Ik was wat op zoek naar een motor tot 3000 euro.
Conclusie is dat je voor 2500 meer een 7 tot 10 jaar jongere motor hebt, en voor een paar duizend meer een nieuwe.
Stel een 600 kost nieuw 6500 euro, tot 8000.
Als occasion vind je motoren van 2500 tot 4000 euro van ZEVENTIEN a twintig jaar oud met 80000 op de klok, met een beetje mazzel 40000.
De verhouding is echt ver te zoeken.
Mijn conclusie is dat alle motorzaken denken dat 2003 nog maar 5 jaar geleden is. Dat 2000 nog maar 7 jaar geleden is. Alsof we nu leven ion 2010. Het is nu 2018 hoor.
Wakker worden, die motorfiets is ACHTTIEN jaar oud, met 80000 op de klok, dat ding is economisch afgeschreven en wij moeten er 3000 euro voor betalen?
Wat mij is opgevallen is dat de motoren die 2500 tot 3500 euro kosten, in goede verhouding tot een nieuwe, nog geen 1200 euro mogen kosten voor de consument.
Budget kopen is dus duur kopen én oude versleten motoren. Voor 3000 a 4000 meer heb je een achttien jaar jongere motor met niks gelopen. Ga je dat verrekenen zouden we de occasions die nu voor 3000 staan eigenlijk gratis mogen afhalen.
Stel een 600 kost nieuw 6500 euro, tot 8000.
Als occasion vind je motoren van 2500 tot 4000 euro van ZEVENTIEN a twintig jaar oud met 80000 op de klok
Ik was wat op zoek naar een motor tot 3000 euro.
Conclusie is dat je voor 2500 meer een 7 tot 10 jaar jongere motor hebt, en voor een paar duizend meer een nieuwe.
Stel een 600 kost nieuw 6500 euro, tot 8000.
Als occasion vind je motoren van 2500 tot 4000 euro van ZEVENTIEN a twintig jaar oud met 80000 op de klok, met een beetje mazzel 40000.
De verhouding is echt ver te zoeken.
Mijn conclusie is dat alle motorzaken denken dat 2003 nog maar 5 jaar geleden is. Dat 2000 nog maar 7 jaar geleden is. Alsof we nu leven ion 2010. Het is nu 2018 hoor.
Wakker worden, die motorfiets is ACHTTIEN jaar oud, met 80000 op de klok, dat ding is economisch afgeschreven en wij moeten er 3000 euro voor betalen?
Wat mij is opgevallen is dat de motoren die 2500 tot 3500 euro kosten, in goede verhouding tot een nieuwe, nog geen 1200 euro mogen kosten voor de consument.
Budget kopen is dus duur kopen én oude versleten motoren. Voor 3000 a 4000 meer heb je een achttien jaar jongere motor met niks gelopen. Ga je dat verrekenen zouden we de occasions die nu voor 3000 staan eigenlijk gratis mogen afhalen.
Is een kwestie van vraag en aanbod..............
Er zijn ook tijden geweest dat de motor niet meer opbracht dan een ei en 2 knikkers.......
Was de motor in enkele jaren voor 90% afgeschreven.
Ik was wat op zoek naar een motor tot 3000 euro.
Conclusie is dat je voor 2500 meer een 7 tot 10 jaar jongere motor hebt, en voor een paar duizend meer een nieuwe.
Stel een 600 kost nieuw 6500 euro, tot 8000.
Als occasion vind je motoren van 2500 tot 4000 euro van ZEVENTIEN a twintig jaar oud met 80000 op de klok, met een beetje mazzel 40000.
De verhouding is echt ver te zoeken.
Mijn conclusie is dat alle motorzaken denken dat 2003 nog maar 5 jaar geleden is. Dat 2000 nog maar 7 jaar geleden is. Alsof we nu leven ion 2010. Het is nu 2018 hoor.
Wakker worden, die motorfiets is ACHTTIEN jaar oud, met 80000 op de klok, dat ding is economisch afgeschreven en wij moeten er 3000 euro voor betalen?
Wat mij is opgevallen is dat de motoren die 2500 tot 3500 euro kosten, in goede verhouding tot een nieuwe, nog geen 1200 euro mogen kosten voor de consument.
Budget kopen is dus duur kopen én oude versleten motoren. Voor 3000 a 4000 meer heb je een achttien jaar jongere motor met niks gelopen. Ga je dat verrekenen zouden we de occasions die nu voor 3000 staan eigenlijk gratis mogen afhalen.
Een R1 kost anders ook nog gewoon 20k nieuw... niet echt goedkoop.Ik denk dat een nieuwe fiets (bijv Honda) van 8000€ niet dezelfde kwaliteit en levensduur heeft als een Honda van 10 jaar oud die toen 18000€ was.
Ik loop soms ook met open mond van verbazing rond te kijken in de showroom waarom die nieuwe fietsen zo goedkoop zijn. Ik heb twijfels of ze over 10-15 jaar nog wel zo goed bruikbaar zijn als de huidige "oudjes".
Een R1 kost anders ook nog gewoon 20k nieuw... niet echt goedkoop.
De motoren waar jij hebt over hebt zijn technisch vrij simpele motoren, als in, geen spannend rijwielgedeelte (zwaar) met exotische vering en/of remmen.
Waar ik mij meer over verbaas is dat bepaalde type motoren 2e hands gruwelijk duur zijn (relatief). B.v. een XT660X, een simpele antieke 1-cilinder met techniek uit het jaar kruik. Motoren die 12/13 jaar oud zijn worden nog steeds voor meer dan 4000 euro verkochtTerwijl je voor hetzelfde geld ook een jongere supersport kan kopen, met 3x zoveel vermogen, die een stuk meer high-tech is...
Dat komt ook deels doordat er totaal geen vraag meer is naar supersports, iedereen wil een naked, caferacer/scrambler/etc of supermoto
Ik was wat op zoek naar een motor tot 3000 euro.
Conclusie is dat je voor 2500 meer een 7 tot 10 jaar jongere motor hebt, en voor een paar duizend meer een nieuwe.
Stel een 600 kost nieuw 6500 euro, tot 8000.
Als occasion vind je motoren van 2500 tot 4000 euro van ZEVENTIEN a twintig jaar oud met 80000 op de klok, met een beetje mazzel 40000.
De verhouding is echt ver te zoeken.
Mijn conclusie is dat alle motorzaken denken dat 2003 nog maar 5 jaar geleden is. Dat 2000 nog maar 7 jaar geleden is. Alsof we nu leven ion 2010. Het is nu 2018 hoor. .......
Ik denk dat een nieuwe fiets (bijv Honda) van 8000€ niet dezelfde kwaliteit en levensduur heeft als een Honda van 10 jaar oud die toen 18000€ was.
Ik loop soms ook met open mond van verbazing rond te kijken in de showroom waarom die nieuwe fietsen zo goedkoop zijn. Ik heb twijfels of ze over 10-15 jaar nog wel zo goed bruikbaar zijn als de huidige "oudjes".
Dat komt ook deels doordat er totaal geen vraag meer is naar supersports, iedereen wil een naked, caferacer/scrambler/etc of supermoto