octaan 98 tanken ?

sr_vip

Die hard MF'er
14 jan 2009
548
1
Moet ik nu perse 98 tanken in mijn wr 250 ?

Het gaat om een 250cc tweetakt uit 1994,met een yz blok.

Ze hebben in buurt nergens meer 98 alleen wel shell v power racing (100) in duitsland maar die is veel duurder.
 
ja doe maar 98 ;) 100 is al helemaal goed...

95 kan wel maar komt er koek op je zuiger
 
Laatst bewerkt:
Dan ga ik octaan 100 halen is wel duurder maar ik heb al bijna alle tankstations bezocht en nergens 98 meer te krijgen.
 
bij de meeste cross shops kan je wel een octaanverbeteraar krijgen...die meng je gewoon door de benzine heen net als mengolie! putoline heeft het wel en valvoline ook! van putoline heet het octaan booster! op die manier kan je dus gewoon 95 kopen en dan meng je m zelf naar een hoger octaan!
 
bij de meeste cross shops kan je wel een octaanverbeteraar krijgen...die meng je gewoon door de benzine heen net als mengolie! putoline heeft het wel en valvoline ook! van putoline heet het octaan booster! op die manier kan je dus gewoon 95 kopen en dan meng je m zelf naar een hoger octaan!


Serieus????
Ik heb een oude bmw en die rijdt beter op 98 dan op 95.
Als ik 95 tank dan begint ie na een kwartiertje te pingelen, als ik er 98 in gooi is het na zo'n zelfde kwartiertje weer over.
Maar er zijn natuurlijk steeds minder pompen waar 98 te vinden is.
 
ja omdat de andere benzine troep is :P

v-power komt iets meer in de buurt van goede benzine, maar is ook niet alles.

als je echt goede benzine wilt hebben moet je toch echt in duitsland langs de snelweg tanken, anders in frankrijk/spanje. In NL is goede benzine erg zeldzaam.
 
Hier is nergens meer 98 te krijgen.. :S

Laatst 5 tankstations, maar nergens 98.. Dus uiteindelijk maar gewoon 95 getankt omdat we daarna gelijk gingen rijden, dus zit er niks anders op..
 
Hier is nergens meer 98 te krijgen.. :S

Laatst 5 tankstations, maar nergens 98.. Dus uiteindelijk maar gewoon 95 getankt omdat we daarna gelijk gingen rijden, dus zit er niks anders op..
waarom is dat zo?

Veel benzine stations voeren nu ook een nieuwe versie 95.
Zoals Esso, die heeft nu naast diesel en 95 nog een versie van 95. Weet even niet goed hoe die heet.

Is dat beter?
 
Weinig verkocht denk ik?
nja ik tankte het ook nooit met mijn vorige motor of auto..

Ik weet bij ons nog wel een klein onbemand tankstation.

Salland Olie.

Die levert nog wel 98 voor een goede prijs..
Maar is dit dan weer mindere kwaliteit omdat het geen 'merk' is.?


had eigenlijk altijd gedacht dat benzine een homogeen product was..
 
ja omdat de andere benzine troep is :P

v-power komt iets meer in de buurt van goede benzine, maar is ook niet alles.

als je echt goede benzine wilt hebben moet je toch echt in duitsland langs de snelweg tanken, anders in frankrijk/spanje. In NL is goede benzine erg zeldzaam.
Frankrijk is wel een heel slecht voorbeeld.
Daar mogen moeten ze al een tijdje bio brandstof toevoegen aan gewone benzine.
Vreet het aluminium zo lekker aan. :9
had eigenlijk altijd gedacht dat benzine een homogeen product was..
Dat spul zit vol van de dopes, en dat additieven pakket verschilt van merk tot merk.
Qua prestaties ontlopen de diverse merken elkaar nauwelijks is eens gemeten met een rollenbank, zelfs Vpower gaf bij een motor zonder pingel sensor niet direct meer vermogen.

