en wie gaat alle vragen beantwoorden?
er is namelijk al een topic met veel info, iets met olie terminator..maar kan hem niet vinden
ik weet het niet, kan me voorstellen dat hij geen zin heeft topic na topic te voorzien van zijn kennis. daarom lijkt me dat andere topic ook zo belangrijkzal M-F sfstruinen naar de goede delen in de verschillende topics. de oilminator die jij bedoelt zal hier vast wel mee gaan lezen en zo nu en dan de betere antwoorden plaatsen.( hij heeft geen tijd om alle vragen te beantwoorden)
Maar door er 1 topic van te maken, blijft het makkelijker zoeken voor iedereen.
ik weet het niet, kan me voorstellen dat hij geen zin heeft topic na topic te voorzien van zijn kennis. daarom lijkt me dat andere topic ook zo belangrijk
mijn zege heb je, hoop dat het wat wordt!
Had daar al eens contact met hem over gehad. Hij heeft het gewoon te druk. Maar hem een beetje kennende zal hij meelezen en verbeteren op zijn tijd.
Ooit in Noord Frankrijk olijfolie in de bak van m'n Puch gekiepert... mooi dat 'ie het uithield tot de bewoonde wereld/garage.. bijna een dag rijden!
Ach, je bent 16 en je doet maar wat he?
Trouwens, ik doe nog steeds maar wat, en meestal pakt het goed uit.
Zo, dan maar een centraal topic.
Alles wat je wil vragen over olie doe je voortaan niet meer in nieuwe topics, maar in het centrale olietopic. Dat houdt iedereen in de gaten en zo krijg je sneller antwoord op je vragen of je kunt ze hier terugvinden.
(in post 1 zal ik alle olie gerelateerde topics proberen samen te vatten, zodat je de zoekfunctie niet hoeft te gebruiken)
Iedereen met suggesties, op- of aanmerkingen, gooi ze er maar uit, mag ook per PM.
Ga in de OP ook een samenvatting van alle vragen proberen te maken om het nog makkelijker te maken.
Wat zijn de verschillen tussen groep 1/2/3/4 en 5 olie ?
Ah nee joh! wissel toch elke 500 km, dus dan zit ruim de helft er nog in ;P Scheelt me olie afvoeren.Met een motor als de jouwe lijkt me een dergelijk verbruik toch vrij lastig...
bij gebrek aan beter kan het de oplossing zijn, maar normaal gezien moet je je er niet aan wagen, lijkt mij.
Juist voor degenen die wat meer kilometers rijden is die 12.000 beurt bedacht.Ik heb ook een serieuze olievraag.
Volgens het boekje ( Honda Transalp 1998 ) mag de motorolie elke 12000 km ververst worden.
Ik doe het voor mijn gemoedsrust elke 6000.
Is dat onzin of niet?
Ik rij per jaar ongeveer 18000km en gebruik Bel-Ray EXP 10w40.
Hoe vaak doen jullie verversen?
http/en.wikipedia.org/wiki/Lubricant#Base_oil_groups
ziet er uit als een verklaring m.b.t. wanneer een olie in amerika als synthetisch aangeduidt kan worden. Zoals je ziet is het vrij dik tussen 80 en 120, zal dan nog wel iets toegevoegd worden om er een 40 olie van te kunnen maken.
De 1 t/m 5 lijkt een aanduiding voor de ruwe basis olie, is niet echt van belang voor de consument.
Bij die van mij staat ook 12k voorgeschreven maar ik rij het hele jaar door en zit gemiddeld op zo'n 20k/jaar en daarom hou ik ongeveer 15k aan.Ik heb ook een serieuze olievraag.
Volgens het boekje ( Honda Transalp 1998 ) mag de motorolie elke 12000 km ververst worden.
Ik doe het voor mijn gemoedsrust elke 6000.
Is dat onzin of niet?
Ik rij per jaar ongeveer 18000km en gebruik Bel-Ray EXP 10w40.
Hoe vaak doen jullie verversen?
Hoe zit dat nou met olie verversen voor de winterstop? Is dat nou echt nodig? Ik heb het wel altijd laten doen, in het kader van 'beter mee verlegen dan om verlegen'. Echter, ik hoor ook wel eens van collega-motorrijders die het niet doen.
Wat is waarheid/wijsheid?
nee hoor, dat zijn plantaardige oliën, vetten eigenlijkOlijven => olijfolie
Noten => notenolie
Babyolie... hoe zit dat precies met babyolie?
Vanaf 20:30, ik hoop voor je dat je niet teveel van de chique cuisine bentnee hoor, dat zijn plantaardige oliën, vetten eigenlijk
geen mineralie olie
zou geen BETX in m'n olijfolie willen....... niet goed voor levensverwachting