stefan118
Die hard MF'er
- 25 mei 2012
- 451
- 0
Ik weet dat de gemiddelde motor of de olie dan iig op bedrijfstemperatuur is rond de 80 graden.
Nu heb ik zelf een oude GSX 600f, en daar zit natuurlijk geen meter op voor de temperatuur.
Maar aangezien ik gek ben op metertjes en het oog ook wel wat wil, heb ik een digitale thermometer aangesloten op de motor die tot 128 graden gaat.
Was even zoeken want de gemiddelde meter gaat tot 70 graden.
Nu wilde ik geen gaten boren in mn carter om de sonde in te bevestigen, en via de vuldop van de olie vond ik ook niet zo geschikt.
Wat ik dus gedaan heb is de sonde met radiatortape aan de ingaande leiding van de oliekoeler geplakt en daar een stukje isolatiebuis omheen gemaakt.
Ja, de temperatuur die hij nu aangeeft zal misschien iets naar beneden afwijken, maar ik heb een indicatie en mijn oog heeft nu ook wat
Mijn vraag is nu dus het volgende.
Het is nu nog niet enorm warm buiten, maar vorige week heb ik een ritje gemaakt van ongeveer 200 km, en dan zie ik dat de temperatuur nu al op loopt tot 103 graden!
En nee, ik rij niet constant hoog in de toeren.
Dit waren trouwens geen snelweg kilometers.
Op de snelweg zakt hij weer af tot 90 - 95 graden.
De meter klopt vrij nauwkeurig, in vergelijking tot andere thermometers die ik hier heb liggen.
Hoe warm mag de olie nu eigenlijk worden?
Hij wordt gekoeld door de rijwind.
Als hij nu met een buiten temperatuur van zeg eens 15 graden al ongeveer 100 graden word, dan wordt dat van de zomer nog wel wat warmer denk ik.
Nu heb ik zelf een oude GSX 600f, en daar zit natuurlijk geen meter op voor de temperatuur.
Maar aangezien ik gek ben op metertjes en het oog ook wel wat wil, heb ik een digitale thermometer aangesloten op de motor die tot 128 graden gaat.
Was even zoeken want de gemiddelde meter gaat tot 70 graden.
Nu wilde ik geen gaten boren in mn carter om de sonde in te bevestigen, en via de vuldop van de olie vond ik ook niet zo geschikt.
Wat ik dus gedaan heb is de sonde met radiatortape aan de ingaande leiding van de oliekoeler geplakt en daar een stukje isolatiebuis omheen gemaakt.
Ja, de temperatuur die hij nu aangeeft zal misschien iets naar beneden afwijken, maar ik heb een indicatie en mijn oog heeft nu ook wat
Mijn vraag is nu dus het volgende.
Het is nu nog niet enorm warm buiten, maar vorige week heb ik een ritje gemaakt van ongeveer 200 km, en dan zie ik dat de temperatuur nu al op loopt tot 103 graden!
En nee, ik rij niet constant hoog in de toeren.
Dit waren trouwens geen snelweg kilometers.
Op de snelweg zakt hij weer af tot 90 - 95 graden.
De meter klopt vrij nauwkeurig, in vergelijking tot andere thermometers die ik hier heb liggen.
Hoe warm mag de olie nu eigenlijk worden?
Hij wordt gekoeld door de rijwind.
Als hij nu met een buiten temperatuur van zeg eens 15 graden al ongeveer 100 graden word, dan wordt dat van de zomer nog wel wat warmer denk ik.