Nee, het is geen condens, Cilinder 1 /2 op dezelfde linker uitlaat roken niet.Dit lijkt me meer condens, blok en uitlaat zijn koud.
Een versleten of kapot klephoedje merk je vooral bij remmen op de motor, dus gas loslaten; de motor werkt dan als pomp en zuigt via de klephoedjes die niet afsluiten olie aan.
Met dat daarna het gas weer wordt opengedraaid zie je een blauwe rookpluim uit de uitlaat.
Het stinkt ook behoorlijk en slaat op je adem, dus het is olie.Als het verbrande olie is moet je het ook goed kunnen ruiken en zeker als het spul binnen staat.
In mm | 1 | 2 | 3 | 4 | Service | |
Object/Item | Meting | Cilinder | Cilinder | Cilinder | Cilinder | Limit |
Cilinder Bore | 1 | 70,037 | 70,036 | 70,037 | 70,034 | 70,080 |
Piston Diameter | 1 | 69,940 | 69,930 | 69,900 | 69,955 | 69,880 |
Piston to Cil. Clearance | 1 | 0,097 | 0,106 | 0,137 | 0,079 | 0,120 |
Valve to Guide | Cilinder | 1 | 2 | 3 | 4 | Valve I Valve guide clearance | |||
Clearance | Uitlaat | 0,102 | 0,149 | 0,150 | 0,108 | EX. 0.03 - 0.06 mm Limitt 0.10 mm | |||
Uitkomst | Inlaat | 0,074 | 0,086 | 0,073 | 0,061 | IN. 0.02 - 0.05 mm Limitt 0.09 mm (0.0035 in) |
Valve to Guide | Cilinder | 1 | 2 | 3 | 4 | Valve I Valve guide clearance | |||
Clearance | Uitlaat | 0,102 | 0,149 | 0,150 | 0,108 | EX. 0.03 - 0.06 mm Limitt 0.10 mm | |||
Uitkomst | Inlaat | 0,074 | 0,086 | 0,073 | 0,061 | IN. 0.02 - 0.05 mm Limitt 0.09 mm (0.0035 in) |
Kortom de hele zooi moet weer uit elkaar,leuke hobbyVolgens de tabel zouden al je uitlaatkleppen en geleiders vervangen moeten worden