Ombouw cr500af bailey replica

ct350trx

Die hard MF'er
20 aug 2009
271
0
Belgie
Ik ga dus van mijn cr250 2001 een cr500af "proberen " te maken. Nadat iemand mijn motorblok wilde kopen van mijn 250 heb ik mij een 500 motorblok gekocht.

Eerst wilde ik het frame open persen maar nadat ik al een paar keer had gelezen dat dit niet de beste manier is heb ik maar gekozen om de slijpschijf te nemen
Vandaag de zaag er al ingezet een de Y er vanaf gedaan want die moet een heel stukje hoger. Ik ga ook de originele voorste motorsteunen terug gebruiken. Voor die er af te doen valt goed mee. Nadat ik een 30tal kleine schijfjes had gebruikt van de dremel waren ze er vanaf :)

Hier al een paar foto's

Motor in het standaard frame

153xp44.jpg


Frame zonder Y

34i1it2.jpg

2rgp34o.jpg

10ojl2g.jpg

xepxtf.jpg


Zo zou het moeten komen maar de y moet nog hoger zoals je kan zien maar dat gaat voor in het weekend zijn.

9gfyns.jpg

1z5mao7.jpg


Tips zijn natuurlijk altijd welkom
 
Ik volg hem! Als ik dat zo zie past dit al beter als in een crf250 frame, want dat past echt voor geen meter!
 
Tussen de buizen heb je niet veel plaats dus dat gaat niet. En je mag zeker niet te diep slijpen en met een dremel heb je dat beter in de hand
 
wat is de reden dat je een 2001 frame hebt genomen en niet het nieuwere 2002 frame?
verder een mooi project wat ik zeker ga volgen.
 
Heeft soms iemand nog een uitlaat liggen van een cr500 die ik eens mag gebruiken om te passen?
Ik zou willen weten of een standaard uitlaat past zonder dat ik hem moet aanpassen.
 
normaal past een standaard uitlaat gewoon.

Mario schreef:

@mario: ik was daarstraks bij ct350 en we hadden het natuurlijk over je cr500af :9~ en we vroegen ons af of je die pro circuit er zonder aanpassingen hebt onder gekregen ?
Yep..maar wel is aan het frame een busje gelast voor de ophangbeugel ( bij de waterpomp) omdat die niet standaard op een CRF zit. Maar uitlaat is gewoon zo uit de winkel.
 
Vandaag nog wat verder gedaan.
Alles staat er terug op. Blokjes zitten in het frame. Wel wat moeten aan vijlen want de buis is niet perfect vierkant en ze moeten er helemaal ingaan anders krijg je de y er niet in.

Zo had in mij blokjes laten maken

svjlow.jpg


Zo is het geplaatst

rc55og.jpg


De voorste motorsteunen passen terug

15obcwy.jpg


De hoogte van de Y is goed. Enkel raakt nu de rechtse radiator de y bovenaan. Dus daar moeten we nog iets op vinden

2hpit77.jpg


Maandag heb ik nog wat tijd en dan doen we verder.
 
Vandaag nog wat verder kunnen doen.

Ik heb een plaatsje gevonden voor de bobijn

4io5mf.jpg


De Y heb ik bovenaan ook moeten aanpassen. Anders gingen de radiator er niet meer op.

w96xk0.jpg


Ik heb het frame ook wat aangepast voor de kickstarter. Ik had de kickstarter ook kunnen aanpassen maar als ik de plooide had ik er misschien twee :)

14vl2xz.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb al aardig wat cr500 af's gezien maar maakt het nu veel uit dat je in je frame gaat slijpen.
Lijkt me niet dat het frame er sterker op zal worden. Over een jaar of 10 wil ik misschien zelf ook wel een cr500 af gaan maken. Maar houd het nu nog gewoon even bij een 125.
 
Goed bezig! Alleen jammer dat je zo het frame heb aangepast voor je kickstarter, zonde man! Ik had het andersom gedaan.
 
Ik heb er ook aan gedacht om hem te plooien maar heb al een paar keer gelezen dat het een beetje ging en dan was hij over. Dus heb ik het zo maar gedaan. Trouwens service honda deed het zelfde met de 00-01 modellen
 
Als je die las van het frame een beetje afslijpt dan zal het bijna niet opvallen lijkt me.
Verder een erg mooi project! mooie lassen ook :P
 
Ziet er inderdeaad gaaf uit :} , maar volgens mij had de Y nog iets lager gekund, of niet?
Bij mij heeft ie echt maar heel weinig ruimte.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog niets aan de lassen gedaan. Ik heb hem gewoon in elkaar gezet om te zien of alles nog ging passen.
De y kon nog wel iets lager maar omdat ik de originele voorste motorbevestiging terug ga gebruiken moest ik het zowel doen. Deze staat redelijk ver van de buis af en ik moest dat ergens winnen. Als ik het zo niet deed kreeg ik een hele rare vorm in de onderste buis. En dat is natuurlijk ook niet zo mooi.
Vandaag ook de buis tussen carburator en airbox erop gezet. Ik heb ze wel redelijk warm moeten maken om ze erop te krijgen maar het ging.
Aan de radiators heb ik de buisjes ook veranderd om dat ze anders recht naar de cilinder toe gericht waren.
De rest gaat voor in het weekend zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan