OBT, de eerste van 2010 :$

Datum

  • 5 september

    Stemmen: 3 13,0%
  • 26 september

    Stemmen: 16 69,6%
  • 17 oktober

    Stemmen: 4 17,4%

  • Totaal aantal stemmers
    23

ootje

Dolce far niente
3 apr 2006
34.386
1.557
Tussen zout en zoet
2010 mag toch niet ingaan als OBT-loos jaar.
Na wat mislukte OBT's en een hele bijzondere wordt het wel tijd en natuurlijk op korte termijn.

OBT langs de A2

De Datum: 26 september.

Vertrekplaats: De foodstrip, bij AMC te Amsterdam, langs de A2.

full



Voor de moderne brikkers onder ons: N. 52.17.560 - E. 004.56.890

Verzamelen bij de KFC

De vertrektijd: om 12:00 uur verzamelen en plm 12.30 vertrekken

Tocht is plm 100 km.







Met dank aan de OBT historie:

-De tocht zal gereden worden via het Engelse systeem van Follow up. De meeste brikkers kennen dit systeem inmiddels via de vorige OBT ritten, maar hierbij voor de nieuwkomers een korte uitleg.

Lees dit goed aub...en houdt u onderweg aan de verkeersregels en Follow up spelregels

-Met Follow Up rijdt men met een VOORrijder (mag je niet inhalen) en een ACHTERrijder (deze geeft aan wanneer je weer kunt verder rijden na een stop om de weg te wijzen).

De voorrijder geeft bij iedere kruising of moeilijke situatie een aanwijzing aan degene die achter hem als 2e rijdt om te stoppen. Eventueel wacht hij totdat er een volgende deelnemer is gearriveerd. Deze gestopte rijder geeft de aanbevolen richting aan tot de laatste rijder voorbij is en hij van de achterrijder een teken krijg om weer verder te rijden. Op deze manier rijdt iedereen z'n eigen rit, maar wordt wel aan een ieder de aanbevolen rijrichting gewezen.

Omdat de groep opschuift krijgt iedereen de beurt om als tweede achter de voorrijder te komen en aldus een opdracht krijgen om te stoppen. Belangrijk voor de rust is dus om zoveel mogelijk op je plek in de groep te blijven (niet onnodig inhalen tenzij je ziek wordt van de uitlaatgassen van de motor voor je of als degene voor je moeizaam het tempo kan volgen en dus beter midden in groep kan blijven rijden.) Men schuift gaandeweg de toer steeds op. Voorin de groep wordt het langzaamst gereden, langzamere rijders die de groep met moeite bij kunnen houden moeten dus zorgen dat ze voorin, maar niet helemaal voorin komen te rijden. Zij zullen wel af en toe aan diegene achter hem of haar rijdt aan moeten geven dat men voorbij mag. Laat snellere rijders dus uiteindelijk voorin komen zodat zij een keer moeten stoppen als richtingaangever.

Men moet als richtingaangever blijven staan op zijn aangewezen plek tot achterrijder bij hem is ook al duurt het 2 uur (bijv door een pech geval of een lang openstaande brug).!!!!

-Let op: een groot deel van de rijders zijn oude motoren. Deze zijn vaak niet voorzien van spiegels, of hele slechte. Hou dus rekening met mogelijk slecht zicht van de rijder(s) voor je! Vaak hebben de brikken ook trommelremmen welke vooral bij nat weer slecht remmen of plotseling blokkeren. Ga dus niet met de moderne remschijfjes op je remmen staan vlak voor een brik en hou dus rekening met de remweg van een brik en de mogelijke korte slingering van het geheel door een mogelijke korte blokkering. (dus niet op 40 cm naast elkaar remmen/rijden)

LET OP:
-De route is een aanbevolen route. Het is dus geen georganiseerde groep.
-De rit is individueel, je rijdt je eigen route, naar eigen kunnen en op eigen snelheid.
-Wil je tijdens de rit ermee kappen, dus eerder naar huis, doe dat dan bij voorkeur bij één van de stops. Gaat dat niet, verlaat dan de groep via inhalen van voorrijder of stop met een richting-aangever samen en vertrek vanaf de achterrijder en Belangrijk meldt het aan hem!
-Blijft altijd zelf alert op gevaarlijke situaties zoals onoverzichtelijke bochten, vuil op de weg, overige verkeer enz. Vooral bij het oversteken en kruisen van wegen!!
-Iedere rijder dient zich aan alle verkeersregels te houden, dus rij niet te hard en neem geen voorrang waar je het niet hebt. Gewoon stoppen bij dat ene rode stoplicht. Dus ook geen kruispunten of wegen blokkeren!
-De maker van de route en richtingaanwijzers onderweg zijn NIET aansprakelijk voor enigerlei schade aan motor of berijder of door hen aan anderen berokkende schade!
-Deelname is geheel op eigen risico, door te starten aan de rit ga je akkoord met dit risico.'


Dank aan Moturist voor het type werk. ;)


Wie gaat er mee ? (* = ovb datum)

@nne
Bikerbeertje en Magnamaniac
BMWoman
Brêge
Dolfijneflipper
Drs. Rob en Lady N.
Duncan
ET01
_Fanatic
Fozzie
GJVH
Halflive
Hello Kitty ?
Hondafour
JJ5 ?
J@@st
Kleintje B.
Michiel
Nitromax
Nohome
Oude Brikker
Paul.K. met vader en moeder K.
Ratz.
Raymond W.
Reetje
Roestendoenze
Rutgertjuh
Tingting

Wil wel, maar komt toch niet.
Ratz.


Houdt het topic in de gaten voor aanvullingen/wijzigingen.
 
Laatst bewerkt:
Zal de agenda straks ff checken, lang geleden dat ik een OBT heb meegereden



( en toevallig vandaag nog foto's van een OBT zitten bekijken, met snert bij Bacchus *O* -O-

Reden Cora's ooms ook nog mee ( waaronder EuroGuzzi, die niet meer kan motorrijden na herseninfarct, gaat wel weer heel goed met hem maar fiets moet nu wel 3 wielen hebben ;) )

 
Hm.......

dat wordt dus echt knokken met de kids.

Anders wordt het alweer 17 oktober. :/
 
Laatst bewerkt:
11 September :N

26 September :Y

Vorig jaar ben ik ook mee gegaan, bij de OBT-KKR, was helemaal nieuw met het groepsrijden, was erg gezellig die dag :Y . Als het kan/mag zou ik graag mee gaan (ondanks dat ik me nooit toon in de brikkergroep :$ ).

Motor is een Yamaha Fazer 600 uit 2000, met bijna 67.000 op de klok, oud genoeg, nog wel een echte carburateur motor O-) . Overigens wel uitgevoerd met GPS (Garmin). Mocht het nodig en gewenst zijn, dan kan ik voorrijden/achterrijden of als reserve mee gaan ;) . Follow Up ben ik mee bekend, evenals het voorrijden van groepen (dit jaar aardig wat keren gedaan voor de Newbies). Route testen wil ik ook wel doen (mitst school het toe laat ivm tijd). Mocht ik ergens hulp kunnen bieden, laat het weten, doe het graag *O*

EDIT: is er al een route gemaakt/bekend? Zo nee, dan wil ik gerust helpen met het maken van een route :Y
 
Laatst bewerkt:
Ok, 11 september gaat em dus nie worden nie. :N

't Is ook wel een Bin-laden datum.........

Ik bedoelde trouwens 12 september. :$
 
Laatst bewerkt:
Ik was bang dat je em anders niet kon vinden.

niet rekening mee houdend dat je er dan ook daadwerkelijk zal zijn.
 
Laatst bewerkt:
11 September :N

26 September :Y

Vorig jaar ben ik ook mee gegaan, bij de OBT-KKR, was helemaal nieuw met het groepsrijden, was erg gezellig die dag :Y . Als het kan/mag zou ik graag mee gaan (ondanks dat ik me nooit toon in de brikkergroep :$ ).

Welkom Paul.
Tegenwoordig zijn het niet alleen de motoren die brik zijn; meestal zijn de berijders ouder als hun motor ......

Motor is een Yamaha Fazer 600 uit 2000, met bijna 67.000 op de klok, oud genoeg, nog wel een echte carburateur motor O-) . Overigens wel uitgevoerd met GPS (Garmin). Mocht het nodig en gewenst zijn, dan kan ik voorrijden/achterrijden of als reserve mee gaan ;) . Follow Up ben ik mee bekend, evenals het voorrijden van groepen (dit jaar aardig wat keren gedaan voor de Newbies). Route testen wil ik ook wel doen (mitst school het toe laat ivm tijd). Mocht ik ergens hulp kunnen bieden, laat het weten, doe het graag *O*

Fijn voor je hulpaanbod, maar het staat al bijna helemaal op de rails

EDIT: is er al een route gemaakt/bekend? Zo nee, dan wil ik gerust helpen met het maken van een route :Y

Jep, route is gemaakt.
 
Laatst bewerkt:
26 9 2010 heeft Wim net een (2) week de Beemer K100LT :Y
Helaas dat weekend, verjaardag en alle kids thuis *O*

Dus dat wordt helaas niet mijn 1e OBT 2010 dus.


:W
 
Terug
Bovenaan Onderaan