Het grootste onderscheid zit in de resten die de verbranding achterlaat in de motor en uitlaat. O-)

En goedkoper is niet per definitie slechter.
Maar zonder laboratorium en diverse motoren in de achtertuin blijven de verschillen theoretisch. :)
 
Hier is nergens meer 98 te krijgen.. :S

Laatst 5 tankstations, maar nergens 98.. Dus uiteindelijk maar gewoon 95 getankt omdat we daarna gelijk gingen rijden, dus zit er niks anders op..

Waar proberen jullie dan te tanken :?

Ik ben nog nooit een tankstation in Nederland tegengekomen waar ze geen 98 verkochten!
Zelf bij de goedkope onbemande tankstations als Tango verkopen ze dat spul. En ik rij toch 60.000 km per jaar, dus kom nog wel eens ergens.

Zelf tank ik ook altijd 98 met de motor.
Auto eerst ook, maar helaas mag dat niet meer van de baas :( En nu sta ik nog vaker bij de pomp.... En de auto rijdt gewoon minder lekker.
 
Waar tank jij is meer de vraag, ik heb hier precies het zelfde hoor, 98 word uitgefaseerd en ik schijt er goed van. Dat jij geen pomp kan vinden zonder vind ik ehm, uit zonder lijk
 
Ik heb er ultimate van de aral/BP in duitsland in gegooid.Deze heeft een octaan gehalte van 100.
Kost 1,52 zo iets.
 
Heb wel ooit een test gezien waarin ze de verschillen met auto's aan het meten waren. Een gewone auto maakte het niet uit of je er 91, 95 of v-power/98 in gooide. Bij een Golf GTI scheelde het 11 pk en bij een Subaru Impreza WRX STi was het 45 pk en ook aardig wat koppel.

Op de motor heb ik nooit echt veel verschil gemerkt, tank dan ook altijd 95.
 
Laatst bewerkt:
Waar proberen jullie dan te tanken :?

Ik ben nog nooit een tankstation in Nederland tegengekomen waar ze geen 98 verkochten!
Zelf bij de goedkope onbemande tankstations als Tango verkopen ze dat spul. En ik rij toch 60.000 km per jaar, dus kom nog wel eens ergens.

Zelf tank ik ook altijd 98 met de motor.
Auto eerst ook, maar helaas mag dat niet meer van de baas :( En nu sta ik nog vaker bij de pomp.... En de auto rijdt gewoon minder lekker.
Probeer bijvoorbeeld maar eens 98 bij de shell te vinden.
 
Ga alsjeblief geen 98 met loodvervanger gebruiken, als die er nog is . Gaat niet goed met de mengolie (ervaringsdeskundige) |(

Btw vanaf dat 98 "weg" is, altijd met Euro95 gereden (behalve die ene keer dan). Nog nooit ergens last van gehad. Was met een KTM250 uit 1985.
 
98 gaat er helemaal uit hebben ze me gezegd bij het plaatselijke tankstation! vandaar dat het steeds moeijlijker wordt om eraan te komen!
 
hoeveel beter is het om met 98 te rijden?!
want ik rijdt altijd gewoon met euro 95 en ik heb nergens last van..?
 
ja,serieus!ik gebruik het nu al een tijdje en het werkt goed bij mn oude luchtgekoelde crossers! je moet +- 100 cc op 10 liter benzine mengen! hierbij een link naar de site van puutoline... S4 10W-40 productinformatie. - Putoline
Serieus????
Ik heb een oude bmw en die rijdt beter op 98 dan op 95.
Als ik 95 tank dan begint ie na een kwartiertje te pingelen, als ik er 98 in gooi is het na zo'n zelfde kwartiertje weer over.
Maar er zijn natuurlijk steeds minder pompen waar 98 te vinden is.
 
Ja ik heb er nu gewoon die ultimate 100 inzitten omdat 98 hier nergens meer te krijgen is.
Hoef ik tenminste geen octaan boost ofzo bij te mengen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan