Het is geen gewone hydrocrack-olie. Shell heeft een unieke, gigantische gas-to-liquidfabriek in Qatar. Hier wordt aardgas (katalytisch) omgezet naar vloeibare olie (group III vanuit methaan gesynthetiseerd). Geen enkel ander bedrijf heeft zoiets op die schaalgrootte waar ook ter wereld waardoor Shell dit tegen erg lage kosten kan produceren. Daarnaast heeft een bedrijf als Motul of Motorex zelf geen olie- of gasvelden (Castrol is dochter van BP, Mobil 1 van ExxonMobil). Min ervaring met Shell Advance 4T is dat het aangrijpingspunt van de koppeling soepeler wordt, minder happig dan halfsyntheet (zonder te slippen).
Zie ook deze links: Shell introduces motorcycle oils made from natural gas
GTL innovation produces clean base oils from natural gas
Het is geen gewone hydrocrack-olie. Shell heeft een unieke, gigantische gas-to-liquidfabriek in Qatar. Hier wordt aardgas (katalytisch) omgezet naar vloeibare olie (group III vanuit methaan gesynthetiseerd). Geen enkel ander bedrijf heeft zoiets op die schaalgrootte waar ook ter wereld waardoor Shell dit tegen erg lage kosten kan produceren. Daarnaast heeft een bedrijf als Motul of Motorex zelf geen olie- of gasvelden (Castrol is dochter van BP, Mobil 1 van ExxonMobil). Min ervaring met Shell Advance 4T is dat het aangrijpingspunt van de koppeling soepeler wordt, minder happig dan halfsyntheet (zonder te slippen).
Zie ook deze links: Shell introduces motorcycle oils made from natural gas
GTL innovation produces clean base oils from natural gas
De betere Motul gebruikt esters en die worden in verschillende fabrieken gemaakt, goede keuze is belangrijk voor de eigenschappen maar ze kunnen zeker met ander synthetische olie concureren qua performance.
Ander nieuwtje , ik was bij de nieuwe Gamma vanavond in Bergen op Zoom en ze hebben nu een motor afdeling, er staat SG/ JASO MA olie en SL /JASO MA2 helemaal goed voor veel van onze fietsjes en ook de koppeling performance. Voorheen was ik afhankelijk van internet shoppen en wachten nu dus niet meer! Prijs zag ik niet volgt nog , foto hieronder.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoeft ook helemaal niet want Motul 7100/300V wordt namelijk niet eens gemaakt van olie
Het is geen gewone hydrocrack-olie. Shell heeft een unieke, gigantische gas-to-liquidfabriek in Qatar. Hier wordt aardgas (katalytisch) omgezet naar vloeibare olie (group III vanuit methaan gesynthetiseerd). Geen enkel ander bedrijf heeft zoiets op die schaalgrootte waar ook ter wereld waardoor Shell dit tegen erg lage kosten kan produceren. Daarnaast heeft een bedrijf als Motul of Motorex zelf geen olie- of gasvelden (Castrol is dochter van BP, Mobil 1 van ExxonMobil). Min ervaring met Shell Advance 4T is dat het aangrijpingspunt van de koppeling soepeler wordt, minder happig dan halfsyntheet (zonder te slippen).
Zie ook deze links: Shell introduces motorcycle oils made from natural gas
GTL innovation produces clean base oils from natural gas
En waar wordt dat volgens jou dan wel van gemaakt?
ja, ik ben er voor een gedeelte zelfs cum laude in afgestudeerdWel eens van de term 'marketing' gehoord?
Shell roept wel eens vaker wat. Net als hun stelling in de jaren 90 dat een synthetische olie in staat is om meer kracht 'op te vangen' dan minerale olie.
ja, ik ben er voor een gedeelte zelfs cum laude in afgestudeerd
.
Cum fraude?ja, ik ben er voor een gedeelte zelfs cum laude in afgestudeerd.
De betere Motul gebruikt esters en die worden in verschillende fabrieken gemaakt, goede keuze is belangrijk voor de eigenschappen maar ze kunnen zeker met ander synthetische olie concureren qua performance.
Ander nieuwtje , ik was bij de nieuwe Gamma vanavond in Bergen op Zoom en ze hebben nu een motor afdeling, er staat SG/ JASO MA olie en SL /JASO MA2 helemaal goed voor veel van onze fietsjes en ook de koppeling performance. Voorheen was ik afhankelijk van internet shoppen en wachten nu dus niet meer! Prijs zag ik niet volgt nog , foto hieronder.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ander nieuwtje , ik was bij de nieuwe Gamma vanavond in Bergen op Zoom en ze hebben nu een motor afdeling, er staat SG/ JASO MA olie en SL /JASO MA2 helemaal goed voor veel van onze fietsjes en ook de koppeling performance. Voorheen was ik afhankelijk van internet shoppen en wachten nu dus niet meer! Prijs zag ik niet volgt nog , foto hieronder.
[afbeelding]
[afbeelding]
Geen directe olievraag, maar zit er verschil in oliefilters voor auto's en motoren?
Een autofilter kost 3 á 5 euro, een motorfilter 13 á 15. Waar komt dat verschil vandaan?
Maar qua werking zullen ze gelijk zijn toch?
Gaat meer om passing.
Vanmiddag een mannfilter mw65 opgehaald voor een tientje, bij bekende motorzaken wel iets duurder.
Staat op dat hij voor suzuki motorfietsen is.
Dan neem je die toch??
Wat een gedoe voor een paar centen goedkoper
Dan neem je die toch??
Wat een gedoe voor een paar centen goedkoper
Soms zit er een overdruk ventiel in een oliefilter. De druk waarbij die klep opengaat kan verschillend zijn. Maar als het om een gewoon doorstroom filter gaat maakt het geen zak uit. Dan kan je net zo goed het veel goedkopere filter nemen.
De klep hoeft ook geen probleem te zijn. Hij hoort pas open te gaan als je olie zo dik als stroop is. Dan heb je al een tijdje niets aan onderhoud gedaan, dan is je filter het laatste probleem.
Ik ben het wel eens aan het uitzoeken geweest, Fram of andere universeel filters voor mijn motor. Heb je wat gevonden heeft de autoboer het niet liggen of is het volgend jaar uit het assortiment.
Het is het me niet meer waard, ik koop wel vervangingsfilters bij Louis of Polo. Goedkoper als origineel en gemakkelijk verkrijgbaar. Iets duurder als auto filters maar veel minder puzzelwerk.
Ah, nu zijn we toch weer terug op een olietopic!In mijn beleving zullen er altijd betere en ook slechtere filters zijn als de OEM.
Met OEM zit je altijd wel safe zullen we maar denkenEn dit zijn goed aftermarket filters HIFLO PREMIUM OIL FILTER HF-138RC