Vraagje,
Zijn hier mensen die met een nekbrace rijden?
En de vraag hebben die er hinder bij met omhoog kijken als je een steile helling op kijkt?
Zit er serieus een te overwegen, maar hier in de buurt kan ik hem niet passen omdat ze hem niet hebben liggen, en wil zeker weten of ik er geen hinder van hebt met omhoog kijken als je een helling naar beneden rijdt en daarna meteen omhoog moet ivm het vooruit kijken.
Alvast bedankt
Lekker een exc halen. Die 690 is te zwaar en heeft te weinig veerweg.
Tel daarbij de electrische problemen... wat is het kenteken, misschien is het mijn oude.
Wij waren ook aanwezig. Nou was ruinen niet echt bepaald een route voor de beginner kan ik je wel vertellen de diepe sporen ontwijken en het met snelheid de blubber trotseren vergt wel aandacht en consentratie. Des al niet te min leuk dat ook jij het als verslaving hebt ervaren
Wij waren ook aanwezig. Nou was ruinen niet echt bepaald een route voor de beginner kan ik je wel vertellen de diepe sporen ontwijken en het met snelheid de blubber trotseren vergt wel aandacht en consentratie. Des al niet te min leuk dat ook jij het als verslaving hebt ervaren
Ik had gelukkig in de eerste 10 meter na de start door dat naar de 3e versnelling, vol gas houden en gewicht op het achterwiel de truc was om er door te komen. Ik was best zenuwachtig vanwege de vele regen, maar ik heb niet vast gezeten en ben niet gevallen op 2 keer lullig omgevallen na in de kruipdoor/sluipdoor stukjes doordat mijn stuur achter een boom bleef hangen. Ik heb een tweede ronde maar wel over geslagen. Konden jullie nog een beetje wegkomen?
Ik wil beginnen met Enduro rijden!
Vorig jaar in 7 maanden vanaf Amsterdam naar Nepal gereden (www.gravelforbreakfast.com), maar daar bleek heel duidelijk dat mijn off road skills nog lang niet goed genoeg zijn. Dat komt extra aan het licht op een zwarte allroad (AT750, volle bepakking).
Maar, hoe begint iemand met Enduro rijden in NL. Lastig.
Ik heb paar weken terug uurtje 'les' gehad bij Peter van Motorhuis de Doelen. Dat was vooral achter Peter aan kachelen en beetje zelf proberen. Weinig echt les. Binnenkort 3 dagen in Portugal bij Algarve allroad en misschien nog een cursus bij Toine van Dijk of Motorcursussen.nl.
Wat is handig om daarna verder te gaan? Ik denk eerst een Enduro kopen en dan proberen wat OTR mee te doen??? Lid worden van een crossclub?
Mijn uiteindelijke (droom!) doel is om wedstrijden te rijden in het buitenland over 3-4 jaar..
Ik kan je niet vertellen hoe je uiteindelijk verder moet gaan richting wedstrijden rijden, maar ik heb vorig jaar gewoon een enduro gekocht, eerst zandpaden in de buurt gereden om een beetje gevoel te krijgen en een licentie aangevraagd om te trainen op de crossbaan. Ik ben nog steeds langzaam, maar al wel een stuk minder langzaam dan in het begin. Verder heb ik vorig jaar een MX Experience gedaan in Veendam met eigen motor, waar je dus wel echt wat leert. Volgende week staat een offroad/enduro training op het programma in Emmen waar ik mee ga doen. Meerdere aanbieders van trainingen en data zijn te vinden op enduro.nl.
Ik heb afgelopen weekend mijn eerste OTR gereden, daar heb ik ook veel van geleerd!
Ik hoop dat je er wat aan hebt, ik zat met dezelfde vragen vorig jaar als jij nu. Succes!
Dank voor je snelle reactie!!
Hoe vervoer jij je Enduro? Aanhanger / busje?
Ik woon in Amsterdam, dus meeste wedstrijden/ritten/cursussen etc zijn aan de andere kant van het land...
Ik vervoer hem op een aanhanger, dat is de kleinste investering.
Als ik in Amsterdam zou wonen zou ik mijn woning mooi verkopen aan de hoogste bieder en voor een fractie van de opbrengst een grotere woning kopen in het Oosten van het land..Logistiek probleem opgelost en als jij je doel van internationale wedstrijden hebt bereikt, is de huizenmarkt wel weer een beetje afgekoeld. Maarja, wie ben ik.
Ach krijgt ze een grotere keuken en kledingkast wat wilt ze nog meerIk zou het bijna overwegen, ware het niet dat ik nog een klein beetje rekening moet houden met mijn wederhelft
Keertje, of paar keer met alex van de broek trial gaan rijden. Hele goede basis voor enduro. Daarnaast geeft hij ook enduro cursussen.Ik wil beginnen met Enduro rijden!
Vorig jaar in 7 maanden vanaf Amsterdam naar Nepal gereden (www.gravelforbreakfast.com), maar daar bleek heel duidelijk dat mijn off road skills nog lang niet goed genoeg zijn. Dat komt extra aan het licht op een zwarte allroad (AT750, volle bepakking).
Maar, hoe begint iemand met Enduro rijden in NL. Lastig.
Ik heb paar weken terug uurtje 'les' gehad bij Peter van Motorhuis de Doelen. Dat was vooral achter Peter aan kachelen en beetje zelf proberen. Weinig echt les. Binnenkort 3 dagen in Portugal bij Algarve allroad en misschien nog een cursus bij Toine van Dijk of Motorcursussen.nl.
Wat is handig om daarna verder te gaan? Ik denk eerst een Enduro kopen en dan proberen wat OTR mee te doen??? Lid worden van een crossclub?
Mijn uiteindelijke (droom!) doel is om wedstrijden te rijden in het buitenland over 3-4 jaar..
Ik wil beginnen met Enduro rijden!
Vorig jaar in 7 maanden vanaf Amsterdam naar Nepal gereden (www.gravelforbreakfast.com), maar daar bleek heel duidelijk dat mijn off road skills nog lang niet goed genoeg zijn. Dat komt extra aan het licht op een zwarte allroad (AT750, volle bepakking).
Maar, hoe begint iemand met Enduro rijden in NL. Lastig.
Ik heb paar weken terug uurtje 'les' gehad bij Peter van Motorhuis de Doelen. Dat was vooral achter Peter aan kachelen en beetje zelf proberen. Weinig echt les. Binnenkort 3 dagen in Portugal bij Algarve allroad en misschien nog een cursus bij Toine van Dijk of Motorcursussen.nl.
Wat is handig om daarna verder te gaan? Ik denk eerst een Enduro kopen en dan proberen wat OTR mee te doen??? Lid worden van een crossclub?
Mijn uiteindelijke (droom!) doel is om wedstrijden te rijden in het buitenland over 3-4 jaar..
Als ik hier even op mag inhaken: Ik zie crossclubs als crossbanen met bepaalde openingstijden voor trainingen, een wedstrijdkalender en een aantal extra activiteiten. Voor het rijden is het belangrijk dat je bijna overal ook gewoon als niet-lid terecht kunt. Je betaalt per keer dat je rijdt, of je betaalt een jaarbedrag. Als beginnend rijder is het leuk om meerdere banen te proberen: Harde banen, zachte banen, enz. Ook het weer speelt mee: Soms is het in Rilland (ook een leuke baan!) droog, terwijl het in Lelystad regent. Ook kun je dan de gezelligheid van de club, de baan, de kantine en de andere rijders proeven.bijv. lid worden van een crossclub
Keertje, of paar keer met alex van de broek trial gaan rijden. Hele goede basis voor enduro. Daarnaast geeft hij ook enduro cursussen.
Contact hem even via facebook of whatsapp, mailen is hij niet zo'n ster in. Google even op alex van de broek events.
Daarnaast zoals anderen zeggen, gewoon een motor kopen en beginnen. Vaak kan/mag je op de crossbaan met de kleintjes meerijden. Vaak is dat het eerste kwartier van ieder uur. Dan vliegen de snelle mannen je nog niet om de oren, alhoewel sommige kleintjes ook gruwelijk hard gaan
Ik heb hier niet echt beeld bij. Als je helemaal geen offroad ervaring hebt, lijkt het me lastig adviseren. Koop gewoon een KTM of Yamaha 450 enduro van binnen je budget, en ga door met stap 2 en 3. Na een jaar kun je altijd nog kijken of een 250, 350 of een tweetakt fijner voor je is, wat ik me best kan voorstellen als je serieus bent over enduro's. Maar met een 450 viertakt heb je het mooiste compromis voor offroad en een beetje allroad en enduro, en kun je alle kanten op.1. motor kopen bij een dealer die echt met jou meedenkt, dus een motor die nu goed bij jou past (best nog lastig om zo'n dealer te vinden is mijn ervaring)