Ongevallenverzekering en racen..

Villie

MF veteraan
14 apr 2003
11.260
0
Westerbork
Hallo mannen en vrouwen coureurs,

mocht ik ooit gaan racen, theoretisch gezien bestaat die kans natuurlijk, dan wil m'n moeder het volgende duidelijk hebben.

Waar kan Villie zich verzekeren tegen dingen als invaliditeit, aanpassingen aan de woning blablablablabla na een raceongeval? Door de 'gewone' Ongevallenverzekering wordt dit niet gedekt, maar waar kan ik wel terecht?

Hoe hebben jullie dit geregeld?
 
ik heb mijn bezoekjes aan het circuit pas achteraf verteld O-)



volgens mij kan je je overal voor verzekeren hier in Nederland, dus er zal best wel een maatschappij zijn die dat zou willen verzekeren. :Y
 
De gewone ongevallen verzekering (als je die bij de motorverzekering bedoelt) keert ook alleen maar een eenmalig bedrag uit naar rato van de invaliditeit (en je moet behoorlijk invalide worden, wil je een fors bedrag krijgen). Meestal met een limiet van enkele tienduizenden euro's.
Tis zeker geen dekking van de kosten die je maakt voor aanpassing van je huis, medische behandeling, arbeidsongeschiktheid, etc. Daar zijn de ziektewet, AWBZ, WAO, etc. voor. Dus zo'n gemis is dat ook weer niet.

Maar je kunt je er vast wel aanvullend voor verzekeren. Als je maar genoeg betaalt.
 
ik heb mijn bezoekjes aan het circuit pas achteraf verteld O-)
Tsja, het wordt vervelend als je niet meer in staat bent iets te vertellen en de maatschappij vernomen heeft dat je met ambulance vanaf het circuit bent gehaald ;)

Daar gaat het me vooral om ;)
 
je kunt heel gemakkelijk even bellen met de knmv in arnhem en vragen naar dhr. D.J.Wolsink.
Hij regelt al jaren verzekeringen.

Uit jou verhaal is niet duidelijk wat, waar, welke klasse (onk/knmv-cup), welke evenementen (wegrace/cross o.i.d.) je wilt gaan rijden.

Als je dat hier duidelijk plaatst wil ik je wel vertellen waar ik me allemaal heb verzekerd *D
Ik rij knmv-cup (ook in 2007).
Ben afgelopen zaterdag flink gevallen op Assen en verwacht volgende week mijn eerste uitkering :Y
 
Hallo mannen en vrouwen coureurs,

mocht ik ooit gaan racen, theoretisch gezien bestaat die kans natuurlijk, dan wil m'n moeder het volgende duidelijk hebben.

Waar kan Villie zich verzekeren tegen dingen als invaliditeit, aanpassingen aan de woning blablablablabla na een raceongeval? Door de 'gewone' Ongevallenverzekering wordt dit niet gedekt, maar waar kan ik wel terecht?

Hoe hebben jullie dit geregeld?

Tja, je hebt te maken met het verzekeren van ziektekosten en inkomen. Ziektekosten is vaak het probleem niet, maar je inkomsten wel. De meeste zelfstandigen onder ons hebben een arbeidsongeschiktheidsverzekering, waarbij je ook het racen op het circuit kunt onderbrengen. Alleen lang niet alle maatschappijen zijn bereid dit te doen. Het schijnt dat racen gevaarlijk is ;)

Kortom, rondje verzekeringsmaatschappijen is vaak wel noodzakelijk. Als je in loondienst bent heb je volgens mij dat probleem niet, maar dat weet ik niet zeker.

Daarnaast kun je bij de KNMV een verzekering afsluiten die een bepaald inkomen verzekerd bij invaliditeit, gewoon ff bellen dus.

Let wel, de premies kunnen in bepaalde gevallen behoorlijk oplopen.
 
je kunt heel gemakkelijk even bellen met de knmv in arnhem en vragen naar dhr. D.J.Wolsink.
Hij regelt al jaren verzekeringen.

Uit jou verhaal is niet duidelijk wat, waar, welke klasse (onk/knmv-cup), welke evenementen (wegrace/cross o.i.d.) je wilt gaan rijden.

Als je dat hier duidelijk plaatst wil ik je wel vertellen waar ik me allemaal heb verzekerd *D
Ik rij knmv-cup (ook in 2007).
Ben afgelopen zaterdag flink gevallen op Assen en verwacht volgende week mijn eerste uitkering :Y
Ik hoop ooit met m'n B-licentie op circuit te mogen wegracen :+

Wie/wat/waar/wanneer en hoe is totaal niet duidelijk.... ;)

Maareh, KNMV eens bellen dus, thanks guys :)
 
Ongevallenverzekering = eenmalige uitkering bij invaliditeit of overlijden als gevolg van een ongeval. Uitkering is naar rato van invaliditeit en die van de KNMV stelt geen ruk voor (maximale uitkering 5000 euri). Ongevallenverzekeringen hebben zelden een uistluiting voor motorsport en als je bij een groot bedrijf werkt bestaat de kans dat je er al een hebt (naast die van je auto en die van je motor...lekker driedubbel verzekerd)

Arbeidsongeschiktheidsuitkering = aanvulling op de uitkering die je (mits je werknemer bent)van de overheid krijgt als je niet meer (volledig) kunt werken door ziekte of een ongeval. Worden vaak door werkgevers afgesloten voor de werknemer, in dat geval zijn er zelden uitsluitingen voor motorsport. Heb je er zelf als particulier een afgesloten dan moet je even het hoofdstukje "uitsluitingen" lezen in de voorwaarden. Als je jezelf voor meer dan 80% in puin rijdt heb je geen probleem, dan krijg je de maximale overheidsuitkering. Afhankelijk van je inkomen is dit maximaal van 70% x 44.456 euri. Verdien je meer, dan kun je het inkomensdeel boven dat 44.456 euro verzekeren met een excedentverzekering.

Ziektekosten = gewoon gedekt. Anders zouden ze met veel sporten problemen hebben. Voetballers raken ook vaak geblesseerd.

Pfff ik heb net weekeinde B|
 
Ongevallenverzekering = eenmalige uitkering bij invaliditeit of overlijden als gevolg van een ongeval. Uitkering is naar rato van invaliditeit en die van de KNMV stelt geen ruk voor (maximale uitkering 5000 euri). Ongevallenverzekeringen hebben zelden een uistluiting voor motorsport en als je bij een groot bedrijf werkt bestaat de kans dat je er al een hebt (naast die van je auto en die van je motor...lekker driedubbel verzekerd)

Arbeidsongeschiktheidsuitkering = aanvulling op de uitkering die je (mits je werknemer bent)van de overheid krijgt als je niet meer (volledig) kunt werken door ziekte of een ongeval. Worden vaak door werkgevers afgesloten voor de werknemer, in dat geval zijn er zelden uitsluitingen voor motorsport. Heb je er zelf als particulier een afgesloten dan moet je even het hoofdstukje "uitsluitingen" lezen in de voorwaarden. Als je jezelf voor meer dan 80% in puin rijdt heb je geen probleem, dan krijg je de maximale overheidsuitkering. Afhankelijk van je inkomen is dit maximaal van 70% x 44.456 euri. Verdien je meer, dan kun je het inkomensdeel boven dat 44.456 euro verzekeren met een excedentverzekering.

Ziektekosten = gewoon gedekt. Anders zouden ze met veel sporten problemen hebben. Voetballers raken ook vaak geblesseerd.

Pfff ik heb net weekeinde B|

Laat me raden: Door de week maak jij je druk als verz. agent :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan