Staat ook bij advertentie dat ie nieuw gespoten is, heb ik verder wel vrede mee.
Ik heb hem gebeld, mnr heeft 4 BMW boxers staan voor de verzamel/hobby. deze is verbeterd om ermee te kunnen rijden.
Hij wist me te vertellen dat 1e overmaat zuigers erin gegaan zijn? wat betekent dat precies? is dta nu wel of niet revisie?
Ik denk dat ik hem ga bellen om te kijken... ik heb dus nog geen A dus een (lange) proefrit zit er niet in. Waar kan ik als ie loopt het beste op letten/testen?
Is het eigenlijk niet raar om een motor te kopen voordat je je rbwijs hebt? Mijn vrouw heeft er opz ich geen moeite mee,maar toch ik vind deze erg mooi om te laten staan.
Jullie reactie stel ik zeer op prijs! dankje!
Maarten
Hallo Maarten, op zich geen probleem een overgespoten motor zeker als jezelf de kleur
mooi vindt en het netjes is gebeurd.
Heb zelf m'n motor ook overgespoten, beter overgespoten dan een orginele roestfiets.
Als je verder geen vergelijk kunt maken met andere motorrijders ervaring of wat dan ook
kun je ook geen objectieve conclusie trekken of de aan te schaffen motor 'lekker' rijd.
Probeer een mede-forum schrijver te vinden die even met je mee wil gaan om te testen.
Hij/zij zal in ieder geval wel een vergelijk kunnen maken en je op een aantal kritische punten kunnen wijzen die regelmatig onderhoud verdienen en de meeste Boxerrijders zijn liefhebbers die ook wel het kaft van het koren kunnen scheiden.
In het uiterste geval zou je ook nog bij de eigenaar achterop kunnen gaan zitten en een proefrit maken. Luister naar het mechanische 'lawaai
de kleppen) neemt dat toe tijdens de rit, geeft de motor een dikke walm met gasgeven/optrekken, geeft het een overmatige 'klak'met het schakelen, regelmatig stationair blijven draaien van de motor,
reageert de motor goed op gasgeven, motor op middenbok en dan mag wiel niet te zwaar en zonder bijgeluid ronddraaien, geen olie lekkage uit de stoterstangentunnels, overmatig zweten rond de pakkingen/aansluitingen, voordat er gestart wordt de pijlstok eruit en niveau checken, start de motor gemakkelijk koud/warm, voorwiel moet ook gemakkelijk draaien en moet in balans zijn, voorvork vastpakken en voelen of er speling inzit en checken op lekkage, remmerij checken of het niet vast gaat zitten(klemmen van de blokjes of goed terugkomen van segmenten). Heb nog wel een aantal punten als het zover is. Nog beter om een collega-rijder te zoeken, moet niet zo moeilijk zijn(?) welke buurt woon je?