Hoi!
Ik ben bezig aan een GSXR 750 blok van '91. Na het stellen van de kleppen (shims) staan de nokkenassen niet meer goed op tijd. M.a.w., de puntjes staan niet meer mooi tegenover elkaar wanneer de krukas op het gemarkeerde punt staat ('T') (zie afbeelding). Dit is gebeurd toen ik de de klemmen van de uitlaatnokkenas en de distributieketting geleider(C) los had. Heb de krukas toen ook gedraaid, had ik waarschijnlijk beter niet kunnen doen.
Ik heb 'm iets te snel weer dicht gemaakt met het idee dat het nog zou moeten zijn zoals het was, maar daar ben ik dus blijkbaar te naïef in geweest. Nu moet ik dus weer zorgen dat alles goed op tijd staat. Hoe het moet staan qua puntjes en markeringen is mij wel duidelijk.
Alleen: hoe krijg ik dit weer netjes op z'n plek? Waar moet ik op letten, is er een specifieke volorde bijvoorbeeld wat betreft het (terug) plaatsen van de kettingspanner en waar haal je de ruimte op de ketting vandaan om dingen evt te verstellen.
Alvast bedankt!
Ik ben bezig aan een GSXR 750 blok van '91. Na het stellen van de kleppen (shims) staan de nokkenassen niet meer goed op tijd. M.a.w., de puntjes staan niet meer mooi tegenover elkaar wanneer de krukas op het gemarkeerde punt staat ('T') (zie afbeelding). Dit is gebeurd toen ik de de klemmen van de uitlaatnokkenas en de distributieketting geleider(C) los had. Heb de krukas toen ook gedraaid, had ik waarschijnlijk beter niet kunnen doen.
Ik heb 'm iets te snel weer dicht gemaakt met het idee dat het nog zou moeten zijn zoals het was, maar daar ben ik dus blijkbaar te naïef in geweest. Nu moet ik dus weer zorgen dat alles goed op tijd staat. Hoe het moet staan qua puntjes en markeringen is mij wel duidelijk.
Alleen: hoe krijg ik dit weer netjes op z'n plek? Waar moet ik op letten, is er een specifieke volorde bijvoorbeeld wat betreft het (terug) plaatsen van de kettingspanner en waar haal je de ruimte op de ketting vandaan om dingen evt te verstellen.
Alvast bedankt!
Laatst bewerkt: