Oeps..

dat zuigt man. had dat ding abs? want dan zijn die remproeven juist koekie. maja, t zuigt gewoon vooral die duim ook. ik weet hoe t is om enkele vingers naar de knoppen te hebben
 
Gefeliciteerd. *O*

Maarru, die nieuwe Honda CB500F heeft toch ABS :? Of had die rijschool er nog een zonder ABS genomen |(

Nee, de Honda had nog geen ABS. Er was maar één motor met ABS beschikbaar, een BMW F650, maar dat ding was al bezet en ik voelde me er sowieso wat onwennig op. Ik vond het verschil met mijn motor wat te groot.
Blijkbaar heeft de rijschool dus toch CB500F's zonder ABS aangekocht. Ze waren echt vrij nieuw, denk dat er maar een 2000km op de teller stond.
Oh ja, de garage belde tijdens mijn rijexamen: geraamde kosten aan de Honda waren 1400 euro. Veel winst hebben ze daar bij de rijschool dus niet gemaakt door mij.
 
Blijkbaar heeft de rijschool dus toch CB500F's zonder ABS aangekocht. Ze waren echt vrij nieuw, denk dat er maar een 2000km op de teller stond.
Oh ja, de garage belde tijdens mijn rijexamen: geraamde kosten aan de Honda waren 1400 euro. Veel winst hebben ze daar bij de rijschool dus niet gemaakt door mij.

Daarom begrijp ik het niet. ABS kost maar 500 euro extra. Waarom kiest zo'n rijschool niet voor ABS. Scheelt een hoop aan schade aan kleding en motor en ego van leerlingen.
 
gefeliciteerd!!!

Ik ging de eerste keer met het examen met de remproef keihard onderuit (er stak een kat over tijdens het aanrijden en ik kneep vol de voorrem in |( |( ) en ben een week later met gescheurd schouderkapsel en HEEL VEEL pijnstillers weer opgegaan, ging bij voorrijden weer onderuit en dat werd door de examinator gezien (was zelfde als 1e keer) hij begon dus met noodstop en die weigerde ik, daar percisiestop en die ging eigenlijk heel erg mis, De rest ging goed, hij keek me aan en zei "ik laat je maar slagen want als je zo'n klapper hebt gemaakt en je zit hier een week later weer dan komt dat wel goed met jou".....

Nooit meer gevallen daarna, maak zelfs stoppies *O* *O*
 
Jawel hoor, was feest aan het vieren want ben helemaal geslaagd! Misschien wel te danken aan de slechte generale repetitie :) .
Voel de gevolgen van de val nu pas echt, had gisteren een beetje pijn in longen maar dacht dat het door het roken (van de zenuwen gisteren) kwam, blijkt nu een gekneusde rib te zijn. De linkerkant van mijn lichaam is ook zo stijf als een plank, en die duim is ook niet echt verbeterd.
Maar hé, ik neem die kwaaltjes er met plezier bij 8-) . Ik kan toch lekker voor de rest van mijn leven :] .
Kzeiuttoch! Kzeiuttoch!

*O* *O* !
 
Daarom begrijp ik het niet. ABS kost maar 500 euro extra. Waarom kiest zo'n rijschool niet voor ABS. Scheelt een hoop aan schade aan kleding en motor en ego van leerlingen.
Misschien omdat het best belangrijk is dat je goed leert remmen? Met ABS is dat niet nodig, als je fout remt grijpt ABS in en komt nog alles goed. Leuk als je daarna op je eigen motor zónder ABS op weg moet. En door te vallen leer je het meest, beetje cru, maar met goede valbeugels en kleding is de schade meestal ook te overzien. Heb er zelf geen last van gehad, maar van de andere kant is het toch wel lullig als je élke keer op je smoel gaat. Maarja, beter op de parkeerplaats leren dan daarna op de weg het nog steeds niet kunnen, dan word het een ritje naar het ziekenhuis.
 
Gefeliciteerd. En beterschap!

Zie je, een slechte generale is altijd goed. Ik ging ook de laatste les voordat ik op moest (een uur later) op m'n plaat. En een uur later geslaagd!
 
heb ik ook gehad voor de ogen van mijm instructereur en examinatoren mezelf onderuit geremd met een noodstop, maar wel 2 weken daarna geslaagd met een blauwe plek op het been en een harde deuk in mijn ego.

:]
 
Misschien omdat het best belangrijk is dat je goed leert remmen? Met ABS is dat niet nodig, als je fout remt grijpt ABS in en komt nog alles goed. Leuk als je daarna op je eigen motor zónder ABS op weg moet. En door te vallen leer je het meest, beetje cru, maar met goede valbeugels en kleding is de schade meestal ook te overzien. Heb er zelf geen last van gehad, maar van de andere kant is het toch wel lullig als je élke keer op je smoel gaat. Maarja, beter op de parkeerplaats leren dan daarna op de weg het nog steeds niet kunnen, dan word het een ritje naar het ziekenhuis.

Met ABS kan je makkelijker (zonder te vallen) er achter komen waar de grens ligt. En weten waar de grens is, is erg handig, zeker als je op een motor zonder ABS gaat rijden.

Meestal gaat het inderdaad gaat het wel goed als ze vallen, maar te vaak ook niet. -O- .
 
Jawel hoor, was feest aan het vieren want ben helemaal geslaagd! Misschien wel te danken aan de slechte generale repetitie :) .
Voel de gevolgen van de val nu pas echt, had gisteren een beetje pijn in longen maar dacht dat het door het roken (van de zenuwen gisteren) kwam, blijkt nu een gekneusde rib te zijn. De linkerkant van mijn lichaam is ook zo stijf als een plank, en die duim is ook niet echt verbeterd.
Maar hé, ik neem die kwaaltjes er met plezier bij 8-) . Ik kan toch lekker voor de rest van mijn leven :] .
Dan zal ik je wel eens tegenkomen *O* *O* *O* *O*

We zijn bijna geburen :Y
 
gefeliciteerd!!!

Ik ging de eerste keer met het examen met de remproef keihard onderuit (er stak een kat over tijdens het aanrijden en ik kneep vol de voorrem in |( |( ) en ben een week later met gescheurd schouderkapsel en HEEL VEEL pijnstillers weer opgegaan, ging bij voorrijden weer onderuit en dat werd door de examinator gezien (was zelfde als 1e keer) hij begon dus met noodstop en die weigerde ik, daar percisiestop en die ging eigenlijk heel erg mis, De rest ging goed, hij keek me aan en zei "ik laat je maar slagen want als je zo'n klapper hebt gemaakt en je zit hier een week later weer dan komt dat wel goed met jou".....

Nooit meer gevallen daarna, maak zelfs stoppies *O* *O*


Mooi verhaal! Ben zelf 3 weken geleden nog op me plaat gegaan met de remproef. Me instructeur gaf het advies harder door te knijpen.. Wat doe ik. Whoopa pak die rem in een keer. :N Was te fanatiek. Loop nu nog met een gat in me knie. Gelukkig was het niks ernstig kon alleen paar dagen niet lopen door de pijn. En moest wel even foto s laten maken of er niks gebroken was, maar dat was dus niet.
Na me val wel direct weer opgegaan en de remproeven opnieuw gedaan die gingen ineens stuk gecontroleerder. Nu alweer 2 lessen erna gehad niet meer gevallen, maar nog steeds beetje angst als aan kom rijden en moet gaan remmen. -O- 9e moet op voor avb alles gaat goed, maar alleen dat remmen niet. Zit wel tegenop. Hoop wel dat ik het haal. Ga idd geval wel me best voor doen. *O*
 
Terug
Bovenaan Onderaan