Ontsteking VT500

30 okt 2017
9
0
Gisteren tijdens het rijden is mijn motorfiets uitgevallen. Hier volgt een beschrijving van wat er gebeurde en van mijn gedachtegang. Misschien kunnen jullie meedenken om gerichter te sleutelen. Alvast bedankt!

De motor liep tot gisteren netjes en staat in principe altijd droog. Ik was net vertrokken en een paar straten verder laat ik mijn gas los om tot een kruising uit te rollen en daar valt te motor uit. Alle lampjes branden zoals normaal. Startmotor gaat ook netjes rond. Benzine toevoer is ook niet het probleem. Er zit sowieso benzine in de carburateurs en het voelde niet als uitvallen door brandstoftekort. Het uitvallen was abrupt.

Dus ik denk: Ontsteking. Bobines en CDI units zijn dubbel uitgevoerd in deze motorfiets, een voor de voorste en een voor de achterste cilinder. Klopt het dan dat als een van de bobines of een van de CDI's faalt de motor nog steeds op een cilinder zou moeten lopen?

Heb de bobines doorgemeten, omdat dit snel en gemakkelijk te doen is. Die lijken beide in orde (2,2Ohm en 2,3Ohm primair en 34kOhm en 35kOhm secundair).

Ik vermoed dat het probleem niet in de CDI's zit (want anders zou hij op een cilinder wel werken...?). Maar dat het misschien iets is als een slecht contact in de killswitch. Wat denken jullie?
 
Als de onsteking dubbel uitgevoerd is en de hele motor valt uit zijn bobines of pick ups niet het eerste waar ik aan denk. Dan zou zou hij namelijk op 1 cilinder gaan lopen. Dit is een jiffy schakelaar contact of dodemansknop.
 
Terug
Bovenaan Onderaan