Ook een nieuwe Pijp :D

Joost

Die hard MF'er
16 jul 2002
349
0
Rosmalen
Zo ik kon niet achterblijven hoor! Dusss... Heb ik maar een Full Racing Akrapovic aangeschaft met een carbon pijp.... En een powercommander PCIII.

Ik schrok gisteren bij het monteren alleen na een seconde of 30 werden de pijpen ineens rood gloeiend, je kon er bijna doorheen kijken!!!! Daarom zijn ze nu zo blauw verkleurd. Ik hoor van sommigen dat dit komt doordat de motor nog te arm afgesteld staan..Als iemand hier een andere oorzaak voor kan verzinnen hoor ik het graag. Ik ga nu de powercommander installeren, en de juiste map uploaden..

Hier vind je een geluidje wat ik net even snel gemaakt heb
http://members.lycos.nl/joosthermens/akrapovic.wav

11110008_2.jpg

11110009_2.jpg

11120002_2.jpg

11120003_2.jpg
 
Heftig, klinkt niet slecht voor een 4-cilinder ;) Ik wil hem volgend jaar wel eens bij 14000 rpm horen gilleeennnnnnnnnnnnn :9~

Is het stucwerk spontaan van de muur gesprongen? :P
 
Op vrijdag 13 december 2002 20:33 schreef Joris het volgende:
Heftig, klinkt niet slecht voor een 4-cilinder ;) Ik wil hem volgend jaar wel eens bij 14000 rpm horen :9~

Is het stucwerk spontaan van de muur gesprongen? :P

Dat is een garage deur ;) Auto met trekhaak O-)
 
Das het mooiste wat er is blauwe bochten en collector :} :} :} :} :} :} :}

Gefelici Joost met je goede aankopen. Have fun with Akra :Z :Z
 
Woohaaaa! Net de PC3 gemonteerd bij Joost....VET hoe je realtime op je laptop kan volgen wat je toerental enzo allemaal doet *D

Mooi spul :}
 
Ik las in de handleiding van mijn demper dat je een nieuw uitlaatsysteem of demper altijd eerst moet inwrijven met spiritus voor je de motor voor het eerst start. Dit om die blauwe verkleuring tegen te gaan.

Maareh, :9~ hoor! :)
 
Blauwe verkleuring is juist :9

En nu snel op de bank met die fiets, ben benieuwd hoeveel vermogen je hebt gewonnen!
 
T'is dat je me de link stuurde, er staat geen Akra in het onderwerp dus ik had er overheen gekeken, LOL...

Aan het geluid te horen staat hij nog niet goed afgesteld, waarschijnlijk liep hij nog op de choke, lekker in de garage... Voor de rest is het geluid natuurlijk
cool001.gif
!!!

Als ik zo naar de bochtenset kijk heb je i.p.v. titanium een rvs bochtenset, dat is ook logisch want de titanium set is volgens Akrapovic eigenlijk alleen bedoelt voor de raceteams (prijzig) en door de ontsierende lasnaden ook niet zo mooi (maar wel mooi blauw). Kijk maar eens naar deze foto...

full


De Akra zit er bij mij nu twee seizoenen op, hij verkleurt niet verder dan wat jij hebt, het rvs wordt lichtjes brons/goud kleurig en enkel uit de wind achter de radiateur zie je dat de eerste zeg 10 cm van de bochten blauw kleuren. Daar is natuurlijk niets mis mee. Dat hij onbelast en gewoon stationair draaiend in de garage na 30 seconden roodgloeiend wordt lijkt me niet goed, tijd voor een bezoekje aan Hans zou ik zeggen...

De titanium link pipe wordt wel mooi blauw onder het blok (uit de wind), de rest van de link pipe wordt bronskleurig (waar hij net uit de kuip komt), het tuitje op de demper bij het titanium type wordt ook een beetje blauw, de rest van de demper blijft mooi blank. Jij hebt de carbon uitvoering dus daar zal weinig aan te zien zijn lijkt me.

Veel plezier ermee, dat zal zéker lukken op de Ring
vervoer-motor001.gif
!!!

Oeps, foto vergeten, hier is ie...
 
Laatst bewerkt:
Op zaterdag 14 december 2002 13:58 schreef Blade10 het volgende:


Veel plezier ermee, dat zal zéker lukken op de Ring (Afbeelding)!!!

Zal wel lukken op de Ring?

En het aantal DB van de pijp dan??????????
Is toch veel te hoog?

Wel een verschrikkelijke mooie set zeg!! :}
Ben benieuwd naar het extra vermogen :)
 
Joo$t heeft zijn eindejaarsuitkering al binnen ;) .

ERRRRRUG mooi spul joh... snel goed af stellen, en (als de pekel weg is..) gas d'r op!! Super!

En uiteraard heeft Rene gelijk; het is RVS. 10,4 pk topvermogen winst lijkt me veel, maar wie weet.... heb je al een uitdraai van hoeveel hij eerst had?

Grtzz HagaSan.
 
Joo$t heeft zijn eindejaarsuitkering al binnen ;) .

ERRRRRUG mooi spul joh... snel goed af stellen, en (als de pekel weg is..) gas d'r op!! Super!

En uiteraard heeft Rene gelijk; het is RVS. 10,4 pk topvermogen winst lijkt me veel, maar wie weet.... heb je al een uitdraai van hoeveel hij eerst had?

Grtzz HagaSan.



Bedankt voor de complimenten! 8-)
Ja, ik heb de uitdraai erbij 10.4 (DIN) pk meer als stock. Maar het was wel een duitser.. hij is van 94.2pk naar 104.6 pk gegaan...En als het goed is beginnen wij bij de 104 pk. Ik ben benieuwd, zodra ik de motor weer helemaal aangekleed heb laat ik hem meteen dyno'n.
 
Zal wel lukken op de Ring?

En het aantal DB van de pijp dan??????????
Is toch veel te hoog?

Wel een verschrikkelijke mooie set zeg!! :}
Ben benieuwd naar het extra vermogen :)

Dat gaat zeker lukken, wat je al niet allemaal vind naast de Ring :+

Bij Brunnchen lag een prachtige db-killer voor Joost. Helaas heb ik de mijne niet meer kunnen vinden, die zal nog wel ergens langs Kesselchen liggen :P
 
Bedankt voor de complimenten! 8-)
Ja, ik heb de uitdraai erbij 10.4 (DIN) pk meer als stock. Maar het was wel een duitser.. hij is van 94.2pk naar 104.6 pk gegaan...En als het goed is beginnen wij bij de 104 pk. Ik ben benieuwd, zodra ik de motor weer helemaal aangekleed heb laat ik hem meteen dyno'n.

Hmm, durf niet te voorspellen wat het dan bij jou zal doen, maar in het algemeen zal het moeilijker zijn bij een motor die al meer pk's heeft, er net zoveel bij te krijgen. Maar dat je zeker meer dan 5 pk wint lijkt me overduidelijk. Wordt het 10, heb je mazzel! Het KAN wel hoor. Heb eens een GSX-R 750 gezien bij Fredriks die 137pk aan het ACHTERWIEL drukte. (+ 11/12 tov stock). Was een goeie, ook met open filter, PCIII en open Arrow systeem.

Grtzz HagaSan.
 
Hmm, durf niet te voorspellen wat het dan bij jou zal doen, maar in het algemeen zal het moeilijker zijn bij een motor die al meer pk's heeft, er net zoveel bij te krijgen. Maar dat je zeker meer dan 5 pk wint lijkt me overduidelijk. Wordt het 10, heb je mazzel! Het KAN wel hoor. Heb eens een GSX-R 750 gezien bij Fredriks die 137pk aan het ACHTERWIEL drukte. (+ 11/12 tov stock). Was een goeie, ook met open filter, PCIII en open Arrow systeem.

Grtzz HagaSan.

Het topvermogen zal wel toegenomen zijn. Maar ik denk dat de vermogenswinst vooral in het middengebied gezocht moet worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan