Oom agent denkt aan zijn quotum!

Doe ik ook... dan via de busstrook (kost maar 57 euro :P ).

Nee nog geen boetes hiervoor gehad, en als ik er wel één zou krijgen zou me dat niet tegenhouden... voordringen op een nette wijze maar als het niet anders kan gewoon via een andere rijstrook of de busstrook.

Als je dan toch over de busstrook gaat bedenk je dan wel even dat je een doorgetrokkenstreep overrijd en de kosten daarvoor zijn 115 eurie. })
 
Is bij mij ook zo. Als ik een bekeuring krijg ligt het altijd aan de agent. Nooit aan mij zelf. Toch? :+

Laatst ook. Reed ff over het fietspad, is een stuk korter (scheelt toch 500 meter) en er waren geen fietsers in de buurt. Ik bracht niemand in gevaar en ik reed heel voorzichtig en langzaam (moet ook wel vanwege die paaltjes :) ).

Kinderachtig van zo'n agent, wat deed ik nou helemaal fout :?
 
Is bij mij ook zo. Als ik een bekeuring krijg ligt het altijd aan de agent. Nooit aan mij zelf. Toch? :+

Laatst ook. Reed ff over het fietspad, is een stuk korter (scheelt toch 500 meter) en er waren geen fietsers in de buurt. Ik bracht niemand in gevaar en ik reed heel voorzichtig en langzaam (moet ook wel vanwege die paaltjes :) ).

Kinderachtig van zo'n agent, wat deed ik nou helemaal fout :?

Heeft dit betrekking op mijn vorige post? Ik kon er op wachten natuurlijk, er is namelijk altijd wel iemand die een voorbeeld kan noemen wat op het eerste gezicht te vergelijken is en daarmee iets helemaal onderuit kan halen. Een beetje het verhaal van: "Ik pas in mijn jas, mijn jas past in mijn fietstas, dus ik pas in mijn fietstas." Hoewel ik het in jouw voorbeeld ook overdreven vind om er een boete voor te geven vind ik het een andere situatie dan die van de topic-starter.
En nee, als je een boete krijgt ligt het heus niet altijd aan de agent. Het is alleen wel zo dat de doorsnee burger vaak de pineut is, terwijl echte criminelen juist veel te soft worden aangepakt. Zouden de korpsen niet eens wat meer aandacht aan geweldsmisdrijven, winkeldiefstallen, zedendelicten, mensenhandel, drugshandel etc. kunnen besteden in plaats van iemand die schuin de straat oversteekt te beboeten? Ik denk dat je daarmee als korps veel meer goodwill kweekt bij de burgers en uiteindelijk een veel beter resultaat boekt. Het is voor mensen veel makkelijker om een boete te betalen als ze weten dat diezelfde politie ook je gestolen motor terughaalt uit een woonwagenkamp. Ik ben altijd voor een fel en hard politiekorps geweest, maar dan wel een die hard is voor de "echte" criminelen en niet een die bang is voor de criminelen en die de gewone burger gaat pakken om zo te verbloemen dat de echte criminaliteit te gevaarlijk voor ze is.
Sorry voor dit lange verhaal, is al veel vaker gepost maar moest het ff kwijt. Het w88 is nu op de mensen die alle goeie eigenschappen van agenten gaan opsommen :) . Ik lees het wel.
Greetz
Martian
 
Geachte belastingbetaler,
ik denk dat u mijn identiteit inmiddels wel heeft vastgesteld. Ik pas vast in het hokje, waarin u mij wilt indelen en u vindt mij 'typisch'.
Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. ik weet immers niet wie u ben.Vanaf huun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel vergeleken wordt. u beschuldigt mij, dat ik de jeugd te zacht aanpak totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.
U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
U bent trots op uw goede manieren maar u vindt het heel normaal om mijn maaltijd te onderbreken met uw problemen. U windt zich op als iemand u een keer afsnijdt in het verkeer maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld.
U kent alle verkeersregels en hebt dus nog nooit onterecht een bekeuring gehad. U stoort zich eraan als ik met hoge snelheid mij naar een plaats des onheils spoed, maar beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben. U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen wordt maar als ik sla noemt u dat machtsmisbruik. u zult er niet aan denken uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter te laten zien hoe hij een blinde darm moet opereren maar u vindt het wel heel normaal om mij te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen. U praat tegen mij doe u in elke andere sitiuatie een bloedneus zou opleveren maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer.
U schreeuwt er moet wat gedaan worden tegen de criminaliteit maar wilt niet optreden als getuige of er op een andere manier mee lastig gevallen worden. In uw ogen deug ik absoluut niet maar het is volkomen terecht als ik uw vrouw help bij het verwisselen van een lekke band of uw zoon het leven redt met mond-op-mond-beademing of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.
Welnu meneer de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u over hoe ik mijn werk uitvoer en geeft mij alle mogelijk scheldnamen. maar vergeet niet dat uw eigendom, uw familie en zelfs uw leven kan afhangen van mij en mijn collega's. Jawel, meneer de belastingbetaler. Dat ben ik, die waardeloze politieman.
 
Geachte belastingbetaler,
ik denk dat u mijn identiteit inmiddels wel heeft vastgesteld. Ik pas vast in het hokje, waarin u mij wilt indelen en u vindt mij 'typisch'.
Tot mijn spijt kan ik dat van u niet zeggen. ik weet immers niet wie u ben.Vanaf huun geboorte leert u uw kinderen dat ik de boeman ben en zij zijn dan geschokt omdat ik met mijn traditionele vijand, de crimineel vergeleken wordt. u beschuldigt mij, dat ik de jeugd te zacht aanpak totdat ik op een keer uw eigen kind de les lees.
U neemt waarschijnlijk een uur middagpauze en ettelijke koffiepauzes maar u beschuldigt mij van luiheid als ik een keer ga zitten.
U bent trots op uw goede manieren maar u vindt het heel normaal om mijn maaltijd te onderbreken met uw problemen. U windt zich op als iemand u een keer afsnijdt in het verkeer maar als ik u op hetzelfde vergrijp betrap, voelt u zich onterecht behandeld.
U kent alle verkeersregels en hebt dus nog nooit onterecht een bekeuring gehad. U stoort zich eraan als ik met hoge snelheid mij naar een plaats des onheils spoed, maar beklaagt zich erover als het meer dan 10 seconden duurt voordat ik bij uw probleem ben. U ziet het als een deel van mijn werk dat ik geslagen wordt maar als ik sla noemt u dat machtsmisbruik. u zult er niet aan denken uw tandarts te vertellen hoe hij een kies moet trekken of een dokter te laten zien hoe hij een blinde darm moet opereren maar u vindt het wel heel normaal om mij te vertellen hoe ik mijn werk zou moeten doen. U praat tegen mij doe u in elke andere sitiuatie een bloedneus zou opleveren maar u verwacht van mij dat ik dat zonder meer accepteer.
U schreeuwt er moet wat gedaan worden tegen de criminaliteit maar wilt niet optreden als getuige of er op een andere manier mee lastig gevallen worden. In uw ogen deug ik absoluut niet maar het is volkomen terecht als ik uw vrouw help bij het verwisselen van een lekke band of uw zoon het leven redt met mond-op-mond-beademing of overuren maak om uw weggelopen dochter te vinden.
Welnu meneer de belastingbetaler, staande op uw voetstuk beklaagt u over hoe ik mijn werk uitvoer en geeft mij alle mogelijk scheldnamen. maar vergeet niet dat uw eigendom, uw familie en zelfs uw leven kan afhangen van mij en mijn collega's. Jawel, meneer de belastingbetaler. Dat ben ik, die waardeloze politieman.



Ik heb zoiets van ......Je hebt wel gelijk.... :X :X
 
Heeft dit betrekking op mijn vorige post?
enz.
Martian
Het niet houden aan verkeersregels is rechtstreeks te vergelijken met kleine criminaliteit (zie EC richtlijn). Iedereen stoort zich eraan, maar zelf mogen we de regels buigen als het zo uitkomt.

De grootste oorzaak van verkeersongevallen is nog steeds dat bestuurders zich niet houden aan de regels, met een dode of gewonde wordt het wel grote criminaliteit.

En krijgen we dan een bon dan moet de agent zich bezig houden met het opsporen van criminelen. Misschien dat je het nog niet door hebt, maar daar is hij nou juist mee bezig.

Winkeldiefstalletje, moet toch kunnen, niet waar?
Geweld? Ik gaf hem maar twee tikken, meer niet. Wat maken die twee tikken nou uit?
Vuilnis buiten zetten? Ik mag toch zelf weten wanneer ik dat doe.

Belachelijke voorbeelden? Ja zeker.

Maar als het om verkeersrregels gaat dan argumenteer je net zo.
 
Als je dan toch over de busstrook gaat bedenk je dan wel even dat je een doorgetrokkenstreep overrijd en de kosten daarvoor zijn 115 eurie. })
Helaas uit eigen ervaring O-) beide al meegemaakt, en busbaan scheelt idd de helft :) .

Werd zelfs gefeliciteerd door de agent in kwestie: "Goed dat je me rechts (over de busbaan) inhaalde ipv links (over doorgetrokken streep)... scheelt 58 euro."
 
@Yamaha YZF-R1: geweldig! Dat noem ik nog eens een ander perspectief op de zaak.

@PanRider: Jouw RVV-kennis is geweldig. Blijf die uitdragen 8-) .
 
Yahama YZF-R1


:} :}

:^ :^

Zit cker wat in.... loop zelf ook weleens te vloeken bij de zoveelste bon voor 5km te hard; maar dat doe je uiteindelijk zelf.
Overigens, nog dank aan de (motor)agent die alleen een waarschuwing gaf bij de afsluiting van de zandvoortse laan een paar weken terug...

ZXR
 
Hmmm, jaja. De agent is miskent.
Nee, Yahama en PanRider, de meeste hier begrijpen echt wel wat een agent wel of niet hoort te doen. En iedereen heeft in zijn/haar beroep wel buitenstaanders die denken dat het beter kan. Natuurlijk zijn er twee kanten aan het verhaal. Ik heb geen probleem met boetes voor gevaarlijk weggedrag - maar valt 5km over de snelheidslimiet daaronder? Of een busbaan/rijstrook die niet gebruikt wordt te gebruiken om veilig een file auto's te passeren? Letter van de wet. :r

Maar vertel eens, welke corrigerende functie heeft die boete voor het met de motorfiets rijden over de busbaan bij een kompleet dichtgeslipte binnenstad, welke twee maanden later op mijn deurmat ploft? Moeten motorrijders maar gewoon, net als automobilisten, in de meute gaan staan en de verkeerschaos verhogen?
Ik heb er geen probleem mee om mijzelf te rechtvaardigen tegen een agent - ik heb mijn acties meerdere malen verdedigd en mijn redenen waren altijd voldoende om met een waarschuwing van 'doe het wel voorzichtig' door te mogen rijden. Maar zo'n anonieme kutboete die alleen maar de staatskas spekt, daar heb ik een teringhekel aan.

Waarom mogen motorrijders in London wel over de busbaan rijden? Waarom heeft het Londonse stadsbestuur een 'congestion-charge' voor auto's, en niet voor motoren? Omdat ze in London erkennen dat motorrijders niet bijdragen aan de verkeersdrukte en zodoende een bonus krijgen voor het feit dat ze hun comfort opofferen. Kijk, zo kan je het ook zien.

Politiek Den Haag heeft een probleem met motorrijders - en altijd al gehad - waardoor motorrijders er bekaaid vanaf komen. Eindeloos soebatten om motorveilige vangrails. Uitsluitsel van rekeningrijden [tegen files] door Tineke Tolpoort van de baan geschoven, want 'motorrijders zijn idioten die met 220km/u over de vluchtstrook razen'.

Kortom, Nederland is geen motorvriendelijk land. Dat er nog zoveel motoren rondrijden is omdat wij ons niet klein laten krijgen door Den Haag.
 
Het niet houden aan verkeersregels is rechtstreeks te vergelijken met kleine criminaliteit (zie EC richtlijn). Iedereen stoort zich eraan, maar zelf mogen we de regels buigen als het zo uitkomt.

De grootste oorzaak van verkeersongevallen is nog steeds dat bestuurders zich niet houden aan de regels, met een dode of gewonde wordt het wel grote criminaliteit.

En krijgen we dan een bon dan moet de agent zich bezig houden met het opsporen van criminelen. Misschien dat je het nog niet door hebt, maar daar is hij nou juist mee bezig.

Winkeldiefstalletje, moet toch kunnen, niet waar?
Geweld? Ik gaf hem maar twee tikken, meer niet. Wat maken die twee tikken nou uit?
Vuilnis buiten zetten? Ik mag toch zelf weten wanneer ik dat doe.

Belachelijke voorbeelden? Ja zeker.

Maar als het om verkeersrregels gaat dan argumenteer je net zo.

Ben ik dus niet met je eens, je vergelijkt nu overtredingen met misdrijven. En dat is net het hele probleem. Wat ik signaleer is dat agenten steeds meer tegen overtredingen doen (bonnetjes uitschrijven), hetgeen al dan niet van hogerhand door opgedragen (politie moet meer bonnetjes uitschrijven) en de misdrijven steeds vaker onopgelost blijven. Zo is het oplospercentage van misdrijven in NL bedroevend laag in vergelijking met Duitsland. Misschien ga je nou redeneren dat het met overtredingen begint en eindigd met misdrijven en dat de politie dus druk bezig is met preventie wanneer ze zo iemand als de topic-starter een bon geven. Maar dat gevoel krijg ik dus totaal niet. Ik denk dat een waarschuwing of vermaning veel langer bijblijft dan een boete die je pas 2 of 3 maanden na de overtreding krijgt opgestuurd. Bovendien blijf ik erbij dat het voor de agent zoveel makkelijker is om ff een bonnetje uit te schrijven en zo de confrontatie niet hoeven aan te gaan ipv achter de kleine groep veelplegers aan te gaan die wel verantwoordelijk zijn voor 75% (kan me paar procent vergissen) van de criminaliteit. Ik denk eerlijk gezegd dat het goeie agenten ook een doorn in het oog is dat ze lullige bonnetjes moeten uitschrijven alleen omdat ze een quota moeten halen, terwijl zij ook liever het respect van de burger verdienen door een bankovervaller, motorfiets-gapper, zedendeliquent, drugsbaron etc. in de boeien te slaan.
Als ik met agenten praat dan zijn ze zo vol lof over hun beroep, zo afwisselend en veelzijdig en vaak ook zo belangrijk. Ik heb nog geen agent trots horen vermelden dat hij weer iemand een boete heeft aangesmeerd voor iets onbenulligs. Dan denk ik dat die agenten ook steeds minder lol krijgen in hun werk als ze van hogerhand wel verplicht worden om dat soort boetes uit te schrijven.
Misschien dat iedereen nu denkt dat ik frustraties van me af zit te schrijven over boetes die ik ontvangen heb; dat is dus niet het geval. Ik heb (gelukkig) nog geen boetes gehad. Hetgeen ik hier schrijf haal ik uit kranten, andere media en verhalen die ik hoor en lees. Soms moet ik dat ff kwijt en dan is zo'n topic als dit wel geschikt :) .
Greetz
Martian
 
Terug
Bovenaan Onderaan