Onderhoud Ducati 749

smonneke

Rookie
31 aug 2011
29
0
Ik heb sinds kort een ducati 749 aangeschaft.
Deze heeft 7600km, de vorige eigenaar zou er deze zomer nog mee gereden hebben maar aangezien ik er eigenlijk pas binnen 6 maanden mee kan rijden zou ik toch voor de zekerheid de distributieriemen willen vervangen.
Wil dan ook enkel mijn riemen laten vervangen, gezien ik al de rest zelf kan.
Maar als je bij een ducati dealer gaat lappen ze vaak nog een hoop extra dingen aan je broek waar je eigenlijk niet voor gevraagd hebt maar wel voor moet betalen.
Iemand die een goeie en goedkope mechanieker kan aanraden?
 
Ik woon zelf in Leuven in Belgie
Ik ben onbekend in België, behalve leuke weekenden in Antwerpen...... ;)

Maar geef je toch een opdracht om uitsluitend de riemen te vervangen, niet meer en niet minder!

Of rij naar MCT Terneuzen..... :?
 
Ducati Aarschot is de dichtste bij Leuven. Ben er 1x geweest toen ik pech had (lekje in hydraulisch systeem van de koppeling), maar ze hadden daar geen idee wat er mis kon zijn toen ik de uitleg deed...
Ik ga bij Ducati Herzele (ook toen ik nog in Heverlee woonde!). Als je zegt 'enkel riemen' doen ze daar enkel riemen ;) Als ze op iets stuiten dat toch vervangen zou moeten worden, dan bellen ze je eerst.
Hoor ook veel goeds van NF Tongeren en van Ducati Zolder ook weinig klachten gehoord.
 
ja heb inderdaad zeer veel goed gehoord over NF Tongeren. Maar deze is ook wel zeer duur en een tripje vanuit leuven naar tongeren verhoogt de kostprijs natuurlijk nog eens. Denk dat ik ga gaan voor Ducati Aarschot
 
ja heb inderdaad zeer veel goed gehoord over NF Tongeren. Maar deze is ook wel zeer duur en een tripje vanuit leuven naar tongeren verhoogt de kostprijs natuurlijk nog eens. Denk dat ik ga gaan voor Ducati Aarschot


Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een motor zoals een Ducati..... je kan goedkoper met de bus of trein gaan.

Wat is nu duur? je kan toch een plezier ritje maken van en naar Tongeren?

Een hobby kost geld en je hebt meer aan een betrouwbaar adres dan het goedkoopste adres....
 
Waarom heb je eigenlijk gekozen voor een motor zoals een Ducati..... je kan goedkoper met de bus of trein gaan.

Wat is nu duur? je kan toch een plezier ritje maken van en naar Tongeren?

Een hobby kost geld en je hebt meer aan een betrouwbaar adres dan het goedkoopste adres....

je kan inderdaag goedkoper met de trein of bus gaan. Maar ik heb gekozen voor een ducati omdat al jaren geïntrigeerd ben door motos (vooral 2 cillinder) maar als studentje is dan ook men laatste spaarcent in die ducati gegaan en zou ik hem ook nu zo goedkoop mogelijk rijklaar willen maken. Volgend onderhoud zal dit geen probleem zijn, maar als je krap bij kas zit moet je nu eenmaal de goedkoopste optie kiezen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan