Onwelwillend Abus slot

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
42
Breda
De titel says it all... ik heb hier last van een onwelwillend Abus slot. Een lange ketting, mooie stevige behuizing van het slot, de goede sleutel... en niet open willen |(
Sleutel gaat er gewoon goed in, alleen krijg ik hem maar half omgedraaid -O-
Ik heb hem al ingespoten met WD40 in een poging de boel wat losser te krijgen maar tot nu toe nog geen resultaat.

Tips&Tricks over hoe ik dat slot toch nog open ga krijgen? (bij voorkeur zonder een slijptol te gebruiken :P )
 
Vol met kruipolie idd, dan met lucht flink doorblazen en dat 10 keer herhalen. Daarna 1000 x proberen om hem open te krijgen. Kracht zal je niet helpen. Herhaling wel. Perslucht heb je nodig om de olie overal te krijgen en tegelijk blaas je vuil weg.
 
Heb ik ook met een oud Abus slot, weet niet wat het is, hoe ziet je sleutel er uit, is die misschien beschadigd? Of, klinkt heel stom, heb je nog meer sloten en hebje de sleutel door elkaar gehaald?
 
Heb ik ook met een oud Abus slot, weet niet wat het is, hoe ziet je sleutel er uit, is die misschien beschadigd? Of, klinkt heel stom, heb je nog meer sloten en hebje de sleutel door elkaar gehaald?

ik heb maar 1 abus slot dus sleutels door elkaar halen is uitgesloten. Sleutel is ook niet beschadigd voor zover ik kan zien.

Ik ga eens ergens kruipolie zoeken.
 
en hier hoopt tie zometeen op :P

lock_open.jpg


:+


succes :Y
 
mocht die toch loskomen daarna slot een nachtje laten weken in remvloeistof(weekt alle roest en vuil lekker los), daarna een nachtje laten weken in gewone motor-olie, kan het slot weer jaren mee :P
 
mocht die toch loskomen daarna slot een nachtje laten weken in remvloeistof(weekt alle roest en vuil lekker los), daarna een nachtje laten weken in gewone motor-olie, kan het slot weer jaren mee :P

hmm das wel een idee... zakje vullen met remvloeistof en om het slot heen hangen zodat ie in de remvloeistof hangt.
 
De titel says it all... ik heb hier last van een onwelwillend Abus slot. Een lange ketting, mooie stevige behuizing van het slot, de goede sleutel... en niet open willen |(
Sleutel gaat er gewoon goed in, alleen krijg ik hem maar half omgedraaid -O-
Ik heb hem al ingespoten met WD40 in een poging de boel wat losser te krijgen maar tot nu toe nog geen resultaat.

Tips&Tricks over hoe ik dat slot toch nog open ga krijgen? (bij voorkeur zonder een slijptol te gebruiken :P )
www.dievengilde-forum.nl
 
Terug
Bovenaan Onderaan