Snelle jongens.
Dry sump,
Nu heb ik vandaag de olie afgelaten, en bijgevuld tot een paar mm boven het minimum.
Dan 20 min gaan rijden, 1 min stationair laten draaien, opnieuw gemeten.
Het oliepeil stond weer te hoog, weer een cm of 3 boven het max.
Doe ik iets verkeerd ofzo?
Dit gegeven ben ik ook al eens tegengekomen.
Voor motoren (en auto's) die in de winter weinig of niet gebruikt worden, of meestal voor korte ritjes zouden beter af zijn met minerale olie i.p.v. synthetische ester olie.
Mischien weet onze oliedeskundige RSV31 hier meer van??
Snelle jongens.
Ihre Sendung ist heute am 26.10.2016 von Autoteile-EN mit der Sendungsnummer..
Goede tip, normaal zocht ik de goedkoopste op Ebay.. dit ging ff sneller.Klopt die ervaring heb ik ook! ze bellen zelfs netjes op..huisnummer was ik vergeten
Wa kein problem
Dat iets een 'olie maatschappij' is, zegt niks over merken.Zeg mensen, zegt dit 'merk' en beschrijving jullie wat?
Argos oil is een olie maatschappij net als MPM dus geen B merk kijk maar eens op argosdirect.nl wij voeren dus 2 merken mpm en argos oil.
Het loopt gesmeerd met Argos Oil Smeermiddelen!
Argos biedt meer dan 160 verschillende oliën aan, onder de naam Argos Oil. Daarmee heeft Argos een smeermiddel voor vrijwel elke auto, klus en machine, ongeacht in welke sector deze actief is. Argos Oil smeermiddelen zorgen voor minder slijtage, minder stilstand en een langere levensduur. Kortom, met Argos Oil smeermiddelen loopt alles weer gesmeer
Sinds september 2015 is Argos gefuseerd met het Zwitserse bedrijf VARO. De toonaangevende oliemaatschappij VARO is actief op het gebied van raffinage, opslag en distributie van olieproducten.
Samen met VARO bedienen wij de markt in Noordwest-Europa. Dat doen wij op een veilige en efficiënte wijze. Het vertonen van verantwoordelijk gedrag in de gemeenschappen waarin wij actief zijn, is voor ons een absolute prioriteit.
Roger Brown, CEO van VARO: “De fusie brengt twee sterke en complementaire bedrijven bij elkaar om belangrijke downstream activiteiten in Noordwest-Europa te ontplooien. Onze klanten binnen de waardeketen voor brandstoffen zullen hier absoluut van profiteren. Ik kijk er zeer naar uit om de krachten van twee zeer bekwame en ervaren teams te bundelen.”
Onze activiteiten
In onze raffinaderijen in Beieren (Duitsland) en Cressier (Zwitserland) destilleren wij benzine, diesel en stookolie uit ruwe olie. Daarna verzorgen wij het transport, de opslag en de distributie van deze producten naar onze klanten in de Benelux, Frankrijk, Duitsland en Zwitserland. Via een groot netwerk van wederverkopers en directe distributiekanalen voorzien wij vervolgens consumenten van benzine, diesel en stookolie.
Namen wen je aan.. je noemt een bedrijf toch ook geen Apple?Ah, maar ze verkopen olie van het merk Argos (zo noem je een merk toch niet)
Er klopt ook geen reet van van dat hele onderzoek.
Doe wat er in je handleiding staat.
Nu las ik laatst ergens op internet bij diverse bronnen dat ester olie ook nadelen heeft, nl: Laat rubber zwellen ( keerringen) en heeft last van "hydrolise".
Het uiteenvallen onder invloed van water.
Dat zou beteken dat de ester olie onder invloed van condens water uiteen valt in een zuur.
Dat zou dan weer beteken dat een (half) syntheet ester-olie niet zo best is voor motoren die regelmatig korte stukjes rijden en/of langere tijd stilstaan (in de winter)
Ester-olie heeft alleen voordeel bij racers die heel erg heet worden.
Daarom hou ik het zelf maar liever bij een hydro-crack olie of minerale olie.
Of trek ik nu weer helemaal verkeerde conclusies?
De term JASO komt er maar liefst 4x in voor. En 4x de volledige specs van de olie die erin moet.In geval van jouw K7 zou ik daar 2x over nadenken. In jouw handleiding wordt namelijk met geen woord gerept over een JASO classificatie en wordt er alleen verwezen naar auto specs.
Latere modellen hebben een aangepaste handleiding. Zou dat komen door ingezonden briefjes naar vakbladen en een stel vakidioten die dit offcieel bekend hebben gemaakt in Japan? Zou zo maar eens kunnen....
Meer zeg ik niet. Ene WB kan zich op zijn minst mijn ingezonden stukje herinneren in Motoplus (geloof ik).
@WB....als je dit post....graag zonder NAW en persoonlijke gegevens
@WB....als je dit post....graag zonder NAW en persoonlijke gegevens
Specificaties van de olie? In de Z1300?Vraagje, ik heb hier nog een vat 10w40 olie staan, maar is voor de auto bedoelt, kan ik die ook gewoon in de motorfiets gooien?
Specificaties van de olie? In de Z1300?
Ik heb hiervoor nieuwe olie besteld en ben benieuwd of dit een échte volsyntheet is. De verwarring gaat geloof ik met name om het feit dat er staat hydrocarbon. Maar, hoewel hydrocarbons inderdaad veelvuldig in ruwe olie voorkomen, vind ik op internet ook dat in echte volsyntheten ook synthetische kopieën hiervan zitten. Grootste verschil is dat de synhetische kopie conistenter van structuur is, en minder vervuiling bevatten.