Stan the Man
MF'er
Wie kan mij helpen of heeft en tip beteffende een probleem met mijn accu.
Afgelopen zaterdag kraag ik na het omdraaien van de kontaktsleutel geen spanning en kon dus niet starten. Na een tikje tegen de kabelboom vooraan bij het balhoofd had ik opeens wel spanning. Ik dacht zelf aan een los kontaktje of zoiets en dacht zal het straks thuis wel even checken. Bij de volgende poging de motor te starten kreeg de startmotor niet genoeg stroom om rond te draaien en heb de motor daarom maar aangeduwd en ben daarna direct naar huis gereden. Thuis aangekomen sloeg de motor spontaan af..... ik heb geprobeerd de motor opnieuw te starten maar helaas om de een of andere reden draaide de startmotor wederom met erg veel moeite......
Bij de volgende startpoging hoord eik een knal(letje) en startte een fluitend geluid van onder het zadel.
Meteen het zadel verwijderd en daar ontdekte ik een rokende accu, meteen de accu ontkoppeld en verwijderd.
Toen ik de accu naderhand bekeek ontdekte ik aan de lange zijkant van de accu een soort van puist van ca.
1 cm onder de min-pool. De "puist" was gesprongen en dat moet dan bijna wel het knalletje zijn geweest dat ik gehoord had en het fluitsignaal was dan waarschijnlijk iets van gas o.i.d. die door dit gaatje accu uitgeperst werd?
De min-pool van de accu was gloeiend maar dan ook echt gloeiend heet..
Ik heb de accu doorgemeten en deze had nog steeds ruim 12 volt spanning...
Als de motor niet gebruikt wordt staat de accu aangesloten op een druppelaar....
HEEFT ER IEMAND ENIG IDEE WAT HIER MIS KAN ZIJN???????!!!!!!
Zou het zo kunnen zijn dat de spanningsregelaar de geest heeft gegeven of is dat te gemakkelijk gedacht?
Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen....
Afgelopen zaterdag kraag ik na het omdraaien van de kontaktsleutel geen spanning en kon dus niet starten. Na een tikje tegen de kabelboom vooraan bij het balhoofd had ik opeens wel spanning. Ik dacht zelf aan een los kontaktje of zoiets en dacht zal het straks thuis wel even checken. Bij de volgende poging de motor te starten kreeg de startmotor niet genoeg stroom om rond te draaien en heb de motor daarom maar aangeduwd en ben daarna direct naar huis gereden. Thuis aangekomen sloeg de motor spontaan af..... ik heb geprobeerd de motor opnieuw te starten maar helaas om de een of andere reden draaide de startmotor wederom met erg veel moeite......
Bij de volgende startpoging hoord eik een knal(letje) en startte een fluitend geluid van onder het zadel.
Meteen het zadel verwijderd en daar ontdekte ik een rokende accu, meteen de accu ontkoppeld en verwijderd.
Toen ik de accu naderhand bekeek ontdekte ik aan de lange zijkant van de accu een soort van puist van ca.
1 cm onder de min-pool. De "puist" was gesprongen en dat moet dan bijna wel het knalletje zijn geweest dat ik gehoord had en het fluitsignaal was dan waarschijnlijk iets van gas o.i.d. die door dit gaatje accu uitgeperst werd?
De min-pool van de accu was gloeiend maar dan ook echt gloeiend heet..
Ik heb de accu doorgemeten en deze had nog steeds ruim 12 volt spanning...
Als de motor niet gebruikt wordt staat de accu aangesloten op een druppelaar....
HEEFT ER IEMAND ENIG IDEE WAT HIER MIS KAN ZIJN???????!!!!!!
Zou het zo kunnen zijn dat de spanningsregelaar de geest heeft gegeven of is dat te gemakkelijk gedacht?
Ik hoop dat er iemand is die mij verder kan helpen....