suzuki rm400
Die hard MF'er
- Onderwerp starter
- #26
trouwens hoe wil je dat doen met een oven als je de rest van de componenten er ook nog in moet doen vorodat je dat alles netjes hebt is spul toch alweer afgekoeld?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
oven is btw geen optie aangezien we net hier nieuwe keuken hebben me pa en ma schoppen me het huis uit en geef ze geen ongelijk als der ook nog pizza's gebakken moeten worden in dat ding
dus gasbrander of feun een optie? zouden die lagers er echt niet tegen kunnen als je ZACHTJES die carters erop tikt?lijkt mij dat het niet zo veel verkeerd kan gaan mitz je teun de beunhaas heet en gaat rammen...
Dit werkt ook super, krukas met lagers erop in de vriezer leggen, de carters verwarmen met een verfstripper en je schuift het zootje zonder probleem in elkaar.
Succes
Je tikt altijd indirect op de kogel en daar is het loopvlak niet blij mee.
Fohn is ook een optie (alles gelijkmatig opwarmen), lagerhelften moeten over de lagers SCHUIVEN.
Ik had alleen nog een vraag over de vering. Achter zit lucht olie geveerd van reiger. Hoe zijn deze in te stellen? Je kan de veer op sterkte zetten door de ringen te verplaatsen. Maar hoe stel ik de demping in? Er zit namelijk geen auto ventiel op de “gas”bus.
En de voor vering deze is ook van reiger hoe stel ik deze in het is namelijk een dweil… moet ik hier gewoon nieuwe olie in doen en dan de vering op pompen bij de auto ventielen boven op de vering?(door deze op te pompen met een mountainbike voorvork pomp deed de vering namelijk steeds beter en ging hij dempen) iemand enig idee hoeveel er ongeveer in moet?
Ik (wij) zeg(gen): Foto's!!!mooi spul zo'n rm400 :D ikzelf heb een suzuki rm370(1976) gerestaureerd en een suzuki rm250(1977) waar ik nu mee bezig ben te restaureren! ook heb ik nog een suzuki pe250(1979) te koop trouwens ..en een suzuki rm500 (1983) waar ik mee cross! jan geboers is idd familie van eric en sylvain geboers!en heeft veeeeeeeeel suzuki onderdelen!!! leuke topic deze :D
Ik (wij) zeg(gen): Foto's!!!
als je zwarte hittebestendige lak van motip haalt(verkrijgbaar bij de Gamma) en je hebt je blok goed schoongemaakt,liefst geglasparelstraalt..dan blijft de verg goed zitten op carters en cilinder! wel even met een fohn of verfafbrander de verf even goed warm maken als hij droog is,dan hecht hij beter! als je er dan als laatste nog even met hittebestendige blankelak van motip overheen gaat krijg je ook weer een mooie glans op het blok! werkt perfect,en je hoeft niet bang te zijn dat de lak er af bladdert!
Goed gisteren avond blok dicht gekregen allemaal nieuwe inbusbouten erin 12.9 kwaliteit (H) van die zwarte :D ziet er wel gelikt uit moet ik zeggen.