Oldschool GSXR Topic 85-tot-99 #37

Status
Niet open voor verdere reacties.
Goedendag ,, Mijn naam is Gert en kwam hier via via op het old skool gixxergedeelte terecht , een mooie bron van info ...
Ik zal tzt een fotootje postten van m,n ouwe [ nu nog ] 600 r ...

Nu ff dit...

Ik heb een 600 rw van ,92 die ik wil voorzien van een ander blok .
iK heb inmiddels een ,94 750 cc blokje gescoord .. [ Sander thx !!]

Nu valt mij op dat op het 750 cc blok een soort uitlaatgasrecirculatiesysteem [ USA ? ] zit gemonteerd , een hoop leidingen die vanaf de uitlaatpoorten samenkomen in een alu doosje met allerlei verdere meuk ...
Kan ik die handel ongestraft afkoppelen ?...

Wie kan me wat zeggen over de originele sproeierbezetting ?

Het was een heel gedoe om het 750 cc blok uit het frame te priegelen , motor moest op z,n kant , is daar een misschien een slimmere [ handiger] manier voor ??

En tenslotte ,, kan ik de cdi van de 600 gebruiken voor de 750 ???

Alle tips omtrent ombouw zijn uitermate welkom !!


gr Gert
 
Laatst bewerkt:
Blok demonteren op de zijkant.......appeltje-eitje.......

dat is best alleen te doen .

600 CDI kan wel , is NIET aan te bevelen . Max rpm zal anders zijn/onstekingsgedoe zal ook anders zijn .
 
Goedendag ,, Mijn naam is Gert en kwam hier via via op het old skool gixxergedeelte terecht , een mooie bron van info ...
Ik zal tzt een fotootje postten van m,n ouwe [ nu nog ] 600 r ...

Nu ff dit...

Ik heb een 600 rw van ,92 die ik wil voorzien van een ander blok .
iK heb inmiddels een ,94 750 cc blokje gescoord .. [ Sander thx !!]

Nu valt mij op dat op het 750 cc blok een soort uitlaatgasrecirculatiesysteem [ USA ? ] zit gemonteerd , een hoop leidingen die vanaf de uitlaatpoorten samenkomen in een alu doosje met allerlei verdere meuk ...
Kan ik die handel ongestraft afkoppelen ?...

Wie kan me wat zeggen over de originele sproeierbezetting ?

Het was een heel gedoe om het 750 cc blok uit het frame te priegelen , motor moest op z,n kant , is daar een misschien een slimmere [ handiger] manier voor ??

En tenslotte ,, kan ik de cdi van de 600 gebruiken voor de 750 ???

Alle tips omtrent ombouw zijn uitermate welkom !!


gr Gert
Hoi Gert,
Welkom hier *O* *O*
zou het zo niet weten wat betreft dat uitlaatgassysteem (mooi woord trouwens :) )
waarschijnlijk iets geweest voor een schonere uitstoot of geluid reductie?????
sproeierbezetting voor een W staat waaschijnlijk wel in een van de WPHB ;)
cdi van de 6 kun je volgens mij beter niet voor de 7,5 gebruiken :N
misschien andere hier met andere ideeen of ervaringen :)
Suzuki workshop manuals for download, free!
 
Nu valt mij op dat op het 750 cc blok een soort uitlaatgasrecirculatiesysteem [ USA ? ] zit gemonteerd , een hoop leidingen die vanaf de uitlaatpoorten samenkomen in een alu doosje met allerlei verdere meuk ...
Kan ik die handel ongestraft afkoppelen ?...

ik heb een keer een bandit 1200 blok in een gsxr frame gebouwd,
dat blok had dezelfde zooi erop zitten.

ik heb alles eraf gehaald,
4 aluminium plaatjes gemaakt die de gaten aan de kop afdichten.
eerst een klein beetje uitlaat kit erop gesmeerd monteren en klaar 8-)
 
Laatst bewerkt:
Goedendag ,, Mijn naam is Gert en kwam hier via via op het old skool gixxergedeelte terecht , een mooie bron van info ...
Ik zal tzt een fotootje postten van m,n ouwe [ nu nog ] 600 r ...

Nu ff dit...

Ik heb een 600 rw van ,92 die ik wil voorzien van een ander blok .
iK heb inmiddels een ,94 750 cc blokje gescoord .. [ Sander thx !!]



gr Gert


ik ben erg benieuwd naar dit projekt.

hou je ons een beetje op de hoogte wat er aangepast moet worden
om dit blok er in te krijgen 8-)
 
:N :N :N Oh, oh, oh. Je hebt van die mensen....

Iets anders, heeft iemand hier ook een setje Shoei stickers over die ze bij de helmen leveren? Wil voor m'n RF ff wat uitrpoberen.
 
Thx iedereen voor de info

Ik hoor alleen van verschillende kanten diverse meningen over het wel of niet kunnen gebruiken van de 600 cdi ...
Als ik een beetje door de tekst heenga lijkt het mij zo dat de cdi wel werkt maar dat de toerenbegrenzer later ingrijpt , ik ga het maar gewoon proberen ...kan de orig cdi altijd nog wel bemachtigen ....

Ok ... de zaak moet dus op z,n kant , dat gaat hier in huis [ ja de motor staat in de kamer] dus niet lukken ......

Ik pak die plaatjes van dat recirculatiesysteem en slijp de buisjes eraf , en knijp ze dan dicht en leg er wel een klein lasje op , de rest gaat de container in , want ik wil geen uitlaatgassen in de inlaat , kansloze [e] missie ...


Ik ben vandaag even bij een dame in Assen geweest waar een paar reacties terug door iemand een link was geplaatst .
Ik heb daar een nieuw kuipruitje gescoord ....
Ze heeft echt enorm veel onderdelen van veel bouwjaren , teveel om op te noemen en om in een uurtje te bekijken , ik heb nog een 750 cc blokje gekocht ,.
ALS JE WAT ZOEKT OP GSX R GEBIED stuur deze dame een mail want ze wil graag van de spullen af ...
Als je op MP zoekt op de plaats Assen en je typt GSX , komt ze tevoorschijn ...

Heb misschien ook een compleet w kuipsetje gekocht , ik wacht op de foto,s , het is niet de originele kleurstelling zoals ik die heb , das dan weer jammer ..

Misschien heeft iemand nog wat liggen ???
Ik heb de zwart /blauw /roze /paars uitvoering met de blauwe velgen , die bij mij helaas netjes grijs zijn gespoten ..
In het begin van dit topic staat een foto , van Tambu ...
Mijn kap koppelingszijde heeft wat schade , dus die kap alleen is ook prima ..

Gert


PS ik vermeld de vorderingen ,,, de carbs zijn al geinspecteerd en ok bevonden .
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig, maar ik zou meteen op zoek gaan naar een 750cdi. Als je toch achter komt dat het niet goed gaat ben je waarschijnlijk te laat. En tweedehands kosten die dingen geen drol.
 
Oke, ik weet verder niet of het onderling past. Hij komt van een 88'er oliekoeler

Bij interesse hoor ik het graag
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan