Onwelwillend Abus slot

Viccie

MF veteraan
Donateur
8 mrt 2003
45.304
42
Breda
De titel says it all... ik heb hier last van een onwelwillend Abus slot. Een lange ketting, mooie stevige behuizing van het slot, de goede sleutel... en niet open willen |(
Sleutel gaat er gewoon goed in, alleen krijg ik hem maar half omgedraaid -O-
Ik heb hem al ingespoten met WD40 in een poging de boel wat losser te krijgen maar tot nu toe nog geen resultaat.

Tips&Tricks over hoe ik dat slot toch nog open ga krijgen? (bij voorkeur zonder een slijptol te gebruiken :P )
 
Inspuiten met ABUS slotspray en even laten inwerken.
Daarna de sleutel net zo lang heen en weer draaien tot hij alle lamellen weer meegepakt heeft (daarvoor ondertussen lichte druk uitoefenen)
 
Tamelijk veel sloten met platte "Lips-achtige" sleutel bevatten van binnen messing onderdelen en daar is gewone smeerolie op de iets langere duur niet goed voor.

Grafiet is dan het betere middel.

Voorkomen is beter dan genezen: regelmatig met gewoon potlood krassen op platte sleutels en een paar keer in en uit het slot doen.
Je ziet die krasjes niet eens op de sleutel en toch werkt het preventief, ook/vooral op gewone huissleutels.

Ik deed dat vroeger op kantoor bij kasten die moeilijk gingen en iedereen was stomverwonderd over het resultaat.
 
Altijd een leuk geintje, zo'n MF-sticker op een motor spotten, je staat nog te twijfelen of het een moderator is.
En dan vermoed je het en om het zeker te weten doe je wat loctite 401 in de cilinder, 1 drupje is voldoende en je houdt MF in de gaten. :X O-)
 
Altijd een leuk geintje, zo'n MF-sticker op een motor spotten, je staat nog te twijfelen of het een moderator is.
En dan vermoed je het en om het zeker te weten doe je wat loctite 401 in de cilinder, 1 drupje is voldoende en je houdt MF in de gaten. :X O-)

-O-


Ware het niet dat die motor onder een zeil staat in een doodlopende weg. Daar kom je niet toevallig langs dus dan was je al op weg hiernaartoe en had je dus geweten van wie die was })

Tis overigens niet mijn motor, tis de GPX van mini mistress :P
Wel mijn slot B|
 
-O-


Ware het niet dat die motor onder een zeil staat in een doodlopende weg. Daar kom je niet toevallig langs dus dan was je al op weg hiernaartoe en had je dus geweten van wie die was })

Tis overigens niet mijn motor, tis de GPX van mini mistress :P
Wel mijn slot B|
Maar ... aangezien die GPX het toch niet doet ... waarom wil je het slot open hebben :?
 

Diverse Abus-sloten hebben helaas het 'herfst-falen' in zich.
De combinatie van net ff verkeerde materiaalsoort, zorgt er bij dampig weer voor, dat bijv. een droog slot intern gaat oxyderen..
Abus heeft daar zelf dus die mooie Abus-sprayvoor.


Alternatief:
... de enige echte Coca-Cola oplossing gebruiken....( slot in een bakje Cola...nachtje)
..maar zoals eerder aangegeven zou WD40 eigenlijk de perfecte 'oplossing' moeten zijn ....letterlijk en figuurlijk...

8-)

[me]... :X ..of ff aan de 'kaboutertjes' vragen...[/me]

O-)
 
Had ik laatst ook. Zo heb ik het opgelost....

full
 
Heb ook een Abus slot gehad waarin de sleutel maar half draaide, na tevergeefse
pogingen met WB40 en alle aanverwanten...
heb ik het uiteindelijk moeten doorslijpen, aangekomen in de winkel met de stukken mocht ik een nieuw uitkiezen (heb toen een ander type gekozen :9 ).
Eens het slot was doorgeslepen draaide het sleuteltje terug goed
|( |(
 
ik weet niet hoe duur dat slot is ...
maar je hebt er toch niets meer aan als ie al zo verrot is..
dan zou ik em nog liever slijpen...
als je in de buurt woont wil ik et wel doen.. en anders een betonschaar... bij willekeurige junk in amsterdam wel te verkrijgen
 
Terug
Bovenaan Onderaan