke suggestie, ik denk dat wanneer het je wat lijkt het beste is om contact met hem op te nemen.
 
UPDATE

Ik heb zojuist contact gehad met de baan. Ze geven aan dat het simpelweg niet te doen is. De grond was vanochtend keihard bevroren, nu het langszaam aan ontdooit droogt het gewoon niet snel genoeg.
Als we op crossers waren gekomen had hij nog gezegd dat het een slecht idee was, laat staan op zware motoren!

Hoe jammer ik het ook vindt kan het dus helaas niet door gaan. Aan de vrijwilligers van de baan licht het niet en ik wil Barry en co dan ook heel erg bedanken voor het vele werk dat ze er voor ons in hebben gestoken!

Om jullie op te beuren:
Ik heb vast een nieuwe datum aangevraagd. Donderdag 23 maart!
Bij voldoende deelnemers zet ik deze dag vast.

graag aangeven of je dan nog komt of niet. In het geval van niet even een privé bericht met daarin je naam en rekening nummer waarop je je betaalde bedrag terug wilt ontvangen. Dat zal ik dan uiteraard zsm verwerken.
Nieuwe aanmeldingen zijn uiteraard ook mogelijk!

Ik hoor graag van jullie.
Jammer dat het niet door kan gaan, maar wat fantastisch dat jullie gelijk met een nieuwe datum komen.
Ja, ik kom graag op donderdag 23 maart.
En als een paar ervaren rijders dan wat tips willen geven ben ik heel erg blij.
 
Helaas maar begrijpelijk en top dat er zo snel geschakeld wordt.
23 zet ik er in onder voorbehoud. Heb de 25e mijn eerste enduro sprint.

Wellicht dat ik rustig wat rondjes kom rijden en andere kan helpen met mijn (beperkte) kennis
 
Jammer dat het morgen niet door kan gaan, maar scheelt misschien ook weer een link ritje door de sneeuw.

Heb toch nog vrij weten te regelen voor de 23e dus kan er bij zijn. Nu maar hopen dat het dan wel door kan gaan.
 
Spijtig qua morgen, maar 23 maart is ook prima, ik kom :)

8-maart: soms heb je geluk bij een ongeluk.. dacht dan doe ik stukje TET vandaag...
Maar motor ging na 30km plots, smoren als je gas gaf.. direct weer terug maar elke kilometer ging langzamer.. alsof er geen benzine meer kwam... dagje crossbaan had voor mij dus sowieso geëindigd in een niet lopende motor ;-) snel van het weekend maar sleutelen, zodat hij 23 Maart het beter doet B| >

11-maart: zowel filter als pomp vervangen (en injector gereinigd). Kortom motor doet het weer, op naar de 23ste
ktm.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik kijk het ook nog even aan of de 23e lukt, ook de 25e een enduro sprint met zoals Daan.
 
Ik zie nu dat mijn antwoord wel heel ''eerlijk en direct'' was. Heb ik anders nooit last van O-)

Kan het op een 300L, 100%. Er zitten in het enduro topic best een aantal gasten die er prima mee rond zouden kunnen komen.
Dat terrein heb ik echter al een paar Cross Country vrije trainingen gereden. Nu na 2 jaar OTR's, crossen en een aantal cross country's heb ik op m'n volbloed enduro 250 2T net het idee dat ik geen rijden obstakel meer ben. En dan heb ik het nog niet eens over de enduro sprint wedstrijden waar elke zoveel seconden achter je iemand van start gaat die zich al op het podium ziet...

Gebaseerd op @freon 's reacties uit het verleden denk ik gewoon dat hij nog niet in de categorie valt die dat in wedstrijd verband moet gaan doen op zijn 300L.
 
Ik zie nu dat mijn antwoord wel heel ''eerlijk en direct'' was. Heb ik anders nooit last van O-)

Kan het op een 300L, 100%. Er zitten in het enduro topic best een aantal gasten die er prima mee rond zouden kunnen komen.
Dat terrein heb ik echter al een paar Cross Country vrije trainingen gereden. Nu na 2 jaar OTR's, crossen en een aantal cross country's heb ik op m'n volbloed enduro 250 2T net het idee dat ik geen rijden obstakel meer ben. En dan heb ik het nog niet eens over de enduro sprint wedstrijden waar elke zoveel seconden achter je iemand van start gaat die zich al op het podium ziet...

Gebaseerd op @freon 's reacties uit het verleden denk ik gewoon dat hij nog niet in de categorie valt die dat in wedstrijd verband moet gaan doen op zijn 300L.
ik ook niet hoor, mijn ambitie ook helemaal niet, eerder op mijn gemak ofroad wat rondtokkelen _O- , maar vind het wel zalig om te zien :)
 
Ik zie nu dat mijn antwoord wel heel ''eerlijk en direct'' was. Heb ik anders nooit last van O-)

Kan het op een 300L, 100%. Er zitten in het enduro topic best een aantal gasten die er prima mee rond zouden kunnen komen.
Dat terrein heb ik echter al een paar Cross Country vrije trainingen gereden. Nu na 2 jaar OTR's, crossen en een aantal cross country's heb ik op m'n volbloed enduro 250 2T net het idee dat ik geen rijden obstakel meer ben. En dan heb ik het nog niet eens over de enduro sprint wedstrijden waar elke zoveel seconden achter je iemand van start gaat die zich al op het podium ziet...

Gebaseerd op @freon 's reacties uit het verleden denk ik gewoon dat hij nog niet in de categorie valt die dat in wedstrijd verband moet gaan doen op zijn 300L.
Die eerlijke reactie was helemaal goed: Nee, gewoon nee. 😄
Weet ik veel wat een sprint enduro is. Ik dacht een kort endurootje voor beginners.
Blijkt het een hele enduro opgepropt op een crossbaan met zoveel mogelijk obstakels en uitdagingen 😅
Mooi filmpje. Wat kan die man rijden. Alsof het geen moeite kost. En zijn motor klinkt zo relaxed alsof hij de hele tijd stationair draait.
 
Die motor hoeft ook geen vermogen te leveren. Die hoeft daar echt niet boven jouw 27 pk te doen.
 
Die eerlijke reactie was helemaal goed: Nee, gewoon nee. 😄
Weet ik veel wat een sprint enduro is. Ik dacht een kort endurootje voor beginners.
Blijkt het een hele enduro opgepropt op een crossbaan met zoveel mogelijk obstakels en uitdagingen 😅
Mooi filmpje. Wat kan die man rijden. Alsof het geen moeite kost. En zijn motor klinkt zo relaxed alsof hij de hele tijd stationair draait.
Misschien is offroad cup wat voor jou, is ergens in juni geloof ik in Nederweert.
Voor alle niveaus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan