Ik maakte me sowieso al geen zorgen.Kijk eens op deze link:
http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV1605.pdf
Daar staat op blz. 5, 2e regel van 2e kader : Phosphorus content mass % ≥0.08 and ≤0.12
Dat betekent dus m.i. dat er voor motorfietsolie die aan JASO MA voldoet niks aan de hand is en je dus nergens geen zorgen om hoeft te maken ongeacht de API specs, die er dan ook op staan.
Kijk eens op deze link:
http://www.jalos.or.jp/onfile/pdf/4T_EV1605.pdf
Daar staat op blz. 5, 2e regel van 2e kader : Phosphorus content mass % ≥0.08 and ≤0.12
Dat betekent dus m.i. dat er voor motorfietsolie die aan JASO MA voldoet niks aan de hand is en je dus nergens geen zorgen om hoeft te maken ongeacht de API specs, die er dan ook op staan.
Ik ben bang dat mijn GSX750F geen 400.000 km gaat halen dan.
Die heeft Jaso MA volsynthetische olie.De echte uitdaging zit em natuurlijk om dat te halen met je andere fiets
Ik zou de koppeling herstellen.Vraag:
Ik ga mijn olie opnieuw vervangen, gezien ik sinds mijn recente oliewissel naar Putoline TM sport 4 last heb van een slippende koppeling. Zal ik ook het filter vervangen of alleen even 'leegkiepen'?
Vertel eens wat er mis mee is?Hier iemand die Action meuk 50.000Km in z,n blok heeft gehad..Fijn spul
Misift in "Het Honda CB(F)500 (Twin) Topic - Deel 7"
Vertel eens wat er mis mee is?
Vertel eens wat er mis mee is?
Zijn dit allemaal aannames? Mooie theorie? Of zit je bij de blender op schoot in Heemskerk?Ik zou die actionmeuk niet gebruiken..gerecyclede olie..hoge verdamping en indampen (dwz je blok kleurt bruin van binnen opzich niet zo erg, maar die rommel gaat tussen de schraapveren zitten en die dichten dan steeds minder goed af..}
Je bent al begonnen bij 85.000 kilometer.. hoe zag het er toen van binnen uit? Foto?[..]
Het enige dat me daarbij wel opviel was de bruine waas die aan de binnenkant van het blok zat.
Binnenkort ga ik eens een ''nieuwe'' olie proberen en later inspecteren of het blok ook schoner van binnen is.
Je bent al begonnen bij 85.000 kilometer.. hoe zag het er toen van binnen uit? Foto?
Ik vind het wel een respectabele test, 50.000 kilometer, maar is de vervuiling een optelling of pas op het eind veroorzaakt?
En welke invloeden zijn er nog meer..
Hij wordt goed gebruikt.Klopt, ben begonnen bij 85000km. Heb de kleppen gesteld bij 98000km en heb daar geloof ik nog wel ergens een foto van, deze zal ik proberen te vinden (is dus van onder het klepdeksel)
Met zekerheid kan ik dus niet zeggen of de vervuiling, de drab dus niet de bruine waas, van de de laatste tijd is of een optelling.
Kan je wel vermelden dat de motor een zwaar leven heeft maar wel onderhoud krijgt. Staat altijd buiten soms onder dak soms ook niet. Word in weer en wind gebruikt maar staat nooit maanden stil.
Ik zou die actionmeuk niet gebruiken..gerecyclede olie..hoge verdamping en indampen (dwz je blok kleurt bruin van binnen opzich niet zo erg, maar die rommel gaat tussen de schraapveren zitten en die dichten dan steeds minder goed af..}
Je bent al begonnen bij 85.000 kilometer.. hoe zag het er toen van binnen uit? Foto?
Ik vind het wel een respectabele test, 50.000 kilometer, maar is de vervuiling een optelling of pas op het eind veroorzaakt?
En welke invloeden zijn er nog meer..
Vertel eens wat er mis mee is?
Per motor wordt voorgeschreven welke soort er in moet.Nu las ik laatst ergens op internet bij diverse bronnen dat ester olie ook nadelen heeft, nl: Laat rubber zwellen ( keerringen) en heeft last van "hydrolise".
Het uiteenvallen onder invloed van water.
Dat zou beteken dat de ester olie onder invloed van condens water uiteen valt in een zuur.
Dat zou dan weer beteken dat een (half) syntheet ester-olie niet zo best is voor motoren die regelmatig korte stukjes rijden en/of langere tijd stilstaan (in de winter)
Ester-olie heeft alleen voordeel bij racers die heel erg heet worden.
Daarom hou ik het zelf maar liever bij een hydro-crack olie of minerale olie.
Of trek ik nu weer helemaal verkeerde conclusies?
Je zou de politiek in moeten gaan.... Je ziet die drap toch ? Meuk is het.