onbekende voorvork onder mijn cbr600rr

jump2limits

MF veteraan
15 jul 2008
3.815
7
Zaandam
Hallo allemaal.

ik heb onder mijn cbr600rr een voorvork van een ander model motor.
nu zit ik met het probleem dat mijn balhoofdlagers vervangen moeten worden.

maakt dit uit voor de soort/maat lagers die erin moeten?

en weet iemand welke voorvork dit is? ik kwam er niet uit toen ik modellen ging vergelijken op google. enige wat ik weet is dat het van een zwaarder model cbr afkomstig is.

full


full
 
deze USD voorvork is van een Honda Fireblade 929/954 :Y
Ook duidelijk te zien aan de 330mm remschijven. Meet ze maar op, dan weet je het zeker (Het zijn de grootste remschijven op een Honda sportmachine ooit en alleen gebruikt op de 929/954)

Aan de remschijf te zien komt die complete voorvork van een 929:

Blade-003.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je kunt de lagers ook 'op maat kopen'. En je kunt even zien of diverse modellen series niet bij puur toeval dezelfde lagers gebruiken.

En zeker weten is natuurlijk het prettigste :Y
 
deze USD voorvork is van een Honda Fireblade 929/954 :Y
Ook duidelijk te zien aan de 330mm remschijven. Meet ze maar op, dan weet je het zeker (Het zijn de grootste remschijven op een Honda sportmachine ooit en alleen gebruikt op de 929/954)

Aan de remschijf te zien komt die complete voorvork van een 929:

[afbeelding]

dankjewel
helaas waren de lagers al besteld voor de 600rr.
ik ben zo stom geweest om vergeten te zeggen tegen degene die ze voor me gaat vervangen dat er een andere vork onder zit

na verder onderzoek (op de site van motozoom) ben ik erachter gekomen dat de maten van de lagers precies hetzelfde zijn!
enkel hebben wel beide modellen een ander bestelnummer voor de balhoofdlagers.

we gaan bij het uit elkaar halen wel even kijken of het past en soepel draait. zo niet dan halen we de lagers voor de 929.
 
Hey, ik ken die motor! daar zit de voorvork van een 929 in!! maaar het gelukkige toeval wil dat alle lagers voor de modernere cbr-en en ook de oude fjes hetzelfde zijn. gewoon ff setje conische naaldlagers halen voor een 929, of een 600rr en dan zit je goed. heb zelf ook een 600RR gehad met 929 T stuk erin!
 
Hey, ik ken die motor! daar zit de voorvork van een 929 in!! maaar het gelukkige toeval wil dat alle lagers voor de modernere cbr-en en ook de oude fjes hetzelfde zijn. gewoon ff setje conische naaldlagers halen voor een 929, of een 600rr en dan zit je goed. heb zelf ook een 600RR gehad met 929 T stuk erin!

even een half jaar vertraging :P

maarehh, alles is gelukt.
en ben er nu ook achter dat vrijwel alle moderne honda lagers hetzelfde zijn.

ennehh, je kent deze motor? :P
 
gelukkig zijn mijn eigen bikes geen gebakkies :N
maar ik ken er wel een hoop ja _O-
deze 600rr is nauwelijks wat mee gebeurd hoor, hij heeft m zelf met wat schuifschade gekocht en overgespoten als ik t me goed herinner.

Grappig.

Jij noemt het 'wat schuifschade', een ander opent er een topic voor onder het mom van 'hoe moet mijn leven nu verder en wie kan ik aansprakelijk stellen' :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan