In verband met olieverbruik heb ik m'n gs 650 een kleine revisie gegeven. Pistonpennen, zuigerveren, klepseals en pakkingen vervangen, kleppen ingeslepen ect.
Vandaag de boel afgemaakt en gestart, ging prima, liep in een keer en goed. Nergens lekkage, dus maar een proefritje maken.
Na een paar honderd meter zag ik in de spiegels een rookwolk achter me zitten, leek me niet echt ernstig zal wel olie van het monteren zijn. Rustig naar huis gereden om te zien of er iets anders aan de hand was, maar dat was ook niet het geval. Een uurtje laten nog maar eens geprobeerd en het zelfde probleem was er weer, toch een paar km door gereden om te zien of het beter werd, wat niet het geval was.
Thuis de bougies maar eens bekeken en ze waren allemaal behoorlijk zwart/ olieachtig. En het leek erop dat een cilinder warmer was dan de rest.
Weet iemand wat er aan de hand is? zuiger/olieveren gebroken, probleem met de klepseals, timing verkeerd. Alles is gedaan mbv het wph, de boel draait ook goed.
Vandaag de boel afgemaakt en gestart, ging prima, liep in een keer en goed. Nergens lekkage, dus maar een proefritje maken.
Na een paar honderd meter zag ik in de spiegels een rookwolk achter me zitten, leek me niet echt ernstig zal wel olie van het monteren zijn. Rustig naar huis gereden om te zien of er iets anders aan de hand was, maar dat was ook niet het geval. Een uurtje laten nog maar eens geprobeerd en het zelfde probleem was er weer, toch een paar km door gereden om te zien of het beter werd, wat niet het geval was.
Thuis de bougies maar eens bekeken en ze waren allemaal behoorlijk zwart/ olieachtig. En het leek erop dat een cilinder warmer was dan de rest.
Weet iemand wat er aan de hand is? zuiger/olieveren gebroken, probleem met de klepseals, timing verkeerd. Alles is gedaan mbv het wph, de boel draait ook goed.
Laatst bewerkt: