Opgevraagde foto Flitsers

Wat doe jij na ontvangen van Fanmail??

  • Niets, struisvogel techniek

    Stemmen: 1 1,1%
  • Betaal blindelings, eigen schuld.

    Stemmen: 13 14,3%
  • Check of ik het ben en betaal.

    Stemmen: 52 57,1%
  • Vraag alles op om de politie terug te pakken.

    Stemmen: 20 22,0%
  • Stuur een lange brief terug zoals naar alle Fans ;-)

    Stemmen: 5 5,5%

  • Totaal aantal stemmers
    91

SnowFreak

MF veteraan
17 aug 2003
5.814
0
's Hertogenbosch
Naar aanleiding van dit artikel op MotorFreaks.nl vraag ik me af of ik wel op de juiste manier ben geflitst. :X Ik weet dat het nu een beetje achteraf gelul is, maar in het artikel staat dat de auto (motor ook denk ik) in het rechter gedeelte van de foto afgebeeld dient te zijn. Ik heb helaas zelf geen scanner om mijn foto's toe te voegen maar doe mijn best. Ik ben namelijk zelf precies in het midden afgebeeld, dit betekent dus dat ik een andere snelheid heb gereden dan tijdens de meting is vastgesteld. Of het harder of zachter is durf ik niet te zeggen, daar zal ik met mijn middelbare school natuurkunde nog even over moeten denken. B|

Zijn er meerdere van jullie die foto's opvragen na het ontvanken van plezierbelasting uit Leeuwarden??? Test ze naar aanleiding van het sjabloon aangegeven in het artikel. :P
 
Ik wilde m'n foto sowieso al opvragen, maar ik heb dr nou weer een reden bij! Ik zoek m'n oude geodriehoek weer op! :P
 
Ik vroeg sowieso altijd al de foto op (onder het motto, fuck the system, frustreren die hap) maar nu ga ik ook een geodriehoek erbij pakken..........
 
Ik heb laatst ergens een stuk gelezen (weet helaas niet meer waar, dacht op een bekeuring die ik heb gekregen met de auto) dat je sinds kort niet zomaar je foto kunt opvragen. Daar zou je tegenwoordig voor moeten betalen.

Weet iemand hier meer van??


Als ik zelf een briefje uit Leeuwarden krijg betaal ik meestal gewoon. Heb nog nooit meegemaakt dat ik een prent kreeg waarvan ik niet de rechtmatige eigenaar zou zijn. Dus eigen schuld dikke bult.
Het stomme is dat ik bij elke snelheidsbekeuring die ik krijg altijd weer denk: "Nu ga ik bezwaar maken en de foto's, ijkrapport en bevoegdheid van de dienstdoende agent opvragen". Maar het komt er eigenlijk nooit van. SLAPPE ZAK !!

 
Laatst bewerkt:
Geen idee wat ik zou doen ;)

full
 
Ik heb laatst ergens een stuk gelezen (weet helaas niet meer waar, dacht op een bekeuring die ik heb gekregen met de auto) dat je sinds kort niet zomaar je foto kunt opvragen. Daar zou je tegenwoordig voor moeten betalen.

Klopt....eerst geld overmaken (dacht iets van 4,5 euro) en dan krijg je de foto pas.
 
Ik vraag me af of datgene wat in dat artikel stond wel van toepassing is op flitspalen, of alleen op mobiele flitsers. Bij die laatste hangt het er namelijk van af hoe die opgesteld wordt. Dit is bij een flitspaal natuurlijk niet aan de orde. Ongeacht jouw positie op de weg, is de hoek waaronder je geflitst wordt bij een flitspaal nml. altijd hetzelfde. Alleen de afstand tussen jou en de flitser op het moment dat je geflitst wordt varieert dan. Dit in tegenstelling tot bij een mobiele flitser waarbij de opstelling van de driepoot bepaalt onder welke hoek je geflitst wordt.
 
Ik heb gewoon een bezwaarschrift geschreven waarin ik in twijfel trek of ik het wel was omdat er op dat moment meerdere personen op de motor hebben kunnen zitten. Ik eis in dat schrift (van de TufTufClub) de foto, een ijkrapport en nog wat belangrijke zaken. Dus ik hoop dat ik zodoende wel een gratis foto kan ontvangen. Om er nou nog eens 4,50 voor te betalen is ook zo zonde.
 
Ik heb gewoon een bezwaarschrift geschreven waarin ik in twijfel trek of ik het wel was omdat er op dat moment meerdere personen op de motor hebben kunnen zitten. Ik eis in dat schrift (van de TufTufClub) de foto, een ijkrapport en nog wat belangrijke zaken. Dus ik hoop dat ik zodoende wel een gratis foto kan ontvangen. Om er nou nog eens 4,50 voor te betalen is ook zo zonde.
Of je krijgt nog een extra boete omdat jouw bezwaarschrift herkend wordt als standaard bezwaarschrift van de TufTufClub...
 
Ik vraag me af of datgene wat in dat artikel stond wel van toepassing is op flitspalen, of alleen op mobiele flitsers. Bij die laatste hangt het er namelijk van af hoe die opgesteld wordt. Dit is bij een flitspaal natuurlijk niet aan de orde. Ongeacht jouw positie op de weg, is de hoek waaronder je geflitst wordt bij een flitspaal nml. altijd hetzelfde. Alleen de afstand tussen jou en de flitser op het moment dat je geflitst wordt varieert dan. Dit in tegenstelling tot bij een mobiele flitser waarbij de opstelling van de driepoot bepaalt onder welke hoek je geflitst wordt.

:^ Ik denk ook dat het hier niet gaat om vast flitspalen. Ik neem aan dat die camera in zo'n paal er maar op 1 manier in kan en dus altijd de juridisch juiste. Maar bij een mobiele camera of eentje vanauit een auto is het wel degelijk mogelijk dat hier veel fouten worden gemaakt. Ik ben gepakt door zo'n flitser vanuit een auto :(
 
Ik vraag me af of datgene wat in dat artikel stond wel van toepassing is op flitspalen, of alleen op mobiele flitsers. Bij die laatste hangt het er namelijk van af hoe die opgesteld wordt. Dit is bij een flitspaal natuurlijk niet aan de orde. Ongeacht jouw positie op de weg, is de hoek waaronder je geflitst wordt bij een flitspaal nml. altijd hetzelfde. Alleen de afstand tussen jou en de flitser op het moment dat je geflitst wordt varieert dan. Dit in tegenstelling tot bij een mobiele flitser waarbij de opstelling van de driepoot bepaalt onder welke hoek je geflitst wordt.

En als ze die paal al vanaf het begin verkeerd hebben uitgelijnd? Dat kan net zo goed gebeuren als bij de mobiele flitsers.
 
En als ze die paal al vanaf het begin verkeerd hebben uitgelijnd? Dat kan net zo goed gebeuren als bij de mobiele flitsers.

:z

Dat wordt echt niet zomaar even neergepleurd zoals driepoten. Bij driepoten is met vaak te lui, of het is te koud, om echt lang buiten de auto te zijn om dat ding perfect op te stellen. Met die palen gebeurt dat echt wel 100% waterdicht.
 
Dat heb ik nog nooit gehoord. Ik teken ook op alle boetes bezwaar aan via Tuftufclub...
Ik heb wel eens gehoord/gelezen dat mensen die een bezwaarschrift indienen dat overduidelijk een kopie is van een 'standaardbezwaarschrift', een boete kunnen krijgen voor obstructie van de rechtsgang oid.

Het bezwaarschrift wordt dan ook niet gehonoreerd, denk ik. ;)
 
:z

Dat wordt echt niet zomaar even neergepleurd zoals driepoten. Bij driepoten is met vaak te lui, of het is te koud, om echt lang buiten de auto te zijn om dat ding perfect op te stellen. Met die palen gebeurt dat echt wel 100% waterdicht.

Daar heb ik zo mijn twijfels bij, ik bedoel, jij hebt vast ook wel is een moment op je werk dat je even snel iets afmaakt waardoor het niet 100% goed is gebeurd, maar wel "goed genoeg".

Daarbij komt ook nog, hier in de achterhoek komt het nog wel is voor dat ze "per ongeluk" met de tractor tegen de paal aan rijden waardoor die bv. 5 cm anders staat.

5cm is misschien niet veel, maar op een meting kan dat toch wel erg veel schelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan