Zorg dat je vering in orde is. Dat bepaalt grotendeels je plezier in het rijden. Banden met DOT zit je alijd safe. Ga je voor FIM enduro banden, heb je meestal goede allrounders. Voor de nederlanse bodem zijn er betere. Smaken verschillen. Spanning varieert van 0,8/9 zachte losse ondergrond tot 1,5 harde /stenige ondergrond. Of je gaat voor bib mousse , iets zwaarder maar nooit lek.
Tip
org voor een rugzakje met camelbag.
Banden: Offroad+Allroad - Wat is jouw ervaring?
beste tip...
idd zorgen dat je vering goed is. Daar maak je veel verschil mee. Dat is de beste upgrade die je kunt doen.
Kwa bescherming.... Ik zeg altijd: Doe waar je jezelf plezierig bij voelt.
De een gaat all in. de ander gaat zowat naakt.
all in neemt vaak ook enige beperking in beweging met zich mee.
Maar kwa protectie. Dat is nogal een gevoelig onderwerp. [Daarom zeg ik dus doe waar je je zelf het beste bij voelt.]
stevige/goede motorcross laarzen een goede helm/bril handschoenen en ik persoonlijk zeg ook zeker knie kappen is een pre.
Tip voor eerste OTR.
[ligt ook een beetje waar je vandaan komt.] Ik zou kiezen voor de eerste OTR dat je er een hebt ZONDER die tankbaan.
Een OTR Handel is een mooie voor mee te beginnen.
Veel akkers en bospaden.. En dan stuk van de crossbaan.
Vind je die losse zand van de crossbaan leuk. Probeer dan eens een OTR met tankbaan.
Die tankbanen is doorgaans een moordslag hahahaa ERG losse/mulle zand. En als je dat niet ligt dan is het echt een ware hell.. De kunst is om ontspannend te rijden [Dus niet verkrampt in je stuuur te knijpen] en dan het gas erop te houden... Gas los is vooral bij beginners instant slingeren/zwabberen.
Ik denk dat als je echt een totale beginner bent je beter eerst die tankbanen kunt vermijden. Want als je daar 100x bodem inspectie gaat doen is de lol er snel van af.
Bandjes: De meeste rijden met michelin AC10 banden kenda trackmaster zie je ook best veel [Beide zijn met dot] Maar er zijn er ook genoeg die met andere merken rijden. [Dot code pre]