Olie??-->> duur??

Sjaap

MF veteraan
20 dec 2001
4.699
0
Groningen
Gister mn vader even om een boodschapje gestuurd....één fles olie (4l) halen. Ik dus de oude fles mee gegeven. Afgelopen zomer kostte dat spul iets van 6 euro per liter. Nu bijna 10 euro per liter! Heeft de motorzaak een foutje gemaakt, of is dit normaal?? :)
 
Wat voor olie; mineraal, half-syntheet of vol-syntheet.
Heb eergisteren voor halfsyntheet voor de auto 7.32 Euro/liter betaald.

Maar tot 10 euro de liter lijkt mij \"vrij normaal\"
 
Waarom zou je een half syntheet in een oudere motor gooien? Volgens mij zijn die veel beter af met minirale olie ... stuk goedkoper en verbruik wordt ook nog eens minder.
 
de bijna-oorlog in irak zal er wel iets voor tussenzitten beste motards, tijdens de gofloorlog was er ook zo\'n zes maanden een redelijk dure periode van olie/benzine e.d..... Wel heb ik gemekrt dat de benzine (euro 95 bijvoorbeeld) in nederland veel duurder is dan bij ons. Meer dan 1.1 euro voor een liter euro 95 terwijl dit bij ons maar zo\'n 0.94 is ...ja ik weet het ddit is brandstof geen olie, maar de olie zal nu ook wat duurder worden met die spanningen in het kamelenland
 
Jongens jongens, Mineraal is het zekerweten, maar of het GTS is weet ik NIET zeker. Het is castrol iig.
10 euro/liter voor een minerale olie vind ik duur, heel duur zelfs...
 
€14.50 voor shell advance vol syntheet....tja tis nie goedkoop...gelukkig gaat er maar 1.5 l in.
 
Jongens jongens, Mineraal is het zekerweten, maar of het GTS is weet ik NIET zeker. Het is castrol iig.
10 euro/liter voor een minerale olie vind ik duur, heel duur zelfs...

Minerale olie gaat nog duurder worden, want er is echt geen vraag meer naar, hier in Belgie heb ik 5 motorzaken moeten aflopen om minerale olie te vinden |(
 
Minerale olie gaat nog duurder worden, want er is echt geen vraag meer naar, hier in Belgie heb ik 5 motorzaken moeten aflopen om minerale olie te vinden |(
Ik wandel in 5 minuten, naar de automaterialenzaak hier op de hoek. :P

Valvoline mineraal. Lijkt \'t cb400tje prima te vinden tot zover. (ongeveer 4000km)
 
casgp4.jpg


Het is GP en dus niet GTS...Ik zal morgen eens even naar de motorzaak gaan, en vragen waar die prijsstijging vandaan komt. :)
 
Op maandag 06 januari 2003 10:55 schreef Sjaap het volgende:
...waar die prijsstijging vandaan komt. :)
Inflatie geneuzel & wereldeconomie gebazel krijg je dan. :P

Maar troost je, nadat mensen een tijd steeds minder gaan kopen en de bedrijven hun overcapaciteit omzetten in ontslagen gaan de prijzen weer omlaag. :X
 
Inflatie geneuzel & wereldeconomie gebazel krijg je dan. :P

Maar troost je, nadat mensen een tijd steeds minder gaan kopen en de bedrijven hun overcapaciteit omzetten in ontslagen gaan de prijzen weer omlaag. :X


Ik wil gewoon zeker weten dat ze niet perongeluk de prijs van een halfsyntheet ofzo berekend hebben. Een prijsstijging van 80% lijkt mij niet door inflatie komen :P
 
Ik wandel in 5 minuten, naar de automaterialenzaak hier op de hoek. :P

Valvoline mineraal. Lijkt \'t cb400tje prima te vinden tot zover. (ongeveer 4000km)

Ja, ik meen 5 ltr voor €19,95(ik ben daar eens op gewezen door iemand van dit Forum dat ik \'gewone\' auot-motorolie kon gebruiken voor mijn motor)
 
Ja, ik meen 5 ltr voor €19,95(ik ben daar eens op gewezen door iemand van dit Forum dat ik \'gewone\' auot-motorolie kon gebruiken voor mijn motor)

Als je een droge platenkoppeling hebt is dat geen probleem. Met een natte platenkoppeling heb je dan toch een probleempje. Door de dopes in auto-olie zal de koppeling gaan slippen.
 
Waarom zou je een half syntheet in een oudere motor gooien? Volgens mij zijn die veel beter af met minirale olie ... stuk goedkoper en verbruik wordt ook nog eens minder.


Ik heb een suzuki ls 650 (savage) uit 87 en mij werd pas geadviseerd om half synthetisch (10 à 12 euro) te nemen i.p.v. minerale olie.... aangezien dit type olie sneller de warmte kan afvoeren. Mijn 1 cilindertje moet namelijk een slag van (ik d8) 96,4 mm maken. Daarom zou het beter zijn om half synthetisch te pakken...

Dus dan heb ik dat maar gedaan....


Sander
 
Ik heb een suzuki ls 650 (savage) uit 87 en mij werd pas geadviseerd om half synthetisch (10 à 12 euro) te nemen i.p.v. minerale olie....
\'87 is gloedje nieuw man. Da\'s hypermodern enzo. Tuurlijk gooi je daar half-syntheet in. :P

Je moet meer sixties/seventies denken, voor \'t minerale tijdperk. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan