Oliekoeler Leidingen lek, hoe te herstellen -xj 900 s diversion 1998

19 mei 2011
24
9
Hallo
Heb een vraag olielijding lenkt vd de oliekoeler.
Heb navraag gedaan bij motorzaak wat het kost.
Geven aan dat 8 vd 10 keer de oliekoeler beschadigd word en dient vervangen te worden.
Kosten rond 800€
Heeft iemand suggesties voor me hoe deze lezing toch zonder schade losgemaakt kan worden en is het verstandig eventueel 2ehands te kopen en kun je het zelf doen.
Is er een handleiding v yamaha.
 
Geweldig jullie reacties.
Ps heb gelukkig nog een bmw r50/2 v 1969 in zeer goede staat.Eerste eigenaar
 

Bijlagen

  • 20210125_153842.jpg
    20210125_153842.jpg
    319,9 KB · Weergaven: 41
Als de leiding lekt bij de slang aansluiting moet je er ff mee naar een hydrauliek zaak rijden.
Die persen er zo een nieuw stuk voor je tussen en dan is ie weer als nieuw.
Heb ik ook vaak genoeg laten doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: MSW
Ik heb het zo opgelost:


Daarna heb ik ook nog de oliekoeler vervangen door een koperen winding. Werkt ook prima. (Die kan zo snel niet vinden, maar daar zijn ook foto's van op het forum.)
 
Tja, met Rob... Als je er een mooie klassieker van wil maken dan moet je het doen zoals het moet en er origineel spul opzetten. Als je het verder niet jeukt zou ik ook epoxy of dit gebruiken:
1624537296052.png
 
Jahoor. Eensch. Het eerste idee is "rijden" daarna pas denken aan de hoe of wst om er weer een net setje op te krijgen. In eerste instantie gaat het om BDR
 
Terug
Bovenaan Onderaan