olie lekkage

martin72

Die hard MF'er
18 apr 2013
328
15
westmaas
ik heb een zx9r uit 97, sinds een maand of twee, nu zie ik olielekkage uit het huis van de koppeling komen aan de linkerkant, wie weet wat dit is of waar het vandaan komt het is in ieder geval geen remvloeistof waar de koppelingskabel op zit.
 
ik zie op onderstaande afbeelding de koppeling aan de rechterkant zitten en die is kabel bedient dus de lekkage zal ook niet komen van een niet aanwezige hydraulische koppeling.
1zy9g9l.jpg


of google geeft me een plaatje van een 1998 model...

heb je anders misschien een foto ?
 
Laatst bewerkt:
97'er heeft hydraulische koppeling, maar als het geen remvloeistof is wat er lekt, komt het niet uit de slave cilinder. Keerring van de koppelingsstift kan lekken, of uitgaande as keerring. Soms is het ook alleen kettingvet. Schoonmaken en kijken!
 
het is hydraulische koppeling, en het komt niet uit de slavecilinder, het lijkt uit de kant te komen waar de koppelingsstift inzit, die zit achter de slavecilinder van de koppeling. het is geen kettingvet, heb de ketting en tandwielen pas vervangen en schoongemaakt daar,
 
97'er heeft hydraulische koppeling, maar als het geen remvloeistof is wat er lekt, komt het niet uit de slave cilinder. Keerring van de koppelingsstift kan lekken, of uitgaande as keerring. Soms is het ook alleen kettingvet. Schoonmaken en kijken!

ik was er al bang voor, maar was het na 30 google plaatjes kijken, op zoek naar een foto vd koppeling van een 97 model, zat, sorry :$
 
heb het blok goed schoon en droog gemaakt, en de lekkage komt uit het huis van de hydraulische koppeling, dus wat zit daar achter en hoe kom ik daar bij. heb het wph bekeken maar word daar niet wijzer van misschien zie ik iets over het hoofd. en als je op de site van cms kijkt en dan naar clutch geven ze wel een oliekeerring aan maar die zit in het huis van de koppeling zelf, en daar lekt hij niet uit.
 
heb het blok goed schoon en droog gemaakt, en de lekkage komt uit het huis van de hydraulische koppeling, dus wat zit daar achter en hoe kom ik daar bij. heb het wph bekeken maar word daar niet wijzer van misschien zie ik iets over het hoofd. en als je op de site van cms kijkt en dan naar clutch geven ze wel een oliekeerring aan maar die zit in het huis van de koppeling zelf, en daar lekt hij niet uit.

Als je het niet kan zien zou ik eea los halen zodat je het wel kunt zien.
 
Ik zie het al. Dit is het verkeerde schema. Tenminste als je de keerring (seal) nodig hebt die de koppelas afdicht , waar deze het blok ingaat? Ik denk dus dat je het schema nodig hebt van de blokdelen.

Het zou kunnen dat de fabrikant zo aardig is geweest om aan de buitenkant een borging aan te brengen die demontabel is, zodat je de keerring vanaf de buitenkant kunt vervangen.
Ik weet niet hoe het met dit blok is, maar ik heb het ook gezien bij andere modellen/merken dat het van binnenuit moet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan