Ik ben onlangs begonnen met het gebruiken van een nieuw soort olie, CBD olie kopen - U vindt en koopt hier de beste kwaliteit CBD olie. Werkt echt super. Aanrader voor iedereen. Werkt beter dan mijn vorige.
Ik dacht dat je weer foto's ging posten van motorschade's.
Afgebroken tandwielen, nokkenassen met vreetsporen.
100% natuurproduct.Is dit Fully Synthetic of Semi Synthetic olie
Prima verhaalDe olieen zijn sinds 1979 alleen maar beter geworden, en je kan in de GS elke 10W40 motorfietsolie gooien, behalve een volsyntheet.
Tenzij je het blok volledig uit elkaar,gereviseerd, en van binnen gereinigd hebt, kan je een volsyntheet gebruiken,en dan verwen je de GS wel met Chanel no.5 wat dus niet nodig is...
Ikzelf gebruik wel alleen maar een semi-synthetische motorfietsolie bij fietsen zoals de GS,maar als je dit forum een beetje kent, weet je dat er genoeg mensen zijn die er andere ideeen op na houden....
Wat ik probeer te zeggen; de GS draait prima op welke moderne 10W40 motorfietsolie dan ook.
Ik heb in een ander topic van MF dit ook aangekaart.
Ben een Honda VF750F bwj.1983 aan het reviseren. Nu heeft deze 2 jaar ergens opgeslagen gestaan.
Ik heb 'm aan de praat gekregen en loopt motorisch goed.
Nu ik kom volgend ding tegen: Olie aflaten lopen en er zat al zeker een halve liter teveel in het blok.
Wat is het grijze residu wat er in de olie vermengd zit? Ik heb met een magneetje getest maar er blijft niets aan zitten. Ook aftapbout heeft een magneetje maar die was ook schoon. In zeefje was ook nagenoeg niets te vinden. Het lijkt mij vocht of koelvloeistofprobleem. Of is toe te schrijven aan achterstallig onderhoud, dus oliewissel te lang uitgesteld en/of veel korte stukken gereden.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bougies zijn mooi grijsachtig en binnenkant uitlaten ook.Met andere woorden: Zou er geen lekke koppakking zijn.
Check de bougies op rare aanslag en als je bij het starten veel witte rook eruit gooit.
Wel wat lastig in de staat die je motor nu heeft.
Mocht je het blok open gaan gooien, dan komen er toch nieuwe pakkingen in.
Heb een vraag over bakolie.
In de manual van me KTM exc 300 staat dat er 15w50 motor olie in de versnellingsbak moet.
Het is een 2takt met natte koppeling.
Ik lees ook dat veel mensen er (ATF type F) in doen, dit zou beter schakelen dan motor olie ?
maakt het voor slijtage en, levensduur nog uit of je er motor olie of ATF in doet ?
Daar kan zelfs nog wel een merk of vijf bij.Wel hoor; zijn een paar BMW motoren die zowel voor de bak als voor de cardan eigen olie hebben los van de reguliere motorolie.. dus het is niet een gegeven dat motoren nooit een eigen bak hebben..