Ook een andere demper gekocht :)

Chevy454

MF veteraan
6 jul 2002
2.814
1
België
Mijn oom heeft zich een andere demper gekocht voor zijn KLR650 bij DAM exhaust te Wintershoven. Toen we de motor hebben opgehaald meteen 3 filmpjes gemaakt.

Motor met db-killer op de oprit
Motor zonder db-killer op de veranda
Motor zonder db-killer welke me voorbij rijdt tegen 120
Quicktime dient geinstalleerd te zijn voor een bepaalde M-JPEG codec

De motor klinkt nu meer volwassen en morgen gaan we die afstellen op de testbank en dan die db-killer terug monteren met wat modificaties want het is niet meer leuk om achter hem te rijden met dat geluid. Als er geen vermogens verlies optreedt dan ga ik me ook zo'n demper halen :)
 
Bij alleen een demper te veranderen hoef je toch je motor niet af te stellen? Ik dacht dat dat alleen hoefde bij het vervangen van de bocht samen met de demper.

Maar klinkt mooi :D Heeft ie toch geen Leovince X3 gekocht? :P

Mooi achterbandje trouwens.
 
als je demper voor minder weerstand zorgt kan het zijn dat de gassen beter stromen en je em anders af moet stellen.
Bij andere bochten moet je zeker afstellen.
 
als je demper voor minder weerstand zorgt kan het zijn dat de gassen beter stromen en je em anders af moet stellen.
Bij andere bochten moet je zeker afstellen.

Understatement. Motor liep erg arm, nu een sproeier 190 met een gasnaald welke erg klote is (die run kan je hier vinden). Maar over 2 weken die Mikuni TM40 eronderin :9~ Hier de uitdraai van de KLR650 met DAM demper, K&N filter en TM40 met een verkeerde sproeierbezetting en de standaard KLR650 met CVK40 carb met sproeier 150.

DAM%20demper_KN%20filter_TM40_165_17.5_vs_stock_CVK40_dj150_deel1.jpg

DAM%20demper_KN%20filter_TM40_165_17.5_vs_stock_CVK40_dj150_deel2.jpg


sproeierbezetting van de TM40 is momenteel:
stationair 17.5
hoofdsproeier 165
chokesproeier 40
acceleratiepomp 0.70

Heb nu even stationair sproeiers in bestelling bij Paul Ritzen
 
Terug
Bovenaan Onderaan