Een blundertje...Na een jaar valt opeens het kwartje hoe ik deze tabel moet lezen.
Er wordt bedoeld dat olie en oliefilter na de eerste 1.000 km vervangen moet worden, daarna elke 12.000 km.
Elk jaar of elke 12.000 km lijken mij inderdaad wel normale waarden
Zijn er eigelijk al motor die intervallen hebben vergelijkbaar met een auto? om de 25 000 zou wel prettig zijn!
Ik zal hem flushen en dan afvullen met motorex 10w40 topspeed, en dan kijken wat het olie verbruik zal zijn.
Oja laat het even weten.
Motorex kan je bestellen bij www.japarts.nl
ach, beter te vaak wisselen dan te weinig
Jij houdt in je eentje de olieprijs hoog
Als je volgens het boekje met een warme motor moet peilen kan je ook na een rit even een kwartiertje wachten en dan even kijken.Heb een liter olie gehaald bij een monteur die erg veel oude motoren een service beurt geeft,
Hij bevestigd het verhaal van JPI. Direct peilen nadat de motor een paar minuten gelopen heeft zoals 't in 't boekje staat werkt niet. Dan is 't beter om te peilen bij koude motor zonder dat deze gelopen heeft. Als 't peil dan op max staat is 't zeker goed.
Een motorblok is pas echt helemaal op temperatuur, dus ook de olie, na een km of 40...
Deze vraag zal wel te vaak voorbij komen, maar wat is een goed merk/type olie voor alledaags gebruik, het hele jaar door, voor een Diversion 600, en waar kan ik die in Eindhoven kopen (of goedkoop online bestellen)?
afhankelijk van het weer, maar meestal is 15-20 wel zeer voldoende hoor.
Hoe warm is de olie eigenlijk als die goed warm is?