off-topic in tech, knip en plak het hier

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zot

De botte fuckman
28 mei 2002
41.350
5.699
Om overzichtelijke topics te krijgen is wel een uitlaatklep nodig.

Ik wilde ergens op reageren, maar vond het niet netjes het topic ermee te vervuilen. Toen dacht ik, misschien hebben meer mensen daar last van, want als die scheet dwars zit he. Gooi dus je frustraties met citaat, reactie of @wiedanook in dit frusties topic.

Ik ben benieuwd of dit werkt, zo niet hebben we wat geprobeerd.

toch maar een regel ingevoerd:

Op de man, naam, ondertitel, bedrijf etc. proberen te spelen betekent dat je niet in dit topic thuis hoort.

en nog één

Dit is geen beleid topic!
 
Laatst bewerkt:
mogen we binnenkort een naamsverandering verwachten ?

Motor-en-fiets.forum.nl


godsgeklaagd
 
het gaat me er niet om of het nu mag of niet, het gaat me om de complete willekeur van wat mag of niet, en dat ook nog eens verschilt van moderator tot moderator.
de ene keer is het "mag niet", de andere keer is het "mag wel vanwege ook relevant bij motoren".
Over beleid kan je in beleid topic terecht. Niet hier!
 
Het is duidelijk dat jij een plaatje nodig hebt
De treksterkte vd as, bepaald of al die losse busjes goed op elkaar blijven. Al die losse bussen + de as geven de stevigheid. Niet de stijfheid vd as alleen.
Al die busjes op elkaar wordt een pijp. Stel je zet dat pakket horizontaal onder een pers. Hoeveel treksterkte vd as is dan nodig om die pijpjes aan de onderkant bij elkaar te houden?

Dit is basis motorfiets techniek @#$%
Ik heb er voor jou plaatjes aan toegevoegd.
Bij een conventionele voorvork is er nauwelijks een belasting in het midden van de as.
Dus je perstest is nutteloos, behalve als je ter hoogte van de lagers de (pers) belasting aanbrengt.
voorvork.jpg



Fig 2: dit is niet van toepassing, ik veronderstel dat de gele pijl is waar jij de pers zou zetten. (assumption is the mother of all fuckups, maar je hebt geen positie genoemd)




voorvork2.jpg
 
Ik heb er voor jou plaatjes aan toegevoegd.
Bij een conventionele voorvork is er nauwelijks een belasting in het midden van de as.
Dus je perstest is nutteloos, behalve als je ter hoogte van de lagers de (pers) belasting aanbrengt.
Bekijk bijlage 1504217


Fig 2: dit is niet van toepassing, ik veronderstel dat de gele pijl is waar jij de pers zou zetten. (assumption is the mother of all fuckups, maar je hebt geen positie genoemd)




Bekijk bijlage 1504218
ik ga niet in discussie over natuurkunde wetten
 
Dat is ook meteen het probleem ;)

Je geeft ergens commentaar op en zodra iemand anders een andere visie op de situatie heeft en dit weerlegt ga je er verder niet op in.

Het is natuurlijk een mogelijkheid om het een en ander toe te lichten zodat iemand anders een beter besef krijgt van wat jij bedoelt.
er zijn 2 opties

iemand kan het niet begrijpen
iemand wil het niet begrijpen

Daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen. De mensen die het wel begrijpen hebben er iets aan.

En de mensen die het gore lef hebben te denken een mening te moeten hebben over waarop ik wel en waarop ik niet zou moeten reageren kunnen een spiegel gaan kopen.
 
er zijn 2 opties

iemand kan het niet begrijpen
iemand wil het niet begrijpen

Daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen. De mensen die het wel begrijpen hebben er iets aan.

En de mensen die het gore lef hebben te denken een mening te moeten hebben over waarop ik wel en waarop ik niet zou moeten reageren kunnen een spiegel gaan kopen.




Optie 3: iemand begrijpt niet exact wat je bedoelt, dan kan een heel klein beetje extra uitleg opheldering geven.

Maar je kunt jezelf natuurlijk ook gedragen alsof je Jezus bent.... :')
 
er zijn 2 opties

iemand kan het niet begrijpen
iemand wil het niet begrijpen

Daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen. De mensen die het wel begrijpen hebben er iets aan.

En de mensen die het gore lef hebben te denken een mening te moeten hebben over waarop ik wel en waarop ik niet zou moeten reageren kunnen een spiegel gaan kopen.
En de derde optie:
Iemand denkt het te begrijpen maar snapt het niet.
 
er zijn 2 opties

iemand kan het niet begrijpen
iemand wil het niet begrijpen

Daar ga ik mijn tijd niet aan verdoen. De mensen die het wel begrijpen hebben er iets aan.

En de mensen die het gore lef hebben te denken een mening te moeten hebben over waarop ik wel en waarop ik niet zou moeten reageren kunnen een spiegel gaan kopen.

Aangezien ík degene ben die het gore lef heeft om een mening te hebben over hoe jij reageert zal ik nog even inhaken:

Ten eerste zijn we met z'n allen motor-forum: Jij, ik en alle andere gebruikers en de heren (en dame) moderators die de boel wat kunnen sturen en onder controle houden, of je dat nou leuk vind of niet.

Dat gezegd hebbende geef ik dus gewoon mijn mening of (opbouwende)kritiek als er iets is wat ik op het forum lees.

En de mensen die het gore lef hebben te denken een mening te moeten hebben over waarop ik wel en waarop ik niet zou moeten reageren kunnen een spiegel gaan kopen.

Aangezien je mij quote en IK degene ben die het gore lef heeft ga ik ervanuit dat ik dus even in de spiegel moet kijken. Ik ben nu wel erg benieuwd wat ik volgens jou in de spiegel zou moeten zien, en het zou je sieren als je dat even zou toelichten.

Wellicht is het ook niet verkeerd om meteen zelf even in de spiegel te kijken en wat zelfreflectie toe te passen (jaja ik weet het, het is niet altijd leuk om kritiek te krijgen maar het is zeker niet mijn bedoeling om iemand af te zeiken maar puur opbouwend bedoeld)

Dan even terug naar waar het mee begon:
Er is zoals ook al door @Red Force gezegd dat het ook kan zijn dat iemand het nog niet helemaal snapt, en een beetje extra info om tot dat inzicht te komen dan wel prettig zou zijn.

Voor de duidelijkheid twijfel ik echt niet aan jouw technische kennis, maar ik vind het vooral jammer dat je jezelf en het forum ermee te kort doet door af en toe zo cryptisch of met zo weinig inhoud te reageren (en dan laat ik de elitaire houding maar even buiten beschouwing), zo hebben veel gebruikers nog niks aan je bijdrage en dat is zonde als je het mij vraagt.

just my2cents ;)
 
het gaat me er niet om of het nu mag of niet, het gaat me om de complete willekeur van wat mag of niet, en dat ook nog eens verschilt van moderator tot moderator.
de ene keer is het "mag niet", de andere keer is het "mag wel vanwege ook relevant bij motoren".
'complete willekeur'...

Tis fine tuning. Details.....

Niet alles is een groot probleem 😀
 
Joep,

Lekker laten gaan joh die gozer denkt dat ie tof is en zich als een hork kan gedragen omdat ie toevallig veel kennis heeft.

Wordt hierdoor ook gedoogd door de mods dus daar heb je ook niks aan, ik heb er ook al een aantal keer wat van gezegd.

Maar zolang er niet opgetreden wordt zal je dit altijd blijven houden.

Jezelf " de botte fuckman" noemen zegt al genoeg toch.

Niet druk om maken en niet op reageren 👍.
 
Joep,

Lekker laten gaan joh die gozer denkt dat ie tof is en zich als een hork kan gedragen omdat ie toevallig veel kennis heeft.

Wordt hierdoor ook gedoogd door de mods dus daar heb je ook niks aan, ik heb er ook al een aantal keer wat van gezegd.

Maar zolang er niet opgetreden wordt zal je dit altijd blijven houden.

Jezelf " de botte fuckman" noemen zegt al genoeg toch.

Niet druk om maken en niet op reageren 👍.
Wat wordt er gedoogt?
 
Je eigen woorden zijn dat jullie helemaal niet blij zijn met zijn manier van optreden.. Maar zijn grote smoel blijft net binnen het grijze gebied, dat weer ernstig per gebruiker van breedte scheelt
Elke user wordt behoorlijk gelijk behandeld. Zot net zo als robrd en dakkert.

Dus tel maar uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan