Onderhoud bij De Ducati Deskundige Apeldoorn

Hoezo duur....intervallen dubbel opgerekt en heb je slechts olieverversen tussendoor. En aangezien ik 3k per jaar rij dan duurt het heel lang voordat ik weer zo'n klapper krijg.

Helaas met mijn 888 motor die 25 jaar oud is heb ik altijd 'wat', naast de gewone slijtagedelen...dit jaar 2017: 149,- all voor alle check/vloeistoffen/filter/ vervangen etc. Maar er kwamen toch een kettingset, remschakelaar, o-ring slave-cilinder koppeling erbij.....ben je honderden euro's verder. Bandentset 300 euro etc...Iig 2016 was goedkoop: 0 euro :}

Maar gemiddeld per jaar valt het mij mee.....bovendien die nieuwe dingen zeggen mij niks...veel te duur in aanschaf laat staan afschrijving;2k per jaar?.

Ik heb liever een oud hok waar ik meer kwijt ben aan onderhoud dan afschrijving op een nieuwe van 20k +......en vergeet de verzekering niet....ik ben nog geen 6 euro per maand kwijt dus dat compenseert onderhoud per jaar tov all-risk.... :o
 
Bij Biggelaar kan je ook kiezen voor het normale onderhoud ipv de duurdere beurten.
Die prijzen zijn naar mijn weten gelijk aan een andere ducati dealer.

Daarnaast bellen ze als ze extra zaken vinden die aandacht behoeven.
 
Tjah

Voor mijn M1200 heb ik ook pas op 30k een groot onderhoud hoor nu.

Op 30k: luchtfilter, bougies, riemen, klepstelling.
Daarvoor is het enkel oliewisselen, of om de 4 jaar riemen.
Dus ik zie de meerwaarde van zo'n biggelaar-programma echt niet in.

Riemen zijn anders toch om de 2 jaar voor de oudere modellen. Kun je niet onderuit.

Misschien daarom dat die gast z'n Diavel ontploft was?
 
Neuh, gewoon pech...oftewel shit happens en ook andere merken hebben er last van....
 
Heb met mijn vorige motor (duc 750 ss) ervaring gehad bij De Ducati Deskundige. Kan hem alleen maar aanraden! Verstand van zaken en prettig in de omgang.
 
Terug
Bovenaan Onderaan