Oldschool Gsxr Topic 85-tot-99 #31

Status
Niet open voor verdere reacties.
thx heren :Y

i_love_you_guys_tshirt-p235087507523653122zwr8f_210.jpg
 
Goedemorgen :W

@R3SSIV, uiteraard, je koplampen krijgen een hoop wind te verduren en zouden goed vast moeten zitten, ik weet niet precies hoe dit bij een slabbert zit, maar ik zou zeggen, check alle boutjes enzo even.

Hoi demotorduvel,

Alle bouten en moeren zitten nog vast maar de lampen zijn opgehangen met veren en als ik tegen de lampen aandruk zit er wat wat speling in, wanneer ik de kuip plaats worden de lampen op hun plaats gehouden door een plastic stukje die je in je kuip schroeft. Dit stuk kan ik nu dus niet meer kwijt.

Bedankt weer.
 
Ik zoek trouwens een achterschokdemper voor mijn 1990 GSX-R750.
Hij moet er 1:1 in passen, en liever geen originele want die zijn me te oud.

Wie heeft er nog iets redelijks liggen?
De mijne is gaar en lekt inmiddels ook olie -O-

Dan neem je die van mij...is een jaar jonger dan 1990 ;) :o O-)
 
Korte update:

Ik kom al een paar dagen niet op MF, want geen motor. Dan is het best lastig om over motors te kletsen.

Gisteren even de zijspan aangezwengeld. De GSX-R staat nog steeds open. De zuigerveren worden vervangen en ze hadden eerst het verkeerde setje gestuurd. Enfin, deze week zou de motor f*cking eindelijk af moeten zijn. Het kan het wachten maar beter waard zijn geweest,

@demotorduvel: sterkte man. Ik heb mijn moeder zien aftakelen in het ziekenhuis (was een 'foutje') maar zij is er gelukkig eindelijk weer 'bovenop' gekomen (zover als mogelijk). Zware tijd.
 
Dan neem je die van mij...is een jaar jonger dan 1990 ;) :o O-)
Ik heb het overwogen, maar ik zoek eigenlijk wel iets frissers / jongers
Heeft er niemand meer een K4 veer liggen anders, zo eentje als Mieluh eronder heeft?

Ik zal zo ook eens op mp gaan neuzen :?
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, mn kamaraad zit erover te denken om een oliekoeler te kopen, een 750 of nog liever een 1100. Heeft er iemand hier nog een schiere te koop???

Thanx,
T
 
:(

iemand ervaring met kleppen stellen van een 1100 uit 91?

wat is het probleem...

naa de winter eerste start, motor loopt prima. alleen een beetje raar lopen alsof de vonk niet helemaal lekker pakt, of alsof er 1 klep stoter niet goed vult met olie waardoor er een tik in komt

nu loopt heel me blok kut en ben ik flink saggo :(

wie weet wat het is gewoon kleppen stellen ??? en hoe moet dat bij een 1100 uit 92???
 
:(

iemand ervaring met kleppen stellen van een 1100 uit 91?

wat is het probleem...

naa de winter eerste start, motor loopt prima. alleen een beetje raar lopen alsof de vonk niet helemaal lekker pakt, of alsof er 1 klep stoter niet goed vult met olie waardoor er een tik in komt

nu loopt heel me blok kut en ben ik flink saggo :(

wie weet wat het is gewoon kleppen stellen ??? en hoe moet dat bij een 1100 uit 92???

92 wordt een rompslomp...
die werkt dan met "shims" oftewel stelplaatjes,
welke je moet kopen wil je meer/minder speling
de 1100 91 heeft als het goed is stelschroefjes waarmee je hem strakker of losser kan maken

maar als je er geen kennis van liever niet doen :N
k'heb zo een blok gezien met ....het blok aan gort en afgebroken kleppen etc etc -O-
en dat was dus goed voor een kliko :Y (jullie weten dat ik zelf de kliko ben maar in dit geval :W :') )
tevens kan ik niet oordelen adhv je verhaal of het de kleppen zijn... :?
 
Laatst bewerkt:
@ fabjan
is het niet gewoon een bougie :?
die het dus niet goed doet :?

of beter, je zegt na winterstop....
vocht in carbs/tank :Y

denk ik eerder
 
Laatst bewerkt:
precies....en je motor liep als een naaimachientje (net als de mijne :z ) dus dat er ineens een extreem omslag is :?

als bobine niet goed, doen 2 cilinders het niet :N
komt heeeeel zelden voor dat een van de twee kabels het niet doet
de theorie hierachter....kan ik niet uitleggen :+
SD wel...
tis namelijk een gesloten circuit & werkt niet dusdanig dat er kabelbreuk kan ontstaan/stroom lekt. doet het wel of doet het niet theorie :Y
da's de wijsheid die ik nu heb opgedaan na mijn bobine problematiek O-)
O-) als het je bobine is laat maar weten :+
 
Laatst bewerkt:
denk ook wel dat het boegie's zijn of iets met bobbine, effe de kabels naa lopen of doe geen lek stroom heeft!
Die kans is erg groot. de haarscheurtjes in de ommanteling hebben zich afgelopen winter volgezogen met condens, wat 's nachts flink is gaan uitzetten met die strenge vorst.
Had hetzelfde bij mijn cabrio'tje. Nieuwe kabels en voila, probleem opgelost. :Y
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